Gå til innhold

Nye vindusviskere, pris?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Den ene vindusviskeren foran har knekt, og trengs å byttes. Nå har både jeg, samboer og svigerfar forsøkt, men får det ikke til. Samboer fikk den på, men den ble vist ikke festet ordenltig eller noe, så den falt av 1 dag senere.

Siden vi nå har brukt nærmere 1000,- på nye viskere som bare ser ut til å knekke eller ikke funke, så konkluderer jeg med at vi må få noen andre til å se på det. Både samboer og svigerfar er relativt drevne på sånne ting, så jeg mistenker at det kanskje er feste eller noe slikt som det er noe galt med. 

Vindusviskeren i bakruta bare henger ned, altså den har ikke ordentlig "kontakt" med motoren. Når vi forsøker å bruke den så rykker den litt før den faller helt slapt og henger ned.

Hva gjør vi nå? Bensinstasjon eller verksted? Hva må byttes? Hele eller bare selve bladet? 

Anonymkode: 95c8e...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ikke helt lett å forstå hva du mener med at de knekker.

Er det selve viskerbladet som knekker, eller det selve armen som sitter på en liten aksling under frontruta? 

Er det viskerbladet kan det være montert feil, eller det er feil lengde på de/det. Noen biler har like lange blader på begge sider, andre har langt blad på venstre side og kort på høyre side.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Viskerblad koster 39kr på Biltema, så her er noe rart med begrepsbruken.

Anonymkode: 2fe14...3e5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3/7/2017 den 6.44, AnonymBruker skrev:

Viskerblad koster 39kr på Biltema, så her er noe rart med begrepsbruken.

39 kroners viskerne på Biltema kan ikke festes på biler som er nyere enn 10 år så vidt jeg vet. Selv på Biltema er viskere til dagens biler dyrere enn som så. 100-200 kr x2 for et sett foran.

Anonymkode: ec3ee...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

39 kroners viskerne på Biltema kan ikke festes på biler som er nyere enn 10 år så vidt jeg vet. Selv på Biltema er viskere til dagens biler dyrere enn som så. 100-200 kr x2 for et sett foran.

Helt enig! Måtte bare drite i Biltema til bilen min, for det første var det ikke fester som passa, og så var de nesten like dyre som å kjøpe de på merkeverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg henger nok noen år etter lasset da, men det følger jo med ørten forskjellige fester/clipser til de? Uansett litt nedtur at Biltema-alternativet forsvinner. Enda en økonomisk motivert grunn til ikke å kjøpe nye PCer på hjul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har selv en helt ny bil, 2017 modell, og det er da ikke vanskelig å finne visker til den på biltema. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...