Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter endel år som uføretrygdet og endelig fått medisiner jeg trenger, så skal jeg begynne å studere. Må begynne helt fra bånn av, men bare det å få høyere lønn motiverer meg kraftig. Jeg er vel en kar som må ta en utdannelse som innen noe kontor, og ikke er ute på arbeidsplasser hele tiden. Hva slags utdannelse vil noen av dere anbefale, og hva slags jobb kan man forvente at de trenger i fremtiden. 

Er 30-år så ferdig som 34-35-åring.

Anonymkode: 77ff0...14a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye vil du kunne jobbe? Hva kan du ikke gjøre?

Anonymkode: 3db8a...1c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper å kunne kanskje jobbe 100%. 

Kan ikke være ute i kaldt vær hverdag, og langt unna toalett hver eneste dag å hele dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Nå og fremtidsjobb - programmering

Anonymkode: dfd7e...be4

AnonymBruker
Skrevet

Programmering består av? Lage hjemmesider ?

Skrevet

Hva er du flink til? Hvilke egenskaper hatt du?

Økonomifag er nyttig om du ønsker å jobbe i administrasjon. Lærer er et spennende yrke der man som regel er innendørs og det gir en variert hverdag. Veldig mange ingeniører jobber på kontor, men du bør være ganske flink i matematikk for å bli en flink ingeniør. Teknisk tegner er et alternativ som krever litt mindre matematisk fortståelse. Sosionomer kan bl.a. jobbe i NAV, altså på kontor, men har da mer kontakt med mennesker. Samfunnsfag av ulik art kvalifiserer til en rekke saksbehandlingsstillinger.

Lønn bør for øvrig ikke være hovedmotivasjon. Du kommer et stykke, men ikke langt nok dersom det er (nesten) hele motivasjonen. Mtp. framtida er stillinger der man jobber med mennesker mest sikre, f.eks. sykepleier og lærer. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper å kunne kanskje jobbe 100%. 

Kan ikke være ute i kaldt vær hverdag, og langt unna toalett hver eneste dag å hele dagen.

Kanskje ikke den beste bransjen å anbefale noen som har hatt helseutfordringer/vært ufør. Det er en bransje der man hos mange organisasjoner i praksis jobber hele døgnet. 

Anonymkode: 6d261...485

Skrevet

Læreryrket, der er det do men man har begrenset mulighet til å få ifra elevene og friminuttene er ikke friminutter for læreren. Vi ikke anbefale det om du må raskt på do ofte.

AnonymBruker
Skrevet

Jobbe i administrasjon på kontor f.eks.  økonomi /administrasjon?  

Lykke til forresten!  Håper en dag at jeg er i "dine sko" og tilbake til arbeidslivet!  Håper det går bra for deg!  

Anonymkode: a439c...0b4

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Programmering består av? Lage hjemmesider ?

Programmering brukes til det meste. Det ligger bak dataprogrammene du bruker, industrimaskiner, roboter, spill til mobil og pc, smarte biler osv

Mtp den økende bruken av teknologi så kommer programmering alltid til å være nyttig. Helt til vi finner opp AI som kan programmere selv det vi trenger :)

Tenker også at det er et fleksibelt yrke der du kan jobbe hjemmefra i noen tilfeller. Du kan også starte egen bedrift, utvikle apper til mobil eller ta imot oppdrag fra kunder som vil du skal lage et program til dem som de skal bruke i bedriften sin. Om du tenker du kunne drevet med dette, så er det absolutt et trygt og fleksibelt yrkesvalg som vil være relevant så langt inn i fremtiden til der vi ikke trenger mennesker til å jobbe lenger fordi alt er automatisert

Anonymkode: 3db8a...1c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...