Gå til innhold

Får ikke i seg mat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi på 6 år har siden fredag vært kvalm, men ikke kastet opp. Hun spiser knapt og syns alt smaker rart. Til og med vann smaker rart. Vil ikke ha saft, leskedrikk, sjokomelk, brus eller noe. Spiste litt jungelis, men så var den også rar. 
Må jo få i seg væske i det minste da.
Har ikke hatt diare eller kastet opp, men virker som det er noe hun brygger på... 
Søsteren hadde også kvalme og magesmerter, klagde litt i dag og , men kom seg på skolen. 
Minstejenta er ikke seg selv, så hun fikk være hjemme - i håp om å få opp matlysten igjen.

Har kjøpt alt mulig hun liker for å se om hun får i seg noe, 

muffins, kjeks,potetgull liker hun ikke, tilbyr henne alt fra nuggets, pizza til ostesmørbrød, men nei...

Er ingenting hun har lyst på.

Kanskje hun blir bedre om hun får kastet opp. Nå driver hun bare og spytter overalt, er vel slim i halsen som gjør henne kvalm. I uken før var hun så forkjølet, så er ikke sikkert hun har kommet seg helt etter det ennå. Jeg har selv fortsatt litt rester/slimhoste etter forkjølelsen. 

Har dere tips til å få opp matlysten igjen?

Hun har dessuten etter forkjølelsen blitt verre i eksemet... er så typisk... 

Anonymkode: 58140...e46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun har drukket veldig lite siden fredag, så ville jeg ha reist til legen!!

AnonymBruker
Skrevet

Et så lite barn kan veldig fort bli farlig dehydrert. Ville tatt en telefon til legen i det minste så får han/hun vurdere om dere skal komme en tur. Hvis det er slim så kan det være at slimløsende hjelper, men dette må legen se på syns jeg. 

Anonymkode: 1690a...e8e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...