AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #1 Skrevet 6. mars 2017 Hva gjorde du for å bli kvitt de?☺ Mener ikke de som har hatt 1 og annen kvise en gang i måneden i tenåra, men de som virkelig har hatt et kviseproblem. Anonymkode: fcb41...45a
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #2 Skrevet 6. mars 2017 Det viste seg at jeg er allergisk mot melk, så da jeg kuttet ut melk forsvant kvisene. Anonymkode: 42afc...ee7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #3 Skrevet 6. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det viste seg at jeg er allergisk mot melk, så da jeg kuttet ut melk forsvant kvisene. Anonymkode: 42afc...ee7 Merka du at du var allergisk mot melk selv, isåfall hva var symptomene? Eller merka du ingen symptomer av melka? Tok du test hos legen? Anonymkode: fcb41...45a
Blablab Skrevet 6. mars 2017 #4 Skrevet 6. mars 2017 P-piller. Testet x antall sterke hudpleieprodukter og basiron som egentlig bare gjorde det verre. Burde egentlig brukt milde produkter med mye fukt.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #5 Skrevet 6. mars 2017 Hadde et stort problem med det fra jeg var 11 til jeg ble 16år ca. Så mine forsvant selv med tiden. Jeg har ingen nå, men straks jeg spiser litt usunt (en sjokolade feks) så popper det opp en eller to. Så jeg ser at det har en sammenheng hos meg. Jo bedre kostholdet er, jo bedre og renere er huden også. Anonymkode: 10803...530
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #6 Skrevet 6. mars 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjorde du for å bli kvitt de?☺ Mener ikke de som har hatt 1 og annen kvise en gang i måneden i tenåra, men de som virkelig har hatt et kviseproblem. Anonymkode: fcb41...45a Så helt grusom ut. Kunne ikke le, eller snu på hodet grunnet store, dype kvisebyller. Alt forsvant da vi byttet bolig. Anonymkode: 4b130...47e
venus_ Skrevet 6. mars 2017 #7 Skrevet 6. mars 2017 Isotretinoin funka for meg. Måtte slutte litt over halvveis, og noe har kommet tilbake, men ikke på langt nær så mye som før. Bruker Differin nå for å hindre at så mye kommer tilbake.
Djungelvrål Skrevet 6. mars 2017 #8 Skrevet 6. mars 2017 P-piller eller isotretinoin. Sistnevnte fungerte veldig bra for sønnen min som ikke så ut i 3-4 år. Nå har han bare røde arr igjen som med tiden heldigvis hvil bli blekere.
Lidis88 Skrevet 6. mars 2017 #9 Skrevet 6. mars 2017 Retamax fra obagi! En vidunderkrem,huden flasser en del i starten, men så ble den sååå fin, fra å streve skikkelig med å dekke til alle kvisene mine, kan jeg nå fint gå uten sminke, evt med litt farget dagkrem som jeg bruker et halvt minutt å ta på. Kremen koster 1800 kr, men ifølge den kosmetiske sykepleieren jeg gikk til er det ikke krise om jeg ikke kjøper flere produkter i serien. Jeg mener man kan bruke kremen ca annenhver kveld (skal bare brukes på kvelden). Den kosmetiske sykepleieren anbefalte også å ikke rense huden på morgenen og å ha minst mulig produkter på på dagtid. Dette for at huden skal reparere seg selv. På kvelden må man rense da man blir skitten i løpet av en dag og bruker mer hudpleie på natten. 1800 kr er litt penger, men det er småpenger sammenlignet med alle de produktene jeg har kjøpt i desperasjon, som ikke har virket! Og bonus: den er anti age!
