Sunnfjording Skrevet 5. mars 2017 #1 Skrevet 5. mars 2017 Har kjøpt Miele vaskemaskin som har et system man kan velge å bruke for automatisk dosering av vaskemiddel, hvor de også har sitt eget vaskemiddel som heter Twindos. Men finner ikke noe særlig info om hvor allergivennlig det er. Noen som vet? https://www.miele.no/husholdning/1809.htm?info=200020117-ZST
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #2 Skrevet 5. mars 2017 Om et produkt er allergivennlig så finner du det på sidene til naaf.no, eller eventuelt Sveks astma og allergiforening sine sider, eller andre land. At et produkt er allergivennlig betyr at det skal oppfylle strenge krav for å få dette stempelet. Kravene til allergivennlig er strenger enn til kravene for svanemerket, hvilket er det du først bør se på. Videre bør du se etter om det inneholder MI, som er sterkt og alvorlig allergifremkallende. (Erstatter parabener.) At et produkt er allergitestet betyr ikke annet enn at produktet er testet. Resultatet av testen får ikke kunden vite noe som helst om. Jeg ville holdt meg til Blenda sensistive eller andre kjente vaskemidler med den merkingen Blenda har. Alternativt kan du jo sende en epost til Miele eller ringe Naaf.no og spørre hva de mener om saken? Der er vel elelr har vel bare vært en vaskemaskin som ble godkjent av naaf for en tidltilbake. Det mener jeg ikke var Milele men et annet merke. Anonymkode: 90eaf...6bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå