Gå til innhold

Det er mye som skjules på bygdene.

fuglekvitter__

Anbefalte innlegg

Via noen jeg kjenner litt så kom jeg og flere i kontakt med en eldre tilsynelatende hyggelig kar. Grunnen til at man kom i kontakt med denne personen er fordi vi kjenner noen som driver med hester og sånt så det falt seg naturlig å prate med de siden de også driver med hester. Her er en link til hvordan personen nesten er (den slemme i artikkelen altså).
Tilsynelatende så driver han med kyr, hund, hest, driver gård og er meget opptatt av natur og dyrevern. Trodde man... 

Etter en stund skjønner man at alt personen sier om seg selv og det han har presentert om seg selv og kona si er tull og løgn. Alt.
Til og med gården han har og hestene han har viser seg nesten for og bare være der i en periode.
Han driver ikke med naturvern og dyr, han er frekk, driver med hersketeknikker, ljuger og tror han kan oppføre seg akkurat som han vil med folk. Selv hadde jeg aldri trodd personen vi traff var ille. Det er liksom bare på film sånt skjer. Man trodde han drev med kuer og hester og de fleste faller jo for sånt. Dyr ikke sant - alle syntes jo hester og hunder er søte.

Sannheten er at han sitter mye alene, reiser en del til utlandet, sitter i et skur for seg selv og drikker tresprit. Han er mye ute om natta midt inni granskauen. Der ingen vet hva han egentlig driver med. Han sitter ofte alene på en nedslitt gård som nesten ikke er lov å drive en gang, og lokker folk til seg på en merkelig måte. Historiene han har om folk er rett og slett ufine ovenfor disse menneskene han omtaler. Som vanlig bruker han hersketeknikk, men ovenfor en annen person så skjerper jo personen seg så disse tror jo at personen er grei, og driver med hester og kyr slik vi trodde. ;) 

Det som bekymrer meg er at han sitter der og skjuler så mye om seg selv og livet sitt.
Stakkars nestemann ut i hans verden for å si det sånn. Å bosette seg langt inni granskauen for å plutselig begynne å reise inn til byene virker rart når personen liksom er en bonde. At han reiser utenlands er også rart mtp hvor mye han burde ha å gjøre siden han har gård. Og plutselig være interessert i "urbane" ting passer ikke inn for en bonde. Kona hans skjønner nok ikke hvordan han er i mot fremmede som oss - hun skulle bare ha visst. Det samme skulle sønnen ha visst om sin egen far. Dessverre så vet de ikke det, for han skjuler alt, til og med for sin egen familie. Da sitter han og ringer meg og venninner og er drita full. Hvordan han får tak i telefonnumre og sånt aner jeg ikke. Han drikker seg så full at han ikke husker hva han sier til og om folk. Så full at han ikke vet hvor han er. Da vi ser han går han halvnaken midt ute på gården sin og skriker ut rasistiske utsagn. Ei vi kjenner vi sjokk over ting han lirte av seg.
Hvis man konfronterer han med det sniker han seg unna, eller blå-nekter og bruker hersketeknikk for og ikke bli satt på plass.
Da er man dum, skada i hodet, åndssvak, (sensur) kvinnfolk, dumme og tragiske. Alle må skjønne at han fleiper i følge han selv. Han bytter telefon.numre og ringer konstant. I 3 år ringer personen oss, og flere hundre tekstmeldinger er sendt fra han til oss.
Når man tar opp dette med han så ler han ondskapsfullt og kaller opp folk på telefonen. Alle meldingene han sender til folk skjuler han. Han er virkelig ikke god. Det gikk ikke mer enn noen måneder før han hadde den slemme historien om en han påstår han kjenner. Ei søt jente på min alder. En dag var han i dårlig humør og han langet ut om historier om henne. Om hvor teit og hvor lite denne jenta kunne om det meste. Med sin sleiphet er han raskt ute til å skyve barna sine foran seg. Enda en unnskyldning for en ekstrem ufin oppførsel. 

