Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg vurderar å søke sommarjobb som assistent på eit legesenter, men eg veit ikkje kva dette går ut på. Kva slags oppgåver kan eg få? Nokon som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trur nok ganske sikkert at du må kunne en del ting som feks blodprøvetaking ol, samt kunne svare på helserelaterte spørsmål.

Er ikke bare å sette seg bak skranken på ett legesenter og jobbe der ett par mnd uten utdannelse/erfaring i faget.

Anonymkode: f34b2...006

• Liker 1
Skrevet
På 7.3.2017 den 14.46, AnonymBruker skrev:

Jeg trur nok ganske sikkert at du må kunne en del ting som feks blodprøvetaking ol, samt kunne svare på helserelaterte spørsmål.

Er ikke bare å sette seg bak skranken på ett legesenter og jobbe der ett par mnd uten utdannelse/erfaring i faget.

Anonymkode: f34b2...006

Har fått inntrykk av at assistent er ei stilling som stort sett ikkje krev utdanning? Men eg tek kanskje feil då?

AnonymBruker
Skrevet

Som assistent på legesenter får du nok ikke oppgaver som består av blodprøvetaking og analyser. Ei heller sitte i skranke og besvare telefoner/ ta imot pasienter. Det er Helsesekretærene som gjør dette.

Jeg kan tenke meg at oppgaver for en assistent kan være forefallende arbeide som rydding og renhold. Event. posthåndtering.

Anonymkode: 7ed8a...71f

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som assistent på legesenter får du nok ikke oppgaver som består av blodprøvetaking og analyser. Ei heller sitte i skranke og besvare telefoner/ ta imot pasienter. Det er Helsesekretærene som gjør dette.

Jeg kan tenke meg at oppgaver for en assistent kan være forefallende arbeide som rydding og renhold. Event. posthåndtering.

Anonymkode: 7ed8a...71f

Ja, det var litt meir det eg óg tenkte først.

AnonymBruker
Skrevet

Står det ikke noe om arbeidsoppgaver og sånt i stillingsannonsen?

Anonymkode: 67915...679

Skrevet

Det er kommunen som lyser ut denne (og fleire) stillingar med stort sett samme stillingsannonse. Står dessverre berre veldig generelt at det blir ein innhaldsrik kvardag med meiningsfylte oppgåver innanfor helse og omsorg.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Exa skrev:

Det er kommunen som lyser ut denne (og fleire) stillingar med stort sett samme stillingsannonse. Står dessverre berre veldig generelt at det blir ein innhaldsrik kvardag med meiningsfylte oppgåver innanfor helse og omsorg.

Okei, men er du sikker på at assistentjobben er direkte knyttet til legesenteret i seg selv, og ikke innenfor hjemmetjenesten eller lignende? Jeg tenker at en assistentstilling innenfor helsesektoren i kommunen ofte dreier seg om noe i retning av det en hjelpepleier driver med... altså, kontakt med brukere/pasienter som bor hjemme, men som trenger pleie, stell, hjelp til praktiske oppgaver etc.?

AnonymBruker
Skrevet
På Monday, March 06, 2017 den 14.55, Exa skrev:

Eg vurderar å søke sommarjobb som assistent på eit legesenter, men eg veit ikkje kva dette går ut på. Kva slags oppgåver kan eg få? Nokon som har erfaring?

Legesentre har da vel ikke assistenter? Der må de ha kvalifisert personell til å ta seg av syke folk. Alternativt kan regjørerne kalles assistent? 

Anonymkode: 5e262...a4e

AnonymBruker
Skrevet

Står det noe om kvalifikasjoner? kreves det ingen utdanning, eller ber de f.eks. studenter innenfor helsefaglige studier om å søke?

Anonymkode: f2f74...905

Skrevet
På 11.3.2017 den 13.42, AnonymBruker skrev:

Okei, men er du sikker på at assistentjobben er direkte knyttet til legesenteret i seg selv, og ikke innenfor hjemmetjenesten eller lignende? Jeg tenker at en assistentstilling innenfor helsesektoren i kommunen ofte dreier seg om noe i retning av det en hjelpepleier driver med... altså, kontakt med brukere/pasienter som bor hjemme, men som trenger pleie, stell, hjelp til praktiske oppgaver etc.?

Ganske sikkert på det, ja, ettersom dei lyser ut ein heil haug med andre stillingar som liknar meir på det du skildrar.

På 11.3.2017 den 13.44, AnonymBruker skrev:

Legesentre har da vel ikke assistenter? Der må de ha kvalifisert personell til å ta seg av syke folk. Alternativt kan regjørerne kalles assistent? 

Anonymkode: 5e262...a4e

Kanskje det er reingjering det er snakk om, ja?

På 11.3.2017 den 14.01, AnonymBruker skrev:

Står det noe om kvalifikasjoner? kreves det ingen utdanning, eller ber de f.eks. studenter innenfor helsefaglige studier om å søke?

Anonymkode: f2f74...905

Den same teksten står for miljøarbeidarar, sjukepleiarar, assistentar osv. Dei skriv at det er gjerne for dei som er under utdanning eller ønsker å bli kjent med ei ny utdanning. Dei tilbyr òg opplæring i arbeidet.

AnonymBruker
Skrevet
På 3/6/2017 den 14.55, Exa skrev:

Assistentar kan gjere mykje forskjellig. Som til dømes dette:

Anonymkode: b111f...2cb

Skrevet
3 timer siden, Exa skrev:

Nokon fleire?

Kan du ikke ringe stedet og høre hva stillingen innebærer? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...