AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #1 Skrevet 6. mars 2017 Jeg er student, har igjen 3 mnd før jeg er ferdig med bacheloren. Jeg hadde jobb frem til nyttår, men etter det har jeg ikke hatt inntekt. Jeg har ikke krav på dagpenger før fra juni. Og jeg sliter nå veldig med å betale regninger, jeg har samboer, men vi har så mye utgifter at vi klarer oss ikke uten en ekstra inntekt. Vi må velge mellom å betale regninger og mat. Og mat må vi jo ha, vi har barn, men de merker heldigvis ikke noe til dette. Har min samboer forsørgerplikt ovenfor meg? Kan jeg ha krav på hjelp fra sosialen? Eller tar de med hans lønn i beregningen da? Anonymkode: 461aa...31f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #2 Skrevet 6. mars 2017 Er du student, så er lånekassen din måte å finansiere studiene på, dersom du ikke kan jobbe. Får dere ikke økonomien til å gå rundt, så er din "rettighet" i samfunnet å avslutte studiene og begynne å jobbe. Er du frisk og rask, så finansierer ikke sosialen eller andre dine studier. Anonymkode: be7d9...e3d 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #3 Skrevet 6. mars 2017 Det er som vedkommende over her sier. Som student er det lånekassen som gjelder. Anonymkode: eaa88...790 1
Rosalie Skrevet 6. mars 2017 #4 Skrevet 6. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er student, har igjen 3 mnd før jeg er ferdig med bacheloren. Jeg hadde jobb frem til nyttår, men etter det har jeg ikke hatt inntekt. Jeg har ikke krav på dagpenger før fra juni. Og jeg sliter nå veldig med å betale regninger, jeg har samboer, men vi har så mye utgifter at vi klarer oss ikke uten en ekstra inntekt. Vi må velge mellom å betale regninger og mat. Og mat må vi jo ha, vi har barn, men de merker heldigvis ikke noe til dette. Har min samboer forsørgerplikt ovenfor meg? Kan jeg ha krav på hjelp fra sosialen? Eller tar de med hans lønn i beregningen da? Anonymkode: 461aa...31f Så lenge du er student, har du ikke krav på støtte fra NAV Sosial, da det er meningen at du skal finansiere studiene med studielån og evt jobb. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå