Gå til innhold

hva har dere på jul/nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ELSKER pinnekjøtt, så da blir det det begge dagene...jeg kan rett og slett ikke få nokk av det, det er INGENTING som slår pinnekjøtt!rett og slett etter min munn.

men det blir vel noen middagsbesøk også, da blir det som regel ribbe, noe som også er veldig godt.

så da spør jeg dere, hva pleier dere og spise på jul/nyttårsaften? og hva er den beste julematen du kan få servert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ribbe på julaften og kalkun på nyttårsaften.

Pinnekjøtt skal jeg ha på lørdag *nam*

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi har ribbe og skinkestek på julaften. Regner med det blir kalkun til nyttår.

Skrevet

Vi spiser ingen stor middag på julaften (det er jo ikke den virkelige "juledagen"), men vi har stort koldtbord etter at gavene er åpnet, sånn rundt midnatt. 1. juledag derimot har vi kalkun med stuffing, fløtegratinerte poteter, saus og grønnsaker. På nyttårsaften, igjen ikke den dagen man burde feire, heller ingen stor middag. 1. nyttårsdag har vi ribbe.

Skrevet
Vi spiser ingen stor middag på julaften (det er jo ikke den virkelige "juledagen")' date= men vi har stort koldtbord etter at gavene er åpnet, sånn rundt midnatt. 1. juledag derimot har vi kalkun med stuffing, fløtegratinerte poteter, saus og grønnsaker. På nyttårsaften, igjen ikke den dagen man burde feire, heller ingen stor middag. 1. nyttårsdag har vi ribbe.

Har du mor og/eller far som er fra kontinentet? *nysgjerrig*

Vi skal ha pinnekjøtt på julaften, nyttårsaften vet jeg ikke enda.

Skrevet

Ja, Mamma er fransk. Så det blir litt sånn salig blanding av fransk og norsk til jul. (Vi åpner f.eks. pakkene julaften kveld, selv om vi ikke spiser den store julemiddagen den dagen.) Men det med å ikke spise julemiddag på julaften fantes også i Pappas familie. De gikk nemlig i kirken på julaften og ingen hadde lyst til å bli hjemme og lage maten da, så de fant ut at de skulle vente med den store middagen til dagen etter.

Skrevet

Kalkun på julaften, tilberedt på irsk vis av samboer. Med cranberry sauce, rosenkål og stuffet med bl a brød. Får jeg bestemme, blir det pinnekjøtt på nyttårsaften.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ribbe, skinkestek, medisterkaker, julepølse etc på julaften og kalkun på nyttårsaften.

Skrevet
Ribbe, skinkestek, medisterkaker, julepølse etc på julaften og kalkun på nyttårsaften.

Det pleier vi å ha også.

Skrevet

Har pinnekjøtt på julaften. Nyttårsaften har vi forkjellig mat hvert år, men blir en tre-retter av et eller annet slag.

På nyttårsaften i år skal jeg spise hos kjæresten min, engelsk julemiddag, kalkun med stuffing og Christmas Pudding. :o

Skrevet

Ribbe på julaften og pinnekjøtt på nyttårsaften.

Skrevet

Pinnekjøtt på julaften. Hjemme hadde vi alltid ryper på nyttårsaften, nå er kalkun førstevalget.

Skrevet

Vi har alltid kalkun på nyttårsaften - pleier å feire den sammen med venner hvert år :-)

Skrevet
Pinnekjøtt begge dagene :sjarmor:

Her og! *mmmm*

Skrevet

Julaften Ribbe

1 Juledag Pinnekjøtt

Nyttårsaften Kalkun

Gjest Dolphina
Skrevet

Ribbe på juleaften og kalkun på nyttårsaften!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...