Gå til innhold

Har du fordommer mot nordmenn som blir sammen med utlendinger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du fordommer mot nordmenn som blir sammen med utlendinger?

Når jeg sier utlendinger så mener jeg alle utledninger ikke bare folk fra midtøsten.

Anonymkode: e3b51...0a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke fordommer mot de som blir sammen med menn fra vestlig kultur. Om de blir sammen med folk fra ikke-vestlige land har jeg fordommer. 

Anonymkode: ef769...e8d

• Liker 1
Gjest antbug
Skrevet

Bare hvis det ser ut som ren utnytting og ikke et jevnbyrdig kjærlighetsforhold. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fordommer mot godt voksne menn som blir sammen med purunge jenter og kvinner fra land som Thailand. Disse fordommene går ut på at jeg tenker de har et problem med å få seg damer, og må til utlandet, hvor de nærmest bytter til seg en ung, pen partner mot at hun skal få det bedre materielt. Jeg har også lett for å tenke at disse egentlig er veldig kresne på utseende og at en dame skal være ung, og at de har et kvinne- og menneskesyn som vanskeliggjør å finne en dame i Norge i dag. Når de knapt nok har vært utenfor kommunegrensa de siste 40 årene, så kjøper jeg heller ikke at de tilfeldigvis traff denne dama på en ellers tilfeldig ferie. 

Anonymkode: 4cb44...49e

• Liker 2
Skrevet

Om de kjøper seg ei brud fra et uland og han er 50+ og hun er 18-25 så har jeg det. Om de derimot er jevnbyrdige og de gifter seg av kjærlighet så er det bare fint og flott. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, WubWub skrev:

Om de kjøper seg ei brud fra et uland og han er 50+ og hun er 18-25 så har jeg det. Om de derimot er jevnbyrdige og de gifter seg av kjærlighet så er det bare fint og flott. 

Samme her!

Anonymkode: 35f58...06d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg, i hovedsak to:

Eldre mann med ung utenlansk kone: Gammel guffen mann uten noe særlig å fare med, kommer hjem med unge oppegående bruder (har sett flere eksempler på min hjemplass)

Unge jenter med utenlansk kjæreste: blir ung mor uten utdannelse som måtte ha et kjærlighetsbarn, for å redde forholdet. (Denne fordommen kommer sannsynligvis fra da jeg så unge mødre)

Anonymkode: ef35a...d1d

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, det er noe jeg absolutt ikke gidder å bry meg med.

AnonymBruker
Skrevet

Thaidame og eldre norsk mann = fordommer

Utenlandsk (både vestlig og ikke-vestlig) kvinne og jevngammel mann = ikke fordommer

Vestlig mann og norsk kvinne = ikke fordommer

Mann fra Midtøsten/Afrika og norsk kvinne = store fordommer. Er ikke med vilje eller for å være slem, jeg bare tenker mitt. 

Er kvinne selv. 

Anonymkode: 96e3c...f1a

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mann fra Midtøsten/Afrika og norsk kvinne = store fordommer. Er ikke med vilje eller for å være slem, jeg bare tenker mitt.

Selv om mannen er født har?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Fiskegrateng skrev:

Selv om mannen er født har?

Nei, av de parene jeg kjenner hvor mannen ikke er etnisk norsk men begge født her har jeg aldri tenkt noe negativt om. 

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg sitter og stalker på Facebook (klikker meg inn på tilfeldige folk fra kommentarer hele tiden haha ja jeg har ikke noe liv) har jeg komt over et eget "miljø" med godt voksne norske damer som er gift med unge kjekke afrikanske menn.. poster bilder av seg selv og deres "elskede" når de reiser ned på ferie, etc. Etc., Raser mot den slemme staten som holder dem adskilt og ikke lar mannen komme til Norge...

Må innrømme at jeg ikke heeelt klarer å tro på den ekte kjærligheten i alle disse tilfellene :glare: samme gjelder en 20 år yngre thaidame med en eller annen usmakelig norsk bonde. :ler: 

Anonymkode: 8042a...5e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er ekstreme aldersforskjeller, da eldre mann/kvinne, som har hentet sin partner som er mye yngre fra utlandet. Så har jeg nok fordommer. Men rundt samme alder har jeg ikke fordommer.

Anonymkode: cda0e...703

AnonymBruker
Skrevet

Tror det beste for verden er at en slutter å se på hvilke land man kommer i fra og heller på gjerningene. 

Jeg lagde en tråd for noen uker siden som ikke fikk en eneste kommentar (mest sannsynlig fordi jeg la den ut midt på natten) -den viser hvor j*** nordmenn også kan være. 

Bekjemp styggedom og hold knallhardt på humanitet er oppskriften. Folk i verden beveger mye på seg i dag, og opphavsland blir mer og mer utvisket -men jeg tror at i mange tilfeller så kan vi med dette skape en mer human verden som forstår hverandre og blir mer like når det kommer til grunnleggende menneskeforståelse -og rettigheter.

Anonymkode: cde23...328

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det beste for verden er at en slutter å se på hvilke land man kommer i fra og heller på gjerningene. 

Jeg lagde en tråd for noen uker siden som ikke fikk en eneste kommentar (mest sannsynlig fordi jeg la den ut midt på natten) -den viser hvor j*** nordmenn også kan være. 

Bekjemp styggedom og hold knallhardt på humanitet er oppskriften. Folk i verden beveger mye på seg i dag, og opphavsland blir mer og mer utvisket -men jeg tror at i mange tilfeller så kan vi med dette skape en mer human verden som forstår hverandre og blir mer like når det kommer til grunnleggende menneskeforståelse -og rettigheter.

Det er kun i Vest Europa og andre vestlige land dette er situasjonen. Fordi statene ikke bryr seg om å beskytte sine egne folk. Det er lite som har ødelagt så mye for disse landene enn den enorme innvandringen de har sett.

Anonymkode: b978e...8c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kun i Vest Europa og andre vestlige land dette er situasjonen. Fordi statene ikke bryr seg om å beskytte sine egne folk. Det er lite som har ødelagt så mye for disse landene enn den enorme innvandringen de har sett.

Problemet i Usa er vel at de har slitt med rasisme så lenge de har eksistert. Men jeg synes vi her i Europa legger altfor mye vekt på hva som skjer over dammen. Sånn sett er vel ikke f.eks Frankrike særlig mye bedre heller men det er nå så. Poenget er at Europa har en sjans til å vise verden at vi kan få til dette uten å skape krig, og denne gangen kan faktisk folket være mektigere enn politikerne, om vi vil. Problemet er ofte bare at de snilleste også er de mest tause, de med de styggeste holdningene er de som roper høyest...

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemet i Usa er vel at de har slitt med rasisme så lenge de har eksistert. Men jeg synes vi her i Europa legger altfor mye vekt på hva som skjer over dammen. Sånn sett er vel ikke f.eks Frankrike særlig mye bedre heller men det er nå så. Poenget er at Europa har en sjans til å vise verden at vi kan få til dette uten å skape krig, og denne gangen kan faktisk folket være mektigere enn politikerne, om vi vil. Problemet er ofte bare at de snilleste også er de mest tause, de med de styggeste holdningene er de som roper høyest...

Hvorfor skal vi ville bli erstattet av andre folkeslag?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner den flotte og oppegående dama på 24 som er gift med en mann på 68. Hun er fra Thailand, han er herfra, og har barn som er mye eldre enn henne.

Hun jobber mye, snakker godt norsk, er godt integrert i samfunnet, og ser ut til å trives med sin mye eldre mann, og hun trives her. Hun snakker fint om han, sier at han er snill, tenker på henne i alt han gjør osv. Og at hun føler seg heldig som har en så god mann.

Ja, det er en stor aldersforskjell, som hadde vært uaktuell for meg og mange andre norske kvinner. Men når hun selv synes hun lever et godt liv, og trives med mannen sin, så hvorfor skal vi andre blande oss opp i det, og ha meninger om deres parforhold?

Anonymkode: bcea9...4e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og btw, joda Europa sitter med nesten all den styggeste historien langt tilbake i tid, anti-semitisme, nazisme, rasisme -men til og med i den mørkeste hulen kan lyset trenge igjennom. Jeg tror den gjengse utlending føler seg mer godtatt her i europa enn i statene nå til dags.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og btw, joda Europa sitter med nesten all den styggeste historien langt tilbake i tid, anti-semitisme, nazisme, rasisme -men til og med i den mørkeste hulen kan lyset trenge igjennom. Jeg tror den gjengse utlending føler seg mer godtatt her i europa enn i statene nå til dags.

Igjen spør jeg, hva er egentlig så flott og progressivt med at europeiske folkeslag skal bli erstattet i egne land?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...