Gå til innhold

Mild UVI eller klamydia?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært mye plaget av UVI opp gjennom årene, og hver gang jeg har det er det veldig, veldig vondt. Jeg pleier å ligge på badet i smerter, må tisse hele tiden, tisser blod med slim, og de gangene jeg ikke har kommet meg til lege kjapt har det blitt nyrebekkenbetennelse ganske fort. Det blir egentlig verre og verre for hver gang jeg har det. Og det er alltid vondt absolutt hele tiden, og ikke bare når jeg tisser.

I går merket jeg ubehag ved tissing, og sånn har det vært både i går og i dag. En slags ilende kløe i urinrøret og lett svie under vannlating. Ikke noe mer. Jeg har fungert helt fint i dag, og vært på jobb. Jeg hadde klamydia som 18-åring, og symptomene jeg hadde da stemmer overens med symtpomene jeg har nå. Dette bekymrer meg fordi jeg har hatt samme kjæreste i 3,5 år, og jeg har ikke hatt sex med andre enn han.

Det jeg lurer på,  kjære vise kvinner, er om noen her er vant til å ha så kraftig UVI som meg, men som har fått en mild variant?
Både jeg og kjæresten min sjekket oss for klamydia da vi ble sammen, og jeg ble også sjekket for det i sommer pga en studie jeg var med i (negativ). Hvis det viser seg at dette er klamydia, så er det vel ikke annen mulighet enn utroskap fra hans side?

Jeg har bestilt time hos lege i morgen tidlig, men jeg uroer meg for klamydia, og har ingen å snakke med om dette.

Blir takknemlig for svar :)
K26

Anonymkode: 6a8ee...f1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette finner du utav når du tar prøve hos legen. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, carmen81 skrev:

Dette finner du utav når du tar prøve hos legen. 

Ja, det vet jeg. Men en klamdyiaprøve tar en uke å få svar på, så sitter inne med en del "hva hvis"-spørsmål.

Men hvis jeg får påvist klamydia, er det 100 % sikkert at han har vært utro? Siden vi begge sjekket oss samtidig da vi ble kjærester? Kan det ligge latent i kroppen og ikke slå ut på prøven?

TS

Anonymkode: 6a8ee...f1c

Skrevet

Da er det lettere å dra å få tatt en test som beviser om du har urinveisinfeksjon eller ei.

AnonymBruker
Skrevet

Kjipt å vente på prøvesvaret på klamydiatesten, ser den. Jeg hadde nok kjøpt sånn hjemmetest av urinveisinfeksjon på apoteket, den kan du jo ta allerede i morgen. Så vet du jo om det trolig er noe annet enn uvi i hvert fall. Tipper du har en begynnende/liten urinveisinfeksjon jeg da, selv om du er vant til at det føles verre...

Anonymkode: 92092...59f

Skrevet

Legen sjekker vel begge deler i morgen? 

Kan jo faktisk være noe annet enn klamydia og UVI...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...