Det kan virke som om personen holder på sånn mot flere, og at han i perioder bytter på å gjøre og å mene forskjellige ting. Han fremstiller folk på en måte som ikke stemmer. Han kan finne på å gi bort ting og påstå at man har spurt om å få ting, noe som overhode ikke er tilfellet. Da påstår han til folk at folk spør om dette i fra han, og bare ljuger og kommer med masse oppspinn.
En dag driver han gård, en annen dag jobber han i byen og en annen gang jobber han med bil og bare det. Det er aldri noe rutine på noe med denne syke jævelen (unnskyld uttrykket). Med det mener jeg at fyren er syk i hodet. Det er kanskje litt slemt sagt, men hvis dere hadde opplevd han er det det eneste ordet som er passende. Hvis noe går han i mot, altså hvis noen sier han i mot så er det alle andre som har et problem oppi topplokket i følge denne mannen, ikke han som faktisk har det. Men han er sleip. Dette sier han bare på telefonen. Han viser jo aldri sitt sanne jeg, hvis ikke han får være sitt sanne jeg i skjul. Det er sikkert derfor han blir sur når han merker at folk er på vei til å avsløre han. Og jeg er ikke en som så lett lar meg vippe av pinnen, men sniking og skjuling av alvorlige ting reagerer jeg på. For tingene han skjuler er alvorlige tror jeg.

Det er mye som kan skjules på bygdene, og med så mye å skjule som det de har så passer han godt inn der. Det bekymrer meg at bekjente må omgåes han, men de har heldigvis et stort nok nettverk så han utgjør neppe en fare for dem, men han kan absolutt være farlig tror jeg.

Jeg legger ved en link som kan vise litt til hva slags personlighet han nesten kan ha. Sånn oppfører han seg, men jeg unnskylder kona og sånt, for de vet ikke hva han driver med rett og slett. Det i linken er forhåpentligvis en overdrivelse, men det er nok ikke langt unna. Tenk å sitte i skjul, langt ute i granskauen og skjule tingene de driver med sånn. Stakkars de andre som en dag treffer han hvis han starter slik han holdt på med meg og flere jeg kjenner. Heldigvis så har flere opplevd han i blant oss. Han er nesten den verste personen jeg har truffet i hele mitt liv, og alt det urettferdige han gjør rettferdiggjøres av han og den skrudde lille bygda han bor i. Han har lov til å gjøre alt nesten, "for ingen finner ut av hva han egentlig driver med", tror han.

Ikke kjenner jeg han heller, men han liker å fremstille det sånn til folk og det er slitsomt. Spesielt siden han og kona er direkte slemme mennesker. Han kan peke på folk og fortelle ting om dem, fremstille dem som bekjente og som venner selvom det ikke stemmer. Sånn holder han på hele tiden. Han kaller opp yngre folk, og enkelt type kvinner. Han er jo langt oppi 50-åra og kaller opp folk som er 30 år yngre enn han og sånn. Han av alle må spy av folk er standard for han å si, for så fæle er folk - når man ber personen skjerpe seg med hersketeknikker og sjikane så stopper han aldri. For han tror at ingen skjønner hva han gjør og hvem han egentlig er, så han turer på.

Det som er synd er at folk vet ikke at han kan være sånn og at han kan være farlig.
Det er utrolig at folk som han får holde på sånn i smug. Stakkars de som "er på hils" med en som han.

Hvorfor skjuler folk seg på bygdene? Tror dem ikke at folk finner ut av det liksom? Den fasaden der raser, men kona tror på alt om han og kjefter til og med på folk når han klager til henne. Som om at alt han sier er hennes lov og sannheten selv. 

Har noen opplevd lignende, og hva gjorde dere da i såfall?
Selv begynte vi fort å unngå han, for noen sa jo at han er/var en merkelig fyr og det merket man tydelig etter en stund. 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker man tresprit dvs metanol så blir man blind eller man dør. Motgiften hvis man drikker metanol er faktisk etanol dvs vanlig sprit.

Synes du fremstiller saken veldig rotete og lite pedagogisk  så vanskelig å gjøre seg opp en mening.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Onar skrev:

Drikker man tresprit dvs metanol så blir man blind eller man dør. Motgiften hvis man drikker metanol er faktisk etanol dvs vanlig sprit.

Synes du fremstiller saken veldig rotete og lite pedagogisk  så vanskelig å gjøre seg opp en mening.

Jeg forklarer om en person og om hvordan han oppfører seg mot folk. 
At han drikker hjemmebrent (jeg blandet tresprit og hjemmebrent) får han bare gjøre, men å holde på sånn som ellers beskrevet det får ikke han lov til. Ingen får lov til det. Da har man sagt i fra og bedt personen la oss være i fred også, men siden han lever såpass skjult så bare turer han på til folk. Han kan neppe være normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fuglekvitter__ skrev:

Ja? Hjemmebrent og tresprit.

Drikker han metanol dvs tresprit slik som du sier så ville nok han vært død for lenge siden.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Onar skrev:

Drikker han metanol dvs tresprit slik som du sier så ville nok han vært død for lenge siden.

Bomma på det. Hjemmebrent er det antar jeg. ;)

Nå handler det jo om han og hvor slem han er, og ikke om metanol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, fuglekvitter__ skrev:

Jeg forklarer om en person og om hvordan han oppfører seg mot folk. 
At han drikker hjemmebrent (jeg blandet tresprit og hjemmebrent) får han bare gjøre, men å holde på sånn som ellers beskrevet det får ikke han lov til. Ingen får lov til det. Da har man sagt i fra og bedt personen la oss være i fred også, men siden han lever såpass skjult så bare turer han på til folk. Han kan neppe være normal.

Poenget er at jeg ikke tror at han drikker tresprit (metanol). Han ville ikke fungert en gang slik du beskriver i kort tid, selv ikke med en blanding av tresprit og metanol.

Hvorfor er etanol "motgift"?

Kroppen forbrenner etanol lettere og og da får kroppen tid på å skille ut metanolen sakte i form av at det tar lengre tid å omdanne denne til maursyre som faktisk er det som er farlig. Dvs at man fr en lavere dose maursyre over tid i kroppen kontra en høy konsentrasjn på lavere tid. Dermed blir sjansen for mindre skade  større.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fuglekvitter__ skrev:

Bomma på det. Hjemmebrent er det antar jeg. ;)

Nå handler det jo om han og hvor slem han er, og ikke om metanol.

Ja da høres det mer plausibelt ut ;)

Endret av Onar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Onar skrev:

Poenget er at jeg ikke tror at han drikker tresprit (metanol). Han ville ikke fungert en gang slik du beskriver i kort tid, selv ikke med en blanding av tresprit og metanol.

Hvorfor er etanol "motgift"?

Kroppen forbrenner etanol lettere og og da får kroppen tid på å skille ut metanolen sakte i form av at det tar lengre tid å omdanne denne til maursyre som faktisk er det som er farlig. Dvs at man fr en lavere dose maursyre over tid i kroppen kontra en høy konsentrasjn på lavere tid. Dermed blir sjansen for mindre skade  større.

Nei, poenget er at nå handler det jo om han og hvor slem han kan være hvis han får mulighet, og ikke om det.

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du TS kommer bare med tøv og tull. Tror ikke på historien din for fem flate øre og syntes selv etter å ha lest innleggene dine at du ikke er så snill du heller. Hva med å se på seg selv?

Anonymkode: 2012e...a18

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Onar skrev:

Ja da høres det mer plausibelt ut ;)

Det er sant. 
Han kan til og med ringe folk å fortelle om intime ting om kona si. *setter maten i halsen*
Det har jeg ingen interesse av å vite om sexlivet til han og kona si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du TS kommer bare med tøv og tull. Tror ikke på historien din for fem flate øre og syntes selv etter å ha lest innleggene dine at du ikke er så snill du heller. Hva med å se på seg selv?

Anonymkode: 2012e...a18

Jeg skriver aldri noe slemt her, men hold deg til saken for en gangs skyld.
Du er enig i at det ikke er snilt i allefall, og jeg har ingen grunn til å finne opp noe sånt. Historien er ganske ille, men sann.

Tro hva du vil, men jeg vet selv hvordan jeg har opplevd denne personen og jeg er ikke den eneste som mener at han er en merkelig fyr. Du vet, han rare... ;) 

Når han blir kritisert går han i forsvar og slenger dritt eller avfeier det med et bastant nei. Selv om det stemmer. Og da er man ikke høyrøstet ovenfor vedkommende eller noe. Man ber bare om å få slippe flere hundre telefonsamtaler, fisking for å forsøke å få telefonnumrene til folk og historier om folk og fe om er direkte skremmende og sånt. Å få være i fred rett og slett. Sånne åpenbare ting som de fleste skjønner vet du. Som det skal holde å si i fra om en gang, ikke 40 ganger. ;) 

For å si det sånn: det er bra han sier i fra om hvordan han egentlig er da. Denne fyren røper seg selv hele tiden. For å få være i fred så må man nesten ta kjeppen fatt og jage han, og det verken kan eller vil jeg... Det hadde ikke fungert heller, antar jeg.

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Jeg skriver aldri noe slemt her, men hold deg til saken for en gangs skyld.
Du er enig i at det ikke er snilt i allefall, og jeg har ingen grunn til å finne opp noe sånt. Historien er ganske ille, men sann.

Tro hva du vil, men jeg vet selv hvordan jeg har opplevd denne personen og jeg er ikke den eneste som mener at han er en merkelig fyr. Du vet, han rare... ;) 

Når han blir kritisert går han i forsvar og slenger dritt eller avfeier det med et bastant nei. Selv om det stemmer. Og da er man ikke høyrøstet ovenfor vedkommende eller noe. Man ber bare om å få slippe flere hundre telefonsamtaler, fisking for å forsøke å få telefonnumrene til folk og historier om folk og fe om er direkte skremmende og sånt. Å få være i fred rett og slett. Sånne åpenbare ting som de fleste skjønner vet du. Som det skal holde å si i fra om en gang, ikke 40 ganger. ;) 

For å si det sånn: det er bra han sier i fra om hvordan han egentlig er da. Denne fyren røper seg selv hele tiden. For å få være i fred så må man nesten ta kjeppen fatt og jage han, og det verken kan eller vil jeg... Det hadde ikke fungert heller, antar jeg.

Hvorfor ha kontakt. Hva med å bytte telefonnummer, ikke åpne døren for han osv. 

Det du beskriver virker som en person som har blitt alkoholskadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Onar skrev:

Hvorfor ha kontakt. Hva med å bytte telefonnummer, ikke åpne døren for han osv. 

Det du beskriver virker som en person som har blitt alkoholskadet.

Man har jo byttet telefon.nummer, men da skriver han på facebook, og kommer med alle mulige unnskyldninger for å ha kontakt med folk. Da bytter han jobb f.eks og må ha numrene til folk pga sånne ting (unnskyldninger) og mail, og da skal man liksom få mailer av han hele tiden fordi han i tillegg til å drive gård også driver firma som han da forsøker å blande folk inn i. :roll: Bare unnskyldninger for noe hele tiden. Gud så slitsomt. Hadde personen vært grei og sånt så hadde det ikke vært noe problem, men han er tvers igjennom ond. 

Og etter alt det setter han seg for seg selv, drikker hjemmebrent og kaller opp folk. Kjefter og smeller. Alle ville blitt rimelig lei av det, men nå er han ikke sånn mot alle. 

Jeg bor i 1. etg så det er ikke så lett å unngå han. Han stiller seg bare rett utenfor leiligheten med en gang man drar til jobb eller noe, og typisk: da ringer han. Han vet jo litt om mitt mønster men jeg kan ikke la vær å gå på jobb fordi han "driver gård og firma". Ikke at jeg er redd han, men det er plagsomt.

Jeg får tekstmeldinger i fra han der han skriver om han vil reise med han, dra på hotell med han og shoppe hva jeg vil.
Når man sier kontant nei så hører han ikke på det. Det går en uke så kommer et nytt tilbud, osv. Det er ikke bare meg han plager visst nok.

Heldigvis skal jeg flytte snart, og da regner jeg med at jeg slipper å høre i fra han igjen. :) Da finner han nok et nytt "offer".
Ja, folk har jammen meg forskjellige ting å glede seg over i livet... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Man har jo byttet telefon.nummer, men da skriver han på facebook, og kommer med alle mulige unnskyldninger for å ha kontakt med folk. Da bytter han jobb f.eks og må ha numrene til folk pga sånne ting (unnskyldninger) og mail, og da skal man liksom få mailer av han hele tiden fordi han i tillegg til å drive gård også driver firma som han da forsøker å blande folk inn i. :roll: Bare unnskyldninger for noe hele tiden. Gud så slitsomt. Hadde personen vært grei og sånt så hadde det ikke vært noe problem, men han er tvers igjennom ond. 

Og etter alt det setter han seg for seg selv, drikker hjemmebrent og kaller opp folk. Kjefter og smeller. Alle ville blitt rimelig lei av det, men nå er han ikke sånn mot alle. 

Jeg bor i 1. etg så det er ikke så lett å unngå han. Han stiller seg bare rett utenfor leiligheten med en gang man drar til jobb eller noe, og typisk: da ringer han. Han vet jo litt om mitt mønster men jeg kan ikke la vær å gå på jobb fordi han "driver gård og firma". Ikke at jeg er redd han, men det er plagsomt.

Jeg får tekstmeldinger i fra han der han skriver om han vil reise med han, dra på hotell med han og shoppe hva jeg vil.
Når man sier kontant nei så hører han ikke på det. Det går en uke så kommer et nytt tilbud, osv. Det er ikke bare meg han plager visst nok.

Heldigvis skal jeg flytte snart, og da regner jeg med at jeg slipper å høre i fra han igjen. :) Da finner han nok et nytt "offer".
Ja, folk har jammen meg forskjellige ting å glede seg over i livet... ;) 

Hvor gammel er du?

Du vet at ved slik invaderende oppførsel kan du gå til politiet. Ring de når han står utenfor osv, ta lydopptak når han plager deg på telefonen eller face to face osv. Tilslutt tar politiet deg på alvor.

Endret av Onar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
19 minutter siden, Onar skrev:

Hvor gammel er du?

Du vet at ved slik invaderende oppførsel kan du gå til politiet. Ring de når han står utenfor osv, ta lydopptak når han plager deg på telefonen eller face to face osv. Tilslutt tar politiet deg på alvor.

Ja, jeg vet det. :) 
Hadde det vært sånn at man skulle bodd der lenger så måtte man jo gjort det. Heldigvis så bor ikke jeg der lenger og slipper at han står og glaner inn der jeg bodde. Det er også kjedelig for personen som har bodd der før. Han har for vane å stoppe utenfor der og glane inn vinduene til folk, så den forrige personen som bodde der fikk gjennomgå bare på en annen måte. Han kunne visst ingenting mener han, og han bare tok noen av tingene hans og påsto at denne fyren var helt lost og ikke klarer noen ting. Han sto der med noen ting han påsto var hans og forklarte om denne gutten. Da viser han frem ting i fra denne guttens hjem, og bryter alt av personvern til denne fremmede karen. :riste: Også gjør han alltid dette når ingen av oss er hjemme så da må man begynne å ringe rundt til folk man nesten ikke kjenner for å høre om ditten og datten stemmer f.eks. :riste: 

Jeg er voksen. Voksen nok til å kunne ta vare på meg selv i allefall. Voksen nok til at gamle gubber ikke driver og ringer ned fremmede. Da syntes jeg han burde hatt en god grunn, og det har han aldri annet enn et dårlig humør.

At det går an... 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Hadde det vært sånn at man skulle bodd der lenger så måtte man jo gjort det. Heldigvis så bor ikke jeg der lenger og slipper at han står og glaner inn der jeg bodde. Det er også kjedelig for personen som har bodd der før. Han har for vane å stoppe utenfor der og glane inn vinduene til folk, så den forrige personen som bodde der fikk gjennomgå bare på en annen måte. Han kunne visst ingenting mener han, og han bare tok noen av tingene hans og påsto at denne fyren var helt lost og ikke klarer noen ting. Han sto der med noen ting han påsto var hans og forklarte om denne gutten. Da viser han frem ting i fra denne guttens hjem, og bryter alt av personvern til denne fremmede karen. :riste: 

At det går an... 

Si fra til politiet og be de registrere det. Også sier du fra til den nye personen som flytter inn at du har opplyst politiet om mannen. Da vil den nye beboeren lettere bli trodd av politiet hvis den skulle få problemer.

Gir meg her nå, viktigste for meg var å opplyse om metanolen.

Endret av Onar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

Jeg bor i 1. etg så det er ikke så lett å unngå han. Han stiller seg bare rett utenfor leiligheten med en gang man drar til jobb eller noe, og typisk: da ringer han. (...)

Heldigvis skal jeg flytte snart, og da regner jeg med at jeg slipper å høre i fra han igjen.

7 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

Hadde det vært sånn at man skulle bodd der lenger så måtte man jo gjort det. Heldigvis så bor ikke jeg der lenger og slipper at han står og glaner inn der jeg bodde. 

Flytta du i løpet av natta, eller? :klo:

Anonymkode: 4e049...825

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...