Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må alle jenter ALLTID ha rett? Har hatt 3 seriøse forhold og diskutert dette med venner/kollegager og det samme går igjen, uansett hvor rett vi gutta har, greier jenter snu det andre veien, så vi ender opp med å si unnskyld uansett hvor rett vi har.

Det som irriterer meg mest, er at det er mange situasjoner der jeg VET dama hadde klikka fullstendig hvis det var omvendt, har t.o.m vært situasjoner der det tidligere HAR vært omvendt, jeg har av en eller annen merkelig grunn tapt diskusjonen begge gangene.

Er det jeg og mine kollegager som har vært "uheldige" eller er de fleste jenter slik generelt?

Noen eksempler:

Jeg har fri fra jobb en dag og huset er ganske rotete, jeg rydder ingenting, dama kommer hjem og blir forbanna fordi jeg ikke har gjort noe. 3 uker senere, dama er hjemme fra jobb en dag og gjør heller ikke en drit, fleiper det bort når jeg kommer hjem med at hun ble helt hekta på et spill på pc`en. Hadde jeg tørt å nevne det med et ord hadde jeg blitt hudfletta.

Dama flørter litt for heftig på byen og av praktiske grunner (skyss) får en fyr nr hennes. Han sender masse heftige mld og hun svarer, jeg blir sur og hun snur det rundt og blir sur på meg "GREIT! jeg skal slette alle mld, nr og aldri svare på mld! Tror forresten jeg har en mld av sjefen her også, han er jo gutt! Kanskje best å slette den med det samme?" "Skal prøve holde meg unna alle gutter, men kan bli litt vanskelig siden det ofte er gutter innom på jobb.."

Jeg glemmer igjen mnd`s kortet mitt på buss hjemme, bussen går bare hver halvtime og vi må ta neste, ingenting spesielt vi skal rekke, men dama flipper helt ut og er sur resten av dagen. Noen dager senere glemmer HUN kortet så jeg kommer for sent til noe jeg skal rekke. Bare for moroskyld slenger jeg ut en liten kommentar i en vennlig tone. Får tilbake "UNNSKYLD DAA!! Beklager at jeg ikke er perfekt! Jeg kan bare gå!"

Samtlige av disse situasjonene kunne jeg muligens "godtat" hvis det gjaldt begge veier, saken her er at hun skal ha "rett" begge veier.

Det jeg lurer på er om dere gjør dette med vilje? At dere vet dere kan få overtaket og tar det, eller om dere rett og slett ikke greier se det selv?

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Det jeg lurer på er om dere gjør dette med vilje? At dere vet dere kan få overtaket og tar det, eller om dere rett og slett ikke greier se det selv?

Eller kanskje du bare er en tøffel?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg føler meg nå litt truffet jeg da :oops:

Skrevet

Tror du bare må innse at vi alltid har rett .. og har vi ikke det .. har vi det likevel.. :sjarmor:

.. men ellers er det jo opp til deg om du hele tiden vil godta at ting bare går den ene veien.. - og være tydelig når du sier fra (og da er det sikkert ikke så veldig lurt å ta det når hun "gjør" noe du har fått "kjeft" for tidligere)

Skrevet

Hva med å ta opp dette med henne? Gi henne eksemplene og spør hva hun mener om det. Det kan jo hende at hun skjønner selv at dette ikke er greit og skjærper seg..

Jeg vet jo selv at dersom samboeren min irriterer seg over noe jeg gjør, så vil jeg jo at han skal si det til meg sånn at jeg får en sjanse til å gjøre noe med det ... Gjelder egentlig alle jeg omgås i livet det ...

Gjest Anonymous
Skrevet

Vil du ha sex, så må du bare godta å la dem vinne en diskusjon i ny og ne. Kvinner er sjeldent uansett saklige i slike diskusjoner, da følelsene tar overhånd. Da kommer gjerne alt det dumme du har gjort, som hun har gått rundt og husket på, fram i lyset. Don't go there. For meningsfulle diskusjoner har du venner.

Skrevet

Nei jeg er ikke tøffel, og jeg har prøvd å ta dette opp med henne. Saken er at hun er veldig mye mer "utholden" enn jeg er/gidder å være. Det er en grense for hvor mye styr jeg gidder å ha på en bestemt sak. Det meste er jo bare fillesaker som jeg ikke gidder engasjere meg så mye i, men som hun ville gått 4 ganger rundt jorden for å vinne. Og bruker taktikk som jeg er for glad i henne til å ville bruke. Konfronterer jeg henne med det tar hun selvkritikk i en sarkastisk tone "jeg er vel bare en dårlig person da" "jeg er vel en veldig sint person" osv..

Virker faktisk som hun er klar over det, men mener det bare er slik hun er, og at hvis jeg vil ha henne må jeg godta det.

Men mitt innlegg gikk egentlig ikke bare på akkurat meg og henne, men jenter generelt da mitt inntrykk er at veldig mange jenter er slik.

Kanskje noen jenter som er litt slik kan gi meg litt inside info om tankegangen og evt. noen tips til hva som kan hjelpe, for jeg skal LOVE dere, hardt mot hardt gjør saken 10 ganger verre da hun tror (og kanskje gjør hun det) at hun sitter på alle trumfkortene. Jeg har prøvd, det endte nesten i brudd. Å gå fra henne er uaktuelt, vi fungerer perfekt på alle andre områder.

Mulig det er fordi hun må ha kontrollen over forholdet så hun hele tiden har "makten" og vet hvor hun står. Og bruker dette for å vise at hun har det.

Skrevet

Nei, det gjelder ikke alle jenter, og alle forhold er forskjellige. Snakk med dama di, og fortell henne at dette iriterer deg, kanskje det blir bedre :wink:

Skrevet
Tror du bare må innse at vi alltid har rett .. og har vi ikke det .. har vi det likevel.. :sjarmor:

quote]

Dette er faktisk mentaliteten jeg snakker om. Et vennepar av oss som vi ofte henger med "spøker" med dette hele tiden og det virker som de har en konkuranse om hvem av de som har mest kontroll på oss gutta. Tar vi opp noen eksempler flirer de godt av det og sier at slik er det bare, og jenter er sterkest osv..

For å være helt ærlig syns jeg ikke det er så jævlig morsomt i hverdagen. Og blir småkvalm av at de nesten virker stolte over det.

Skrevet

Kjenner meg selv igjen i dette. Spesielt om mensen er like rundt hjørnet. Men bare en liten kommentar til det første eksemplet ditt. Her i huset er det unektelig jeg som gjør mest av husarbeidet.

Er det jeg som går hjemme en dag blir klesvasken tatt, gulvet vasket, rotet ryddes bort etc. Jeg sier ikke at dette skjer alltid, men i 90% av tilfellene er det slik. Så når min sambo er hjemme og kun "later" seg, da kan jeg "gå av hengslene" av surhet. At dama di blir sur i slike tilfeller, har mest sannsynlig med det å gjøre at hun føler seg som en slave når du kan gå hjemme en hel dag uten at noe blir gjort.

Og før noen siernoe, ja vi er tilbake i debatten om hvem som faktisk gjør noe i huset og ikke :wink: .

Skrevet

Ut fra det du sier så synes jeg nesten det høres ut som dama di kunne trengt litt hjelp jeg. Hvis det er sånn at du har prøvd å ta det opp på en fin og ærlig måte og hun bare fnyser det bort med "det er vel sånn jeg er og hvis du vil være sammen med meg får du godta det"? Den tankegangen synes ikke jeg er grei i alle fall. Jeg synes ikke du skal godta det.

Skrevet
Kjenner meg selv igjen i dette. Spesielt om mensen er like rundt hjørnet. Men bare en liten kommentar til det første eksemplet ditt. Her i huset er det unektelig jeg som gjør mest av husarbeidet.  

