AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #1 Skrevet 6. mars 2017 Etter jojoslanking og svangerskap er rumpa blitt DVASK. Hengerumpe. Føler meg ikke fin. Pga travelt liv med småbarn og livssituasjon for øvrig har jeg ikke anledning til å trene på treningssenter. Er det noen som har tips til enkel og EFFEKTIV rumpetrening som kan utføres på stuegulvet uten spesielt utstyr? Anonymkode: 4fc14...afb
Gjest Lilli My Skrevet 6. mars 2017 #2 Skrevet 6. mars 2017 Knebøy. Ta på deg en tung sekk for ekstra belastning. Glute-bridge. Donkey-kick Reverse hyper, med eller uten strikk.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #3 Skrevet 6. mars 2017 Ulike varianter av utfall, eks Bulgarsk utfall Trappegåing, gjerne flere trinn samtidig. Her i nærheten har vi en utendørs idrettsarena- supert å gå opp/ned tribune👍 Anonymkode: 2353e...e9b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #4 Skrevet 6. mars 2017 Glute bridge og hip thrust på ett bein. Bulgarske utfall er også bra. Knebøy gir ikke så god effekt med kun kroppsvekt, men det er mulig du får noe resultater siden du er utrent. Alle øvelser hvor du kun bruker ett bein er gode, for da blir øvelsen mye mer effektiv Anonymkode: 34199...b79
drue Skrevet 6. mars 2017 #5 Skrevet 6. mars 2017 Bulgarsk utfall. Den er seriøst døden, spesielt hvis du løfter med vekt (vær kreativ, må ikke være manualer liksom). Jeg både elsker og hater den!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2017 #6 Skrevet 9. mars 2017 Takk for tips folkens😊 Da har jeg tenkt å begynne med følgende 3 ganger i uka: Knebøy med beina i hoftevidde 10*2 Knebøy med beina lengre fra hverandre 10*2 Glute bridge på ett bein 8*2 per bein Bulgarsk utfall 8*2 per bein På knebøyene bruker jeg minstemann (13 kg) som «manual»😊 kjenner det blir en god del tyngre da. Vil dette kunne gi noen effekt? Eller burde jeg gjøre mer? Hva er forresten forskjellen på glute bridge og hip thrust? Får ikke gjort øvelsene rett etter hverandre forresten, men må gjøre dem litt her og litt der ila av dagen, er det ok? Merker forresten at jeg på en måte har «slått av» rumpa når jeg er ute og går. Knekker i hofta og lener meg framover slik at rumpa ikke jobber i hele tatt. Vet ikke om det er derfor rumpa er slapp, eller om jeg går sånn pga av manglende muskulatur. Skal i hvert fall prøve å rette meg opp og aktivisere rumpa og sparke litt i fra når jeg er ute og går også. Går ca 1,5-2 t hver dag, så om det ikke hjelper så kan det ikke skade heller tenker jeg. Vil legge til at jeg absolutt ikke har mål om ei supertrent superrumpe. Vil bare løfte den litt slik at det blir lettere å kjøpe bukser, og at den ikke ser like slapp ut som rumpa til mora mi på 60 år Anonymkode: 4fc14...afb
Gjest Lilli My Skrevet 31. mars 2017 #7 Skrevet 31. mars 2017 På 9.3.2017 den 11.00, AnonymBruker skrev: På knebøyene bruker jeg minstemann (13 kg) som «manual»😊 kjenner det blir en god del tyngre da. Vil dette kunne gi noen effekt? Eller burde jeg gjøre mer? Hva er forresten forskjellen på glute bridge og hip thrust? Får ikke gjort øvelsene rett etter hverandre forresten, men må gjøre dem litt her og litt der ila av dagen, er det ok? Anonymkode: 4fc14...afb 13 kg ekstra belastning vil jo selvfølgelig gi effekt. Pass på at du ikke holder han på et vis som gir det feilbelastning. I glute-bridge har du ryggen liggende flatt på gulvet, i hip-thrust skal øvre del av ryggen hvile på f.eks en benk slik at du får ca 45 graders vinkel mot underlaget. Det beste hadde vært å gjøre øvelsene konsentrert, men alt er bedre enn ingenting.
brownbrown Skrevet 31. mars 2017 #8 Skrevet 31. mars 2017 På 3/6/2017 den 20.14, AnonymBruker skrev: Etter jojoslanking og svangerskap er rumpa blitt DVASK. Hengerumpe. Føler meg ikke fin. Pga travelt liv med småbarn og livssituasjon for øvrig har jeg ikke anledning til å trene på treningssenter. Er det noen som har tips til enkel og EFFEKTIV rumpetrening som kan utføres på stuegulvet uten spesielt utstyr? Anonymkode: 4fc14...afb gå på treningssenter. det er fullt mulig å trene hjemme, men man får mye mer ut av det med vekter hvor du kan øke belastningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå