Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig vært i rettsmøte, der vi brukte 2 av de 4 timene som var avsatt. 

Jeg har fått faktura for 4 timer. Jeg skjønner at advokaten min har satt av 4 timer for dette, men er det ikke litt sært å allikevel fakturere alle 4 timene, i tillegg til ekstra fakturering for en kort tlfsamtale i forkant og et brev i etterkant? 

Anonymkode: 5d1a8...98b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du advokater jobber gratis? Er du i tvil om fakturaen så ring adbokaten eller kontakt Den Norske Advokatforening.

Anonymkode: 52762...73e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg aldri godtatt. Få advokaten din til å sende en klage.

Anonymkode: 97bf0...5ff

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du betaler legen for de 15 minuttene selv om du går ut etter 1 minutt 😉 samme greia. 

Anonymkode: 2c482...61e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er surt. Advokater tar jo veldig mye per time, men likevel så må du nok betale.

Anonymkode: 78f22...6fc

AnonymBruker
Skrevet

Tja, kan jo bare være en glipp, så skader jo ikke å høre med advokaten om dette.

Anonymkode: 6b7df...d97

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok du også må betale for tid til forberedelse og etterarbeid, det er nok det som gjør at han tar betalt for mer tid enn det dere har brukt i møtet.

Anonymkode: f8830...28f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått faktura for 4 timer. Jeg skjønner at advokaten min har satt av 4 timer for dette, men er det ikke litt sært å allikevel fakturere alle 4 timene, i tillegg til ekstra fakturering for en kort tlfsamtale i forkant og et brev i etterkant? 

Hun/han har vel jobbet mer enn en kort telefonsamtale og et brev, vil jeg tro? Man kan jo ikke bare møte opp i et rettsmøte og ta det som det kommer? Det er litt rart at det ikke er spesifisert i så fall, men jeg tenker umiddelbart at det må ligge mer forberedelser her et sted. Selve møtetiden er jo bare en del av jobben.

Jeg fikk nettopp faktura for å lese og svare på mail :fnise: Det kostet nesten 500 kroner (forrige måned betalte vi over 20 000 for å få hjelp til å formulere en klagesak til en offentlig instans). Det var advokat man skulle blitt, ja!

Anonymkode: 78333...c86

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg for noen år siden brukte advokat, så fikk jeg spesifisert regning. Der sto til og med tider han hadde brukt for å ringe meg, enda jeg ikke hadde svart på telefonen. Det var sure penger, men hele regningen kom på 50K og jeg hadde attpåtil fått litt "rabatt" som han sa.

For de samtalene jeg ikke hadde mulighet til å svare på der og da satte han av 15 min og det var nok inkludert å sette seg litt inn i sakene før han ringte.

Nå i dag er de pengene tjent tilbake i mangfold, så idag var det helt greit med den regningen.

Anonymkode: 4b349...078

Skrevet
På 6.3.2017 den 16.38, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er feil, for advokaten har sannsynligvis brukt de to timene som ble spart, til å jobbe med andre saker. Dermed får han dobbelt betaling, og det er feil. 

• Liker 1
Skrevet

Advokaten trenger jo tid til for og etterarbeid.  

AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er satt av 4 timer kan man regne med å bli fakturert for dette. Det lønner seg derfor å bruke tiden godt. Det er litt som å dra til legen - ha en liste over alt som skal gjennomgås, så du får "valuta for pengene".

Anonymkode: 3fb6d...588

AnonymBruker
Skrevet
På 6.3.2017 den 16.38, AnonymBruker skrev:

Mener du at advokaten din skulle ikke hatt inntekt de to andre timene som var avsatt til deg og ditt?

Anonymkode: 09b6b...db5

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at advokaten din skulle ikke hatt inntekt de to andre timene som var avsatt til deg og ditt?

Advokaten gjorde selvfølgelig noe annet de to timene som ikke gikk med til rettssaken. Han dro tilbake på kontoret og gjorde noen av de andre arbeidsoppgavene som ventet på ham. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Testosteron skrev:

Advokaten gjorde selvfølgelig noe annet de to timene som ikke gikk med til rettssaken. Han dro tilbake på kontoret og gjorde noen av de andre arbeidsoppgavene som ventet på ham. 

Det var ikke det jeg spurte om.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke det jeg spurte om.

Jo. Det var det. Du spurte, og jeg svarte. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Testosteron skrev:

Jo. Det var det. Du spurte, og jeg svarte. 

Nei. Jeg spurte om han ikke skulle ha inntekt de to timene, mens du svarte hva han gjorde.

Selvfølgelig må en advokat ta betalt for de timene han har satt av til klienten.

Du mener val han kun skal ta betalt for det han virkelig gjør? Skriver han et brev, så skal man bare betale for det han skriver. Er det slikt du mener, så kan du jo representere deg selv og du tror det ikke ligger arbeid bak den brevskrivingen.

Skrevet

Har advokaten satt av 4 timer til deg, så har h*n ikke mulighet til å fylle opp de siste 2 timene med andre klienter hvis de ikke blir noe av på kort varsel. Derfor må du betale for det.

Skrevet

Etter rettsmøtet gikk han tilbake til kontoret sitt og tok seg en to timers lur og runk. Jeg syns ikke han kan fakturere deg for dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 3/6/2017 den 18.22, AnonymBruker skrev:

Dette er surt. Advokater tar jo veldig mye per time, men likevel så må du nok betale.

Anonymkode: 78f22...6fc

Rørleggere tar vel ikke betalt for 4 timer dersom de var hos deg i 2 timer?

Anonymkode: 559b9...3a0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...