Mammatilgull Skrevet 6. mars 2017 #1 Skrevet 6. mars 2017 (endret) Hei liten utblåsning og er ute etter gode råd fra noen som kanskje er eller har vært i samme situasjon som meg. Jeg er høygravid og har termin i april, venter mitt første barn. Er sykemeldt fra arbeid grunnet bekkenløsning og er generelt sliten. Jeg har en håpløs samboer som ikke hjelper til i hjemmet og jeg sliter meg rett og slett ut.. Han har en sønn på 2 1/2 år som er her på samvær annen hver helg. Jeg må følge opp alt med barnet. Påse at han er ren, har rene klær, at han spiser, legger seg til rett tid og oppfører seg. For hvis jeg lar faren gjøre det selv så blir ungen matet med yoghurt, boller, saft og godteri. Samt tisser gjennom bleiene sine og går skitten. Blir generelt trass og overtrøtt fordi han ikke blir lagt til rett tid. Jeg er sliten og stor.. orker snart ikke mere. På toppen av alt dette så må jeg vaske hus, vaske klær til alle mann og lage middag. Ikke så mye som et takk eller en håndsrekning. Begeret rant over for meg på lørdag.. gutten var på besøk til sin bestemor. Jeg ga han en stor lunsj klokka 2 før han dro, slik at han ble sulten når han kom hjem til middag som var satt halv 6. Faren skulle hente han. Maten var på bordet til avtalt tid.. jeg ventet.. de dukket ikke opp. Ringte 3 ganger.. ingen svar. Kvart på 7 får jeg en melding om at de var påvei hjem !! Da var middagen kald.. gutten var fullstappet av godteri, skitten, ut tisset og overtrøtt. Han spiste ingenting. Jeg ble sint på samboeren min.. han sa at han glemte tiden fordi han snakket med moren sin.. men det får være grenser. Når han visste jeg venter på de. Ikke en eneste beklagelse. Han ble sint fordi han mente jeg ikke bestemte leggetiden til sønnen hans. Helt greit for meg at han får en overtrøtt og grinete unge.. for han følger aldri han opp ellers. Jeg var skikkelig dårlig i morest og ba han stå opp med gutten og levere selv i barnehagen. Han giddet ikke å stå opp når gutten var våken og tok han med i sengen våres.. hvor gutten bare romsterer og skal se på tegnefilm på iPaden. Når jeg ba han stå opp med han får jeg bare sure miner tilbake. Resulterer at han ikke vasker gutten, ikke pusser tenner og sender han i barnehagen uten frokost. Fordi han ble trass.. han følger aldri rutiner og lar gutten bestemme alt. Diskuterte med han i går hvordan jeg vil ha ting i vårt hus. Vi venter jo en gutt sammen nå.. ender med at jeg må gjøre alt. Han ble t.o.m sur fordi jeg mente at det ikke var Okei at sønnen hans hopper i sofaen og griser med mat... mente jeg var for streng. Høygravid, sliten og full av hormoner. Ble litt langt innlegg her.. men er bare så lei :/ Endret 7. mars 2017 av Mammatilgull
Populært innlegg EvaLena Skrevet 6. mars 2017 Populært innlegg #2 Skrevet 6. mars 2017 Hvorfor ville du ha barn med denne mannen? 137
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 Populært innlegg #3 Skrevet 6. mars 2017 Det vil ikke endre seg med neste barn uten at hn ønsker endringer selv. Du er snart trebarnsmor. Anonymkode: 1fc3d...4f3 72
Gjest Magnifiq Skrevet 6. mars 2017 #4 Skrevet 6. mars 2017 Hvordan i alle land og dager har du valgt å få et barn med denne mannen, når du ser hvordan han er med sin egen sønn? Det har da ikke forandret seg over natten*? Og hvorfor vasker du klærne hans? Han får da klare p vaske de selv om du er sliten og har vondt pgs bekkenløsning.. Er jo bare han selv det går ut over. Og det han gjør overfor sønnen sin er jo omsorgssvikt.
Mammatilgull Skrevet 6. mars 2017 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2017 2 minutter siden, EvaLena skrev: Hvorfor ville du ha barn med denne mannen? Barnet var ikke helt planlagt. Jeg er snart 30 år og ønsker meg barn.. så abort var ikke et alternativ. Jeg er glad i samboeren min.. men han er en dovenpeis. 1
Mammatilgull Skrevet 6. mars 2017 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2017 1 minutt siden, Magnifiq skrev: Hvordan i alle land og dager har du valgt å få et barn med denne mannen, når du ser hvordan han er med sin egen sønn? Det har da ikke forandret seg over natten*? Og hvorfor vasker du klærne hans? Han får da klare p vaske de selv om du er sliten og har vondt pgs bekkenløsning.. Er jo bare han selv det går ut over. Og det han gjør overfor sønnen sin er jo omsorgssvikt. Jeg skal streike nå i en uke , se om han forstår hvor sliten og lei jeg faktisk er .. han ble sur når jeg spurte min mor om hjelp til husarbeid.. hun kjeftet på han for han ikke hjalp meg. Han har aldri løftet en finger i sitt liv.. Ungen hans har blitt utrolig bortskjemt og har begynt å svare/slå meg når jeg irettesetter han. Samboeren min gjør ingenting og lar han bare holde på.. jeg betaler barnebidraget til barnemoren tilogmed.. men jeg har det synet på at foreldre skal holde sammen uansett hva.. men jeg tror ikke jeg klarer stort mere. Ikke med en baby påvei 8
Gjest Magnifiq Skrevet 6. mars 2017 #7 Skrevet 6. mars 2017 Akkurat nå, Mammatilgull skrev: Jeg skal streike nå i en uke , se om han forstår hvor sliten og lei jeg faktisk er .. han ble sur når jeg spurte min mor om hjelp til husarbeid.. hun kjeftet på han for han ikke hjalp meg. Han har aldri løftet en finger i sitt liv.. Ungen hans har blitt utrolig bortskjemt og har begynt å svare/slå meg når jeg irettesetter han. Samboeren min gjør ingenting og lar han bare holde på.. jeg betaler barnebidraget til barnemoren tilogmed.. men jeg har det synet på at foreldre skal holde sammen uansett hva.. men jeg tror ikke jeg klarer stort mere. Ikke med en baby påvei Men hvorfor har du valgt å få barn med han? Ikke at det hjelpe nå altså, men jeg forstår meg ikke på kvinner som får barn med menn som er helt håpløse med de barna de har fra før. Forventer de at det skal skje et mirakel? Bare si til han at nå er jeg så grusomt sliten, så du må ta ansvar for hus og hjem denne uken. Også må du la han gjøre nettop det. Ikke bland deg inn, ikke mas, ikke kjeft..
Ellevill Skrevet 6. mars 2017 #8 Skrevet 6. mars 2017 (endret) 11 minutter siden, Mammatilgull skrev: Barnet var ikke helt planlagt. Jeg er snart 30 år og ønsker meg barn.. så abort var ikke et alternativ. Jeg er glad i samboeren min.. men han er en dovenpeis. Han er ikke bare en dovenpeis, han bedriver omsorgssvikt overfor sitt eget barn. Det er selvfølgelig en svært negativ egenskap ved en person. Hva sier barnets mor? Er hun like ille? Stakkars unge.... :-( Noe jeg har lært meg at det er umulig å endre et annet menneske. Du vet hva du går til. Jeg hadde heller vært alene. Endret 6. mars 2017 av Ellevill 49
Mammatilgull Skrevet 6. mars 2017 Forfatter #9 Skrevet 6. mars 2017 1 minutt siden, Magnifiq skrev: Men hvorfor har du valgt å få barn med han? Ikke at det hjelpe nå altså, men jeg forstår meg ikke på kvinner som får barn med menn som er helt håpløse med de barna de har fra før. Forventer de at det skal skje et mirakel? Bare si til han at nå er jeg så grusomt sliten, så du må ta ansvar for hus og hjem denne uken. Også må du la han gjøre nettop det. Ikke bland deg inn, ikke mas, ikke kjeft.. Graviditeten var ikke helt planlagt. Har hatt tanker å forlate han.. men jeg tenker på sønnen min som kommer nå. Han er flink med å leke og er glad i sønnen sin.. men å følge opp vasking, legging og mat er han helt på trynet med. Han virker ikke engasjert med babyen som kommer.. håper bare det blir bedre når han blir født. Hehe, vi får se hva som skjer om jeg lar han styre hus og hjem. I skrivende stund sitter han å spiller data mens jeg ligger dårlig i senga
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #10 Skrevet 6. mars 2017 6 minutter siden, Mammatilgull skrev: Jeg skal streike nå i en uke , se om han forstår hvor sliten og lei jeg faktisk er .. han ble sur når jeg spurte min mor om hjelp til husarbeid.. hun kjeftet på han for han ikke hjalp meg. Han har aldri løftet en finger i sitt liv.. Ungen hans har blitt utrolig bortskjemt og har begynt å svare/slå meg når jeg irettesetter han. Samboeren min gjør ingenting og lar han bare holde på.. jeg betaler barnebidraget til barnemoren tilogmed.. men jeg har det synet på at foreldre skal holde sammen uansett hva.. men jeg tror ikke jeg klarer stort mere. Ikke med en baby påvei Du bør ikke streike en uke, du bør bare slutte. For godt. Vask dine egne klær, ta deg av sønnen hans hvis du føler du makter. Du må oppdra han (sønnen), men slutt med barnebidrag osv. Din baby vil ikke ha noen fordeler av å vokse opp med denne mannen, hvorfor tror du det? Anonymkode: b1e65...566 38
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #11 Skrevet 6. mars 2017 26 minutter siden, Mammatilgull skrev: Hei liten utblåsning og er ute etter gode råd fra noen som kanskje er eller har vært i samme situasjon som meg. Jeg er høygravid og har termin i april, venter mitt første barn. Er sykemeldt fra arbeid grunnet bekkenløsning og er generelt sliten. Jeg har en håpløs samboer som ikke hjelper til i hjemmet og jeg sliter meg rett og slett ut.. Han har en sønn på 2 1/2 år som er her på samvær annen hver helg. Jeg må følge opp alt med barnet. Påse at han er ren, har rene klær, at han spiser, legger seg til rett tid og oppfører seg. For hvis jeg lar faren gjøre det selv så blir ungen matet med yoghurt, boller, saft og godteri. Samt tisser gjennom bleiene sine og går skitten. Blir generelt trass og overtrøtt fordi han ikke blir lagt til rett tid. Jeg er sliten og stor.. orker snart ikke mere. På toppen av alt dette så må jeg vaske hus, vaske klær til alle mann og lage middag. Ikke så mye som et takk eller en håndsrekning. Begeret rant over for meg på lørdag.. gutten var på besøk til sin bestemor. Jeg ga han en stor lunsj klokka 2 før han dro, slik at han ble sulten når han kom hjem til middag som var satt halv 6. Faren skulle hente han. Maten var på bordet til avtalt tid.. jeg ventet.. de dukket ikke opp. Ringte 3 ganger.. ingen svar. Kvart på 7 får jeg en melding om at de var påvei hjem !! Da var middagen kald.. gutten var fullstappet av godteri, skitten, ut tisset og overtrøtt. Han spiste ingenting. Jeg ble sint på samboeren min.. han sa at han glemte tiden fordi han snakket med moren sin.. men det får være grenser. Når han visste jeg venter på de. Ikke en eneste beklagelse. Han ble sint fordi han mente jeg ikke bestemte leggetiden til sønnen hans. Helt greit for meg at han får en overtrøtt og grinete unge.. for han følger aldri han opp ellers. Jeg var skikkelig dårlig i morest og ba han stå opp med gutten og levere selv i barnehagen. Han giddet ikke å stå opp når gutten var våken og tok han med i sengen våres.. hvor gutten bare romsterer og skal se på tegnefilm på iPaden. Når jeg ba han stå opp med han får jeg bare sure miner tilbake. Resulterer at han ikke vasker gutten, ikke pusser tenner og sender han i barnehagen uten frokost. Fordi han ble trass.. han følger aldri rutiner og lar gutten bestemme alt. Diskuterte med han i går hvordan jeg vil ha ting i vårt hus. Vi venter jo en gutt sammen nå.. ender med at jeg må gjøre alt. Han ble t.o.m sur fordi jeg mente at det ikke var Okei at sønnen hans hopper i sofaen og griser med mat... mente jeg var for streng. Høygravid, sliten og full av hormoner. Ble litt langt innlegg her.. men er bare så lei :/ Ta kontakt med barnemor om alt du må gjøre? Anonymkode: 1eab1...705 15
Mammatilgull Skrevet 6. mars 2017 Forfatter #12 Skrevet 6. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du bør ikke streike en uke, du bør bare slutte. For godt. Vask dine egne klær, ta deg av sønnen hans hvis du føler du makter. Du må oppdra han (sønnen), men slutt med barnebidrag osv. Din baby vil ikke ha noen fordeler av å vokse opp med denne mannen, hvorfor tror du det? Anonymkode: b1e65...566 Hvis jeg ender opp alene så kommer jeg aldri til å stole på at han følger opp ungen våres..
Mammatilgull Skrevet 6. mars 2017 Forfatter #13 Skrevet 6. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ta kontakt med barnemor om alt du må gjøre? Anonymkode: 1eab1...705 Har prøvd , men hun er like sløv. Bruker meg som barnevakt når hun skal ut å feste. Vårt forhold er ikke bra i det hele tatt
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #14 Skrevet 6. mars 2017 Akkurat nå, Mammatilgull skrev: Hvis jeg ender opp alene så kommer jeg aldri til å stole på at han følger opp ungen våres.. Nei, han kommer jo ikke til å følge opp ungen deres. Det vet du jo? Han kommer ikke til å gjøre det når dere bor sammen heller, men sabotere din oppfølging. Familievernkontor asap. Be om hastetime. Anonymkode: b1e65...566 33
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #15 Skrevet 6. mars 2017 5 minutter siden, Mammatilgull skrev: Hehe, vi får se hva som skjer om jeg lar han styre hus og hjem. I skrivende stund sitter han å spiller data mens jeg ligger dårlig i senga Herregud, for en latsabb! Han er hjemme på dagtid, og så gidder han søren ikke annet enn å spille? Jobber han ikke heller, eller..? Anonymkode: ebbdd...5d4 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #16 Skrevet 6. mars 2017 Jeg hadde gått nå, for det finnes ikke en sjanse i h***** for at dette bedrer seg. Man bør gjøre grundig arbeid i å bli kjent når man blir sammen med en som har barn fra før. Når gutten hans er 2,5 år og du er høygravid må det ha godt fort i svingene (med mindre barnet ikke var planlagt for det skjer jo). Jeg har barn med en ubrukelig mann, og han skaffet samboer og nytt barn på rekordtid. I barseliden ringte hans fortvilte samboer MEG og lurte på hvordan han var. Sa ikke så mye bortsett fra at jeg kjente meg igjen i det hun fortalte. Når er far singel igjen og gir faen i begge barn. Jeg og "stemor" har annehver helg ordning. Altså at annenhver helg bytter vi på å ha begge barn, for at barna skal få være sammen som søsken. Det gjør uansett ikke opp for vi har valgt en dårlig far til barna våre. Anonymkode: 48ef5...b2d 42
Mammatilgull Skrevet 6. mars 2017 Forfatter #17 Skrevet 6. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herregud, for en latsabb! Han er hjemme på dagtid, og så gidder han søren ikke annet enn å spille? Jobber han ikke heller, eller..? Anonymkode: ebbdd...5d4 Han arbeider kveld.. så vakten hans begynner i ettermiddag. Han blir sittende der til han skal dra. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #18 Skrevet 6. mars 2017 Stakkars gutt. Det virker som du er den eneste som oppriktig bryr deg om ham. Men du sliter deg ut på denne måten; er hele slekta hans sånn? Er det absolutt ingen andre enn deg som evner å ta seg av gutten? Ta den udugelige fjompen med deg til familievernkontoret, kanskje de klarer å snakke litt vett inn i ham. Anonymkode: 34a01...cfb 8
Carrot Skrevet 6. mars 2017 #19 Skrevet 6. mars 2017 Ja du er sliten og ja mannen din burde hjelpe til mer MEN, hvor lenge har du VALGT å være den som gjør alt? Det er etter mitt syn ganske avgjørende. Man kan ikke plutselig klage på at man får lite hjelp hjemme om man i årevis har latt ting skure og gå. Da må man først erkjenne at man selv har skapt problemet og så ta praten med partneren om hvorfor dette ikke lengre fungerer. 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #20 Skrevet 6. mars 2017 Ikke streik en uke. Slutt. Slutt å betale hans barnebidrag og slutt å vaske hans tøy. Aldri slutt med å utrykke misnøye over omsorgssvikt for barna hans, de må du stå opp for. Snakk med hans mor om dette, gjerne over hodet på han som om han er et barn, for han oppfører seg slik. Jeg hadde trolig også sagt at han er så barnslig at jeg mister tenning og respekt for ham og håper han vokser opp. Og blir en mann snart. Men ikke streik. Slutt. Ikke vask klærne hans. Strør han søppel rundt seg, etter slipper igjen en haug tånegler på badet så legg det på puta hans. Si at det var i veien og at du trodde det var viktig for ham å spare på det siden han ikke hadde kastet det. Med store uskyldige øyne. Anonymkode: 1fc3d...4f3 30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå