Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En far og sønn var ute og kjørte bil. De havner i en bilulykke og begge blir fraktet i hver sin sykebil, til hvert sitt sykehus.

Sønnen kommer frem først og må opereres. Da sier kirurgen: Jeg kan ikke operere han, det er jo min sønn.

Hvordan kan det ha seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kirurgen var moren hans...? :) 

Jeg kan finne på en ny en: Jeg følger deg til verdens ende, jeg følger deg hvor enn du går. Meg slipper du ikke unna hva enn du gjør. Hvem eller hva er jeg? 

Endret av hysj
La til en ny gåte
Skrevet
1 time siden, hysj skrev:

Kirurgen var moren hans...? :) 

Jeg kan finne på en ny en: Jeg følger deg til verdens ende, jeg følger deg hvor enn du går. Meg slipper du ikke unna hva enn du gjør. Hvem eller hva er jeg? 

Skyggen? Du hadde rett 😊

Skrevet (endret)
5 minutter siden, EvaLena skrev:

Skyggen? Du hadde rett 😊

Ja, riktig! :) 

Skal du lage en ny gåte siden du gjettet riktig? Den som gjetter riktig, kan jo være nestemann til å lage en ny gåte, eller hva tenker du om forslaget mitt?:) 

hmm..... kanskje dette blir en tåpelig lek siden ingen andre deltar... :sjenert:  

Endret av hysj
Skrevet
4 minutter siden, hysj skrev:

Ja, riktig! :) 

Skal du lage en ny gåte siden du gjettet riktig? Den som gjetter riktig, kan jo være nestemann til å lage en ny gåte, eller hva tenker du om forslaget mitt?:) 

hmm..... kanskje dette blir en tåpelig lek siden ingen andre deltar... :sjenert:  

Kan lage en ny gåte jeg og de som vil kan jo slenge seg på 😊

En bussjåfør kom nedover en gate i Oslo. Han tok rett forbi ett stopp skilt uten å stoppe, han tok til venstre hvor det var innkjøring forbudt og tok av til venstre mot enveiskjørt gate. Deretter tok han forbi en politibil på feil side av veien. Likevel brøt han ikke noen trafikkregler.

Hvordan kunne det ha seg?

Skrevet

Bussjåføren gikk?:)

Skrevet
Akkurat nå, Huldra-78 skrev:

Riktig 😊

Skrevet
4 minutter siden, Huldra-78 skrev:

Vil du prøve å lage en gåte som vi andre kan gjette? :) 

Skrevet

Må bare slenge ut en til før jeg glemmer den.

En mann ble funnet skutt i sin egen bil. Det fantes ikke kruttslam på kroppen hans, noe som indikerte at drapsmannen hadde avfyrt skuddene fra utsiden av bilen. Det merkelige var at alle vinduer var lukket og dørene låst og det fantes ikke kulehull hverken i vinduer eller dører. Det eneste kulehullet var i den avdødes hode.

Hvordan er det mulig?

Skrevet

Det går jo an å trykke for at vinduet lukker seg i det skuddet kommer, så skytes det mens vinduet fortsatt er åpent, mens vinduet lukker seg helt etterpå.(Men er ikke helt happy med den løsningen.)

At drapsmannen hadde nøkkel er og mulig (men regner med at han ikke hadde det heller), da kunne både døren bli lukket og mannen skutt et annet sted og plassert der). (Egentlig enda mindre fornøyd med den løsningen).

Skrevet
6 minutter siden, ekkoet skrev:

Det går jo an å trykke for at vinduet lukker seg i det skuddet kommer, så skytes det mens vinduet fortsatt er åpent, mens vinduet lukker seg helt etterpå.(Men er ikke helt happy med den løsningen.)

At drapsmannen hadde nøkkel er og mulig (men regner med at han ikke hadde det heller), da kunne både døren bli lukket og mannen skutt et annet sted og plassert der). (Egentlig enda mindre fornøyd med den løsningen).

Feil, men greie terorier 😊

• Liker 1
Skrevet

Og det var ikke takluke?

Skrevet

Bilen var av typen uten vinduer, kanskje? Han som skjøt brukte noe foran den drepte slik at det ikke ble kruttslam i bilen.. :P

Skrevet
4 minutter siden, ekkoet skrev:

Og det var ikke takluke?

Du er så nær, så du får riktig. Det var nedfellbart tak på bilen 😊

Skrevet

En min datter liker:

Det fattige har mye av det, de rike har lite av det og spiser du det så dør du.

Skrevet
3 minutter siden, ekkoet skrev:

En min datter liker:

Det fattige har mye av det, de rike har lite av det og spiser du det så dør du.

Ingenting??

Skrevet
28 minutter siden, EvaLena skrev:

Ingenting??

Riktig :-)

Skrevet

Hva er det som er ditt, men som alle andre bruker?

Skrevet
15 minutter siden, Arabella skrev:

Hva er det som er ditt, men som alle andre bruker?

Navnet?

Og nope, jeg er elendig på å lage gåter:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...