Gå til innhold

IBS og prøving

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hørt at man kan ha problem med å bli gravid med diverse mageproblemer inkl IBS (irritabel tarm syndrom). Noen som har IBS her og som ble gravid uten problem? Noen som strever? 

Anonymkode: 53db7...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt at man kan ha problem med å bli gravid med diverse mageproblemer inkl IBS (irritabel tarm syndrom). Noen som har IBS her og som ble gravid uten problem? Noen som strever? 

Anonymkode: 53db7...54f

Jeg har bekkenreservoar, og plages med magen. Finner ingenting galt med noen av oss. Egglederne mine er helt åpne tross for alle mageoperasjonene jeg har hatt. Har prøvd i 13 mnd nå.. Så vil vel tro det tar tid pga at jeg plages med magen og er mye sliten. Dette blir noe annet enn IBS som du har.., men jeg tror nok at man bruker litt lengere tid på å bli gravid når man plages med magen, hvorfor det aner jeg ikke.. Men hørte om ei som hadde crohns sykdom og hun brukte over 1 år uten at noe var galt.. Så jeg tror nok det hører litt med.. Skulle tro befruktningen går sin gang uansett, men det må vel ha en innvirkning uansett da. 

Anonymkode: 7fa8f...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IBS og vi er snart i gang med vårt andre IVF forsøk. 
Det er ikke funnet noen konkret forbindelse (forskningsbasert) med IBS og ufrivillig barnløshet, men det er veldig mange innenfor denne gruppen som sliter. 

De har ikke funnet noen problemer med hverken meg eller samboer, bortsett fra min IBS. Vi forsøkte i mange år selv, før det måtte ett IVF forsøk til for å bli gravid. Jeg mistet dessverre, men har fortsatt god tro på at dette er veien å gå for oss. 
Utrolig nok så hadde jeg svært lite, til ingen IBS plager når jeg gikk gravid. Magisk :hjerte:

Anonymkode: 2d63a...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IBS og cøliaki (en herlig kombo der), og jeg ble gravid på første forsøk. Har blitt mye bedre i magen etter jeg ble gravid, nesten ingen plager :)

Anonymkode: 11cfe...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IBS og ble fint gravid innen vanlig tid. Alrdi hørt at det skal være et prøblem å ha IBS mtp graviditet

Anonymkode: e0341...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt at det skal ha noe å si, men jeg har da IBS. Gyn og lege fant ingenting galt med noen av oss, i forb. med utredning da jeg ikke ble gravid. På fem år hadde jeg to MA, to runder med medisiner for å få eggløsning. Barnet kom til slutt. Andremann prøvde vi i et år, så fikk jeg samme medisiner igjen, og da satt skuddet på første forsøk.

Anonymkode: db06e...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har IBS og ble gravid på første forsøk alle tre gangene. 

Anonymkode: ac30a...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har IBS og vi er snart i gang med vårt andre IVF forsøk. 
Det er ikke funnet noen konkret forbindelse (forskningsbasert) med IBS og ufrivillig barnløshet, men det er veldig mange innenfor denne gruppen som sliter. 

De har ikke funnet noen problemer med hverken meg eller samboer, bortsett fra min IBS. Vi forsøkte i mange år selv, før det måtte ett IVF forsøk til for å bli gravid. Jeg mistet dessverre, men har fortsatt god tro på at dette er veien å gå for oss. 
Utrolig nok så hadde jeg svært lite, til ingen IBS plager når jeg gikk gravid. Magisk :hjerte:

Nå har ikke jeg IBS , men bekkenreservoar og plages mye med magen.. Det må jo være en grunn for at befruktning ikke skjer, selv om alt ser bra ut.. Man skulle jo tro at befruktningen skjer selv om magen er i ulaget? Hva hindrer det da?  Har du fått noe svar på det av leger eller noe? Jeg lurer veldig på det! Alt er jo bra til begge her også, vet vi treffer eggløsning hver mnd. Har prøvd i 13 mnd nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har ikke jeg IBS , men bekkenreservoar og plages mye med magen.. Det må jo være en grunn for at befruktning ikke skjer, selv om alt ser bra ut.. Man skulle jo tro at befruktningen skjer selv om magen er i ulaget? Hva hindrer det da?  Har du fått noe svar på det av leger eller noe? Jeg lurer veldig på det! Alt er jo bra til begge her også, vet vi treffer eggløsning hver mnd. Har prøvd i 13 mnd nå..

Jeg har aldri fått noen forklaring fra legene, dessverre. 
Har helt normal syklus jeg også, el kommer hver eneste måned. Så vi er uforklarlig barnløse.

Har også hatt lapraskopi som ikke fant noe som helst. 

I og med at det er veldig mange som blir gravide uten problemer, selv om de har IBS, så er det vanskelig å finne en sammenheng. Har også en bekjent med chrons som ikke har noen problemer med å bli gravid. 
På den andre siden har jeg en kollega med sent diagnotisert IBS som slet enormt med å bli gravid (mange IVF forsøk, mistet flere ganger). Vanskelig å bli klok på dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...