AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #1 Skrevet 6. mars 2017 Jeg skal holde et innlegg snart, på et stort seminar, der jeg regner med at jeg må bruke mikrofon. Jeg har aldri snakket i mikrofon før. Gruer meg! Så lurer jeg på dette: Hvor høyt skal man snakke, i en mikrofon? Er det vanlig snakkestemme (som om du sitter rett ovenfor en person på kafé og prater), eller er det bittelitt høyere (som om du snakker på et gruppemøte for 7-8 stk)? Jeg er redd for at jeg kommer til å snakke i feil volum, eller at jeeg holder mikrofonen for nære og det blir spraking. Skal mikrofonen være ca 10 cm unna munnen? Aner ikke om den er håndholdt eller stativ, eller hva. Hufffff, ille nok å grue seg til å holde innlegget, så kommer det tekniske med mikrofon i tillegg... Anonymkode: 1b922...95f
Gjest Birti Skrevet 6. mars 2017 #2 Skrevet 6. mars 2017 Du får antagelig en mygg - altså en mikrofon festet på en bøyle som du hekter over ørene, bak i nakken. Da kommer mikrofonen på kinnet ditt i perfekt avstand til munnen din. Snakk som du ville gjort i en vanlig samtale - lydmannen justerer opp volumet ved behov. Lykke til! :-)
Monstrum Skrevet 7. mars 2017 #3 Skrevet 7. mars 2017 Ta utgangspunkt i vanlig snakkestemme, men jeg pleier bestandig å spørre "Hører alle meg nå?" før jeg setter i gang selve foredraget. Så snakker du bare litt høyere om de bakerste ikke hører deg feks ( Jeg har riktignok aldri holdt foredrag på steder som var såpass store at de hadde egen lydmann )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå