Gå til innhold

Føler jeg blir sett ned på av alle..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 19 år har da ei lita jente på 13 måneder, som eg har 100% alene. Barnefar har vi ingen kontakt med og dette vett alle siden han bor langt borte.

Jeg føler alle ser ned på meg, tilogmed mine venner og familie... Ser du ned på alenemødre? 

Anonymkode: 4f1e7...d3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dere er sterke og gjør som regel en super jobb! Husk at dere gjør jobben som egentlig er ment for to :)

Hilsen ei som ble mor som 18 åring, var også alene. Klem❤️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke ned på hverken deg eller andre alenemødre automatisk. Men det kommer nok helt ærlig litt an på holdningen man har til livet også. Har alenemoren innstillingen om at "jeg er sterk, selvstendig, og ansvarlig nok til å passe på barnet mitt uten hjelp fra andre"-holdningen får man mer respekt fra meg enn i motsatt tilfelle. Det må jeg ærlig innrømme. Hvis man virker som en sutrekopp over hvordan livet ble, så får man mindre respekt fra meg. Uansett livssituasjon. 

Anonymkode: eeeb2...c64

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at mange i samfunnet generelt ser ned på alenemødre (ikke samme inntrykket  med alenefedre) når barnet er minst 3 år og de fortsatt ikke er i jobb eller utdanning. Men sånn kun fordi man er alene, nei. 

Anonymkode: deafd...dba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke ned på deg hvis du jobber og forsørger deg selv og barnet ditt selv uten støtte fra staten.

Anonymkode: 4fad0...42f

AnonymBruker
Skrevet

Alenemødre i seg selv, nei. Jenter som fikk barn som 18-åring med en mann som ikke gidder ha kontakt med dem en gang er gjerne en annen sak. Det viser at man har tatt dumme valg og er umoden. Man er også som regel noe naiv når man er 19, og det merkes kanskje ekstra når man har barn.

Så spørs det om du har tenkt å leve hele livet ditt som offer, og om du vil lære datteren din at det er viktig å synes synd på seg selv når livet butter imot

Anonymkode: d6417...d76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går veldig fint med oss, eg går siste året på videregående og klager generelt veldig lite. 

Takker for svarene :-)

Gjest antbug
Skrevet

Ikke i det hele tatt. Jeg vet godt hvor mye det krever av en å ha ansvar for at barn alene, og tror ikke de som eventuelt ser ned på alenemødre vil eller er i stand til å skjønne det. Stå på, du er en tøffing! Bli ferdig med videregående, studer noen år hvis du kan, og vis dem hvor feil de tok av deg :)

Skrevet

Nei, ser ikke ned på alenemødre.

Hva legger du egentlig i "å se ned på"?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, ekkoet skrev:

Nei, ser ikke ned på alenemødre.

Hva legger du egentlig i "å se ned på"?

At de ser på meg og tenker "glad eg ikke er deg eller barnet ditt" eller slike ting..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...