Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du til noen grupper på face der medlemmene er helt sprø? Jeg har spesielt lagt merke til to grupper.

• Lommevenn: Der virker det ikke som at noen leser festet innlegg.
  • Mange lager egne varianter som ikke engang passer i en lomme.
  • For ikke å snakke om de som legger ut bilder av barna sine med lommevenner, og skriver noe ala "Lurer på hvor mange av disse jeg får sendt fra meg. Gullet er så betatt av/ glad i disse" Altså, hvis du ikke har tenkt å sende fra deg Lommevennene, så ikke legg ut bilder av de i gruppa. 
  • Så ei som en gang hadde stablet alle lommevennene hun hadde lagt i en blomsterbukett fordi at det var så morsomt. Hun hadde ikke tanke for hygienen og allergier. Altså, det er ikke meningen at voksne folk skal leke med de før de sendes avgårde.
  • Mange gir lommevennene navn, som "Herr og Fru Kråke" fordi de ligner på f.eks en kråke. Altså, navnet vil ikke følge lommevennene, det er barna som får de som ev. skal gi de et navn. 

Det er sikkert mange flere eksempler som jeg ikke kommer på, eller har fått med meg.

Også har vi gruppa "Leve godt for lite penger" Dette trodde jeg var en gruppe der man kunne tipse hverandre om hvordan leve godt og samtidig spare penger. Istedenfor så har den gruppen utviklet seg til å bli en gruppe der mange spør om hvordan klage på bostøtte og andre stønader og ytelser fra samfunnet. Dette er lite nyttig for meg og andre som jobber og klarer oss selv. 

Anonymkode: ed534...23c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er en lommevenn?

Kan du poste et bildeeksempel?

Anonymkode: 41b5e...dcb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leve godt for lite penger meldte jeg meg ut fra igjen. Trodde det skulle være gode tips, men det var jo stort sett bare syting og klaging.🙄

Anonymkode: 522fb...a13

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mat fra bunnen, naturligvis. 

Anonymkode: a8ca8...bfc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er en lommevenn?

Kan du poste et bildeeksempel?

Søk på lommevenn på face, så kanskje du får se ihvertfall bildet. Har ikke lyst til å poste bilde da alle er laget av privatpersoner og at det dermed er ulovlig å legge ut bilde her.

En Lommevenn er en lite strikket eller heklet figur som ambulansene gir ut til barn som er syke eller skadet. Lommevennen skal være en liten venn som er med dem gjennom hele prosessen, og skper for mange en trygghet. Det er et fantastisk prosjekt, men det er så mange sprøe kjerringer som poster der. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leve godt for lite penger meldte jeg meg ut fra igjen. Trodde det skulle være gode tips, men det var jo stort sett bare syting og klaging.🙄

Uff, ja. Syting fra trygdemottakere. Har meldt meg ut jeg også - av samme grunn. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mat fra bunnen, naturligvis. 

Anonymkode: a8ca8...bfc

Der har jeg nettopp blitt medlem, men melder meg kanskje fort ut igjen :alice:

Skrevet

Lommevenn? Trodde det seriøst var snakk om noe pedogreier. Creepy navn. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Silfen skrev:

Lommevenn? Trodde det seriøst var snakk om noe pedogreier. Creepy navn. 

Det kan dessverre fort forveksles med "Lommemann" men er på langt nær samme greiene. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søk på lommevenn på face, så kanskje du får se ihvertfall bildet. Har ikke lyst til å poste bilde da alle er laget av privatpersoner og at det dermed er ulovlig å legge ut bilde her.

En Lommevenn er en lite strikket eller heklet figur som ambulansene gir ut til barn som er syke eller skadet. Lommevennen skal være en liten venn som er med dem gjennom hele prosessen, og skper for mange en trygghet. Det er et fantastisk prosjekt, men det er så mange sprøe kjerringer som poster der. 

Ts

Ok. Takk!

Blir disse vasket før de gis til barn i ambulansene?

De som har strikket de kan jo ha forurenset lommevennene med bl.a. nikotin, parfyme, blomster, ting fra hund/ katt og det som verre er...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Takk!

Blir disse vasket før de gis til barn i ambulansene?

De som har strikket de kan jo ha forurenset lommevennene med bl.a. nikotin, parfyme, blomster, ting fra hund/ katt og det som verre er...

Man skal sende disse Lommevennene til oppgitte kontaktpersoner, og disse kontaktpersonene har fått et eget hygiene-regime for hvordan Lommevennene skal klargjøres og kunne gis til de små barna. Også her har mange av disse gærne kjerringene gått egne veier og levert direkte til ambulansen og har ingen forståelse for at det må være strengt. Jeg tror at mange av disse kjerringene vil levere personlig sånn at de kan få "Takk" med en gang. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er medlem av noen angst og depresjon grupper på Facebook, og der er ikke alle like friske.

I den ene er det spesielt mannfolk som utpreger seg og virker veldig syke. Vet ikke om han ene er der lenger, men han gikk det ikke an å skrive noe kritisk eller negativt til. Da tok han seg veldig nær av det, og lagde endel styr. Blokkerte hele fyren tilslutt. Orket ikke mer.

Er en til der nå som bare poster om urettferdighet mot psykisk syke og hele tiden skal skrive negative kommentarer og hvor fælt han har det. Lager mye styr om man diskuterer mot han og kan omtrent sitte og diskutere med seg selv om ingen gidder.

Anonymkode: b9525...c30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i lommevenngruppa.  At det skal være sååå vanskelig å forstå reglene da 😂

Mat fra bunnen er full av inspirasjon,  men litt vel maktsyke adminer. 

Hønehjørnet.... oh...der er det mye galskap der!  

Og Hjelp til alt mulig. Altså....det er ikke alt man trenger å skrive på Facebook liksom 😂

Anonymkode: 7c36c...ecd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er medlem av noen angst og depresjon grupper på Facebook, og der er ikke alle like friske.

I den ene er det spesielt mannfolk som utpreger seg og virker veldig syke. Vet ikke om han ene er der lenger, men han gikk det ikke an å skrive noe kritisk eller negativt til. Da tok han seg veldig nær av det, og lagde endel styr. Blokkerte hele fyren tilslutt. Orket ikke mer.

Er en til der nå som bare poster om urettferdighet mot psykisk syke og hele tiden skal skrive negative kommentarer og hvor fælt han har det. Lager mye styr om man diskuterer mot han og kan omtrent sitte og diskutere med seg selv om ingen gidder.

Anonymkode: b9525...c30

Enkelte er bare sånn at de sitter og diskuterer med seg selv. Var venn med en sånn på face, og han hadde stadig sånne usaklige diskusjoner med seg selv. Selvsagt i fylla, og han er visst mer på fylla enn edru. Han fikk veldig sjeldent respons. Jeg sletta han til slutt. 

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i lommevenngruppa.  At det skal være sååå vanskelig å forstå reglene da 😂

Mat fra bunnen er full av inspirasjon,  men litt vel maktsyke adminer. 

Hønehjørnet.... oh...der er det mye galskap der!  

Og Hjelp til alt mulig. Altså....det er ikke alt man trenger å skrive på Facebook liksom 😂

Anonymkode: 7c36c...ecd

Har inntrykk av at det er mange sprøe personer i sånne grupper, og de legger ikke skjul på mye. 

Skrevet (endret)

Hønehjørnet.... Oh lord, var med en stund for underholdningens del, men meldte meg ut for ikke så lenge siden. Følte at jeg ble dummere av å være i gruppa :balltre:

Edit; ser nå at den er nevnt lengre opp

Endret av Monstrum
Skrevet
På ‎06‎.‎03‎.‎2017 den 17.56, AnonymBruker skrev:

En som ikke syter over betydelig mindre penger enn normalen i sitt samfunn vil jeg si er sykelig underdanig.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Monstrum skrev:

Hønehjørnet.... Oh lord, var med en stund for underholdningens del, men meldte meg ut for ikke så lenge siden. Følte at jeg ble dummere av å være i gruppa :balltre:

Edit; ser nå at den er nevnt lengre opp

Hønehjørnet, hva er det for slags gruppe?

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hønehjørnet, hva er det for slags gruppe?

Høres ut som Kvinneguidens nye navn. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...