Gå til innhold

Enslig med barn - vil kjøpe leilighet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er alene med barn 60% av tiden. Vil ha et stabilt boforhold for mine barn. Har ca 100 000 i EK. Er student 50% og har full jobb. Har inn 6500 fra august-mai hvert år. Netto fra fast jobb 24 000 kr. 3x barnetrygd. Er det håp i havet å få et lån fra husbanken tror dere? Er ferdig utdannet november 2019 og øker da i lønn. Er 28 år og førstegangskjøper. En treroms koster fort 2,3 mill her... Gjeld jeg har er kun lånekassen. Skal snart ta et lite billån. Ble alene før jul. 

Anonymkode: ebc69...1ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, husbanken er for de med varig nedsatt inntekt.

Anonymkode: 644e3...357

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er alene med barn 60% av tiden. Vil ha et stabilt boforhold for mine barn. Har ca 100 000 i EK. Er student 50% og har full jobb. Har inn 6500 fra august-mai hvert år. Netto fra fast jobb 24 000 kr. 3x barnetrygd. Er det håp i havet å få et lån fra husbanken tror dere? Er ferdig utdannet november 2019 og øker da i lønn. Er 28 år og førstegangskjøper. En treroms koster fort 2,3 mill her... Gjeld jeg har er kun lånekassen. Skal snart ta et lite billån. Ble alene før jul. 

Husbanken gir ikke lån, de videreutlåner til kommunene. Hva du får i kommunalt lån/tilskudd kommer helt an på lånebetingelsene i den kommunen du ønsker å kjøpe i, og bo i. Snakk med kommunen eller les på kommunens hjemmeside. 

Altså, ingen kan svare deg noe nærmere uten å vite hvilken kommune dette gjelder og at du legger frem inntektsopplysninger m.m. 

Anonymkode: 56870...094

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir så imponert over dere som har barn, full jobb og studier, hvordan får dere det til? Attpåtil klart å spare opp 100.000.

Og hvilket felt studerer du innen? :)

Anonymkode: 494df...9aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir så imponert over dere som har barn, full jobb og studier, hvordan får dere det til? Attpåtil klart å spare opp 100.000.

Og hvilket felt studerer du innen? :)

Anonymkode: 494df...9aa

Sparte opp penger i forholdet😊 Jeg studerer vernepleier på deltid og jobber innen noe relevant. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal du ha håp om å få innvilget Startlån, dropper du å kjøpe bil. For utgiftene med bilhold vil spise mye av din disponible inntekt. 

Anonymkode: 696de...75e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...