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #10 Skrevet 6. mars 2017 Akkurat nå, venus_ skrev: Isotretinoin funka for meg. Måtte slutte litt over halvveis, og noe har kommet tilbake, men ikke på langt nær så mye som før. Bruker Differin nå for å hindre at så mye kommer tilbake. Akkurat nå, Boomonster skrev: P-piller eller isotretinoin. Sistnevnte fungerte veldig bra for sønnen min som ikke så ut i 3-4 år. Nå har han bare røde arr igjen som med tiden heldigvis hvil bli blekere. Har vurdert isotretioin litt jeg også, men pga av alle bivirkninger man hører om osv så er jeg litt usikker på om det er verdt det (iforhold til hvor mange kviser jeg har), altså hvor ille må/bør det egentlig være før man tar det store steget å faktisk begynner på isotretioin? Hvor ille hadde du og sønnen din det? Jeg har vel cirka 7 kviser akkurat nå, men pga av alle de røde merkene som man får etter kvisene så ser det jo skikkelig ille ut og det ser ut som jeg har masse mer en det jeg faktisk har.. 7 aktive (små)kviser er vel kanskje ikke så veldig mye, men det er så kjedelig når det staidg, så fort en er ferdig med den ene kvisa så kommer det en ny en, så man er aldri helt kvisefri😔 Akkurat nå, Lidis88 skrev: Retamax fra obagi! En vidunderkrem,huden flasser en del i starten, men så ble den sååå fin, fra å streve skikkelig med å dekke til alle kvisene mine, kan jeg nå fint gå uten sminke, evt med litt farget dagkrem som jeg bruker et halvt minutt å ta på. Kremen koster 1800 kr, men ifølge den kosmetiske sykepleieren jeg gikk til er det ikke krise om jeg ikke kjøper flere produkter i serien. Jeg mener man kan bruke kremen ca annenhver kveld (skal bare brukes på kvelden). Den kosmetiske sykepleieren anbefalte også å ikke rense huden på morgenen og å ha minst mulig produkter på på dagtid. Dette for at huden skal reparere seg selv. På kvelden må man rense da man blir skitten i løpet av en dag og bruker mer hudpleie på natten. 1800 kr er litt penger, men det er småpenger sammenlignet med alle de produktene jeg har kjøpt i desperasjon, som ikke har virket! Og bonus: den er anti age! Hva heter denne fargede dagkremen du bruker?☺ Anonymkode: fcb41...45a
venus_ Skrevet 6. mars 2017 #11 Skrevet 6. mars 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vel cirka 7 kviser akkurat nå, men pga av alle de røde merkene som man får etter kvisene så ser det jo skikkelig ille ut og det ser ut som jeg har masse mer en det jeg faktisk har.. 7 aktive (små)kviser er vel kanskje ikke så veldig mye, men det er så kjedelig når det staidg, så fort en er ferdig med den ene kvisa så kommer det en ny en, så man er aldri helt kvisefri😔 Anonymkode: fcb41...45a 7 kviser er ikke så mye nei, ville ikke starta på isotretinoin for det, for det er heftig ja, men om man har et stort problem er det virkelig verdt det. Jeg hadde i ansiket, på halsen, brystet, nakken og hele ryggen. Om det er arrene som er problemet, kanskje du kan oppsøke en hudpleier? Mener å ha lest at krystallsliping feks skal funke, men det har ikke jeg satt meg helt inn i, så er ikke sikker.
Lidis88 Skrevet 6. mars 2017 #12 Skrevet 6. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vurdert isotretioin litt jeg også, men pga av alle bivirkninger man hører om osv så er jeg litt usikker på om det er verdt det (iforhold til hvor mange kviser jeg har), altså hvor ille må/bør det egentlig være før man tar det store steget å faktisk begynner på isotretioin? Hvor ille hadde du og sønnen din det? Jeg har vel cirka 7 kviser akkurat nå, men pga av alle de røde merkene som man får etter kvisene så ser det jo skikkelig ille ut og det ser ut som jeg har masse mer en det jeg faktisk har.. 7 aktive (små)kviser er vel kanskje ikke så veldig mye, men det er så kjedelig når det staidg, så fort en er ferdig med den ene kvisa så kommer det en ny en, så man er aldri helt kvisefri😔 Hva heter denne fargede dagkremen du bruker?☺ Anonymkode: fcb41...45a https://www.mybeautyavenue.no/products/ilia-ramla-bay-t4-medium-sheer-vivid-tinted-moisturizer-spf-20 såå fornøyd med den. Nå som jeg nesten er kvitt kvisene er den super å bruke på dagtid. Huden blir "flawless". Jeg har litt mørke farger og blir brun på sommeren, så denne fargen passer meg fint.