Er det jeg som går hjemme en dag blir klesvasken tatt, gulvet vasket, rotet ryddes bort etc. Jeg sier ikke at dette skjer alltid, men i 90% av tilfellene er det slik. Så når min sambo er hjemme og kun "later" seg, da kan jeg "gå av hengslene" av surhet. At dama di blir sur i slike tilfeller, har mest sannsynlig med det å gjøre at hun føler seg som en slave når du kan gå hjemme en hel dag uten at noe blir gjort.

Og før noen siernoe, ja vi er tilbake i debatten om hvem som faktisk gjør noe i huset og ikke  :wink: .

Må forresten innrømme at jeg kjenner meg igjen i dette. Det gjennomskuet samboern min veldig fort og har lært seg å ikke bry seg like mye om ting som kommer opp i den perioden :ler:

Gjest Dankert Ut
Skrevet

Uansett hva som skjer så vil du tape hvis du ikke har kontroll på trumfkorta. Jeg nevner:

1) Sex

2) Grining

3) Utfrysning

4) Veninnegjengen

1) Hvor lenge kan du avstå? Og klarer du det i fylla?

2) Kan du presse fram noen tårer selv for å understreke et poeng?

3) Hvor lenge kan du gå uten å prate, uten fjernkontrollen, uten å få mat osv

4) Takler du å bli baksnakket til hele flokken? Tåler stoltheten din en knekk? Hva med neste gang du møter venninnene hennes?

Skrevet

Jeg har en teori om at hun bruker diverse kontrollmetoder for å oppheve det hun kanskje ser på som en trussel. Jeg er på en måte den etablerte, hun flyttet inn i MIN leilighet, det er MINE møbler, det er MIN tv, jeg tjener mest penger osv..

Jeg gjør ikke et poeng av dette og har de gangene det har kommet opp sagt at siden jeg vil være sammen med henne resten av livet ser jeg på alt som like mye hennes som på mitt og jeg bruker ALDRI dette som noe argument.

Men det er mulig hun fremdeles ser på dette som en kontroll jeg har som hun må "oppheve"..

Skrevet

Jeg synes det høres ut som om hun er dårlig på kommunikasjon, hvis det er slik at du seriøst har prøvd å ta dette opp med henne.

Og nei, alle jenter er ikke slik.

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes du skal gjøre henne oppmerksom på at hun bruker HERSKETEKNIKKER overfor deg, noe som blir oppfattet som en meget dårlig egenskap hos nesten alle mennesker (noen tenner på det...).

Skrevet

Hehe - jeg kjenner meg igjen, jeg. Greit nok - jeg føler jo ofte at jeg har rett til eller grunn å klage og kritisere, men snur jeg situasjonen ser jeg jo at jeg heller ikke er perfekt.

Prøv å få henne til å se saken fra din side også. Selv om dette er umulig i kampens hete hender det vi jenter har saktevirkende, men dog virkende, selvinnsikt:)

Gjest Ninakanin
Skrevet

Kjenner meg igjen i deler av innlegget, men ikke helt. Meg og samboer er egentlig flinke til å komunisere, hvis vi først setter i gang med litt høyere stemmer enn normalt.

Slik som for noen dager siden, så hadde vi det litt røft (er en tråd her inne et sted om krangling..). Men nå er alt helt i orden, for jeg fikk ham endelig med på en liten krangel :) Og det renset luften, jeg fikk høre hva han følte om saker og ting, og jeg respekterte det og forstod ham mye bedre.

Tror ikke alle damer er sånn, og hvis vi er det, er det fordi mennene våre tillater det. Dere tror vi klikker helt eller blir umulige å prate med, så dere lar heller være. Og da er det jo ikke rart at ting får utvikle seg og bli skeivt og urettferdig!!

Bli flinkere til å si ifra, gutter, sier nå jeg. Vi kan da ikke vite at dere egentlig synes vi er drit når vi gjør sånn og sånn, om dere ikke sier ifra. Og ikke gi dere i diskusjonen så snart vi snur om på ting... Det går an å nå frem enda, vi må bare gjøres oppmerksomme på at vi sier noe teit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...