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #13 Skrevet 6. mars 2017 Ga seg ikke før jeg begynte på roaccutan/isotretinoin i en alder av 32 år, da hadde jeg slitt med bylle-lignende kviser siden jeg var 15. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke begynte tidligere. Var enkelt og greit et skikkelig "kvisetryne" gjennom alle ungdomsåra og hele 20-årene, ventet bare på at det skulle gi seg av seg selv, men det gjorde det jo aldri. Nå, 3 år etter jeg avsluttet kuren, så er huden fortsatt ganske fin. Men merker når jeg spiser potetgull osv at huden min fortsatt blir ekstremt fet, og da kommer det gjerne noen (små) bylle-lignende kviser her og der, men sjeldent mer enn et par stykker, og de forsvinner ganske fort. Så er plaget minimalt med det nå i forhold til hvordan det en gang var. Anonymkode: c6048...c0d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #14 Skrevet 6. mars 2017 Jeg gikk på en tetracyclin kur, og det tok knekken på alle kvisene for min del. Jeg slet virkelig med kviser, spesielt på kinnene og på haken. Store, vonde kviser og mange små. Nå har jeg bare kvise en sjelden gang, har den første kvisen min nå på flere måneder. Er ett år siden jeg gikk på tetracyclin. Det hjalp dog ikke på nupper på kroppen og ryggen. Anonymkode: 19c2b...74a
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #15 Skrevet 6. mars 2017 Kuttet ut melk og det forsvant Anonymkode: 4c6f4...7b0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #16 Skrevet 6. mars 2017 Sverger også til Obagi: Brightamax, aknetrol og cebatrol tok knekken på dem! Anonymkode: 9d8a0...08b
Djungelvrål Skrevet 6. mars 2017 #17 Skrevet 6. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vurdert isotretioin litt jeg også, men pga av alle bivirkninger man hører om osv så er jeg litt usikker på om det er verdt det (iforhold til hvor mange kviser jeg har), altså hvor ille må/bør det egentlig være før man tar det store steget å faktisk begynner på isotretioin? Hvor ille hadde du og sønnen din det? Anonymkode: fcb41...45a Det var bare sønnen min som brukte Iso. Han ble veldig tørr på leppene, i ansiktet og inni nesa og måtte bruke lypsyl konstant, var noe tørr på kroppen også men det gav seg. I perioden før han trappet litt ned på dosen var han litt småkvalm. Det var de bivirkningene han hadde. Tror han brukte det i ca 3 mnd.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #18 Skrevet 6. mars 2017 Aldring og p-piller. Kvisene ble mye bedre da jeg begynte på p-piller som 17 åring. Slet likevel litt med tilbakevendende kviser frem til rundt 24 års alder. Nå får jeg dem av og til kun, gjerne når jeg skal ha "mensen". Skal også sies at jeg har pcos, så det har nok også hatt litt å si på en svært kvieste ungdomsstid. Håper ikke kvisene kommer tilbake når jeg slutter med p-pillene Anonymkode: 5697a...865
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #19 Skrevet 6. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vurdert isotretioin litt jeg også, men pga av alle bivirkninger man hører om osv så er jeg litt usikker på om det er verdt det (iforhold til hvor mange kviser jeg har), altså hvor ille må/bør det egentlig være før man tar det store steget å faktisk begynner på isotretioin? Hvor ille hadde du og sønnen din det? Anonymkode: fcb41...45a Jeg er en annen, men svarer da jeg er snart halvveis i min kur. De eneste bivirkningene jeg har hatt er tørr hud, men jeg holder det i sjakk med rik fuktighetskrem og arganolje. Leppene må ha fukt hele dagen, men det er ikke noe problem. Huden begynner endelig å klarne opp og jeg er veldig optimistisk til at dette vil vare. Mitt problem var dype cyster langs kjeve og hals. Ikke så ille, men da de aldri gikk vekk var det godt nok for hudlegen min. Anonymkode: 0a7f8...ddb
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #20 Skrevet 7. mars 2017 Isotretinoin, snart ferdig. Huden er en helt annen! Jeg har nesten ingen bivirkninger, kun litt tørrere hud og lepper, men ikke verre enn at det lett holdes i sjakk med krem og leppepomade. Jeg angrer på at jeg ikke begynte før. Anonymkode: 07ce2...2b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå