AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #1 Skrevet 5. mars 2017 Norske foreldre er farlig dårlige til å oppdra gutter. Flere av de som vokser opp fullfører ikke videregående (tar fagbrev eller får studiekompetanse), færre kan få partner og barn pga for lav utdanning, og flere sliter med ulike problem med disiplin og moral. Hvorfor er norske foreldre så ekstremt dårlige til å oppdra gutter? De er blitt fullstendig sviktet. Anonymkode: 69e29...866
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #2 Skrevet 5. mars 2017 Mer syting fra menn. Anonymkode: e7082...4fc 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #3 Skrevet 5. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mer syting fra menn. Anonymkode: e7082...4fc Jeg har ikke barn, det er ikke meg det her handler om. Anonymkode: 69e29...866
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #4 Skrevet 5. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Norske foreldre er farlig dårlige til å oppdra gutter. Flere av de som vokser opp fullfører ikke videregående (tar fagbrev eller får studiekompetanse), færre kan få partner og barn pga for lav utdanning, og flere sliter med ulike problem med disiplin og moral. Hvorfor er norske foreldre så ekstremt dårlige til å oppdra gutter? De er blitt fullstendig sviktet. Anonymkode: 69e29...866 Dette er det skrevet om 499208292828 ganger før på forumet. Bruk en av de gamle trådene. Anonymkode: d0412...2a6 3
Nøste~ Skrevet 5. mars 2017 #5 Skrevet 5. mars 2017 Jeg synes ikke det går så ille med norske menn egentlig.
MajorasMaske Skrevet 5. mars 2017 #6 Skrevet 5. mars 2017 De trenger jo ikke utdanning vi har jo NAV. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #7 Skrevet 5. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mer syting fra menn. Anonymkode: e7082...4fc 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er det skrevet om 499208292828 ganger før på forumet. Bruk en av de gamle trådene. Anonymkode: d0412...2a6 1 minutt siden, Nøste~ skrev: Jeg synes ikke det går så ille med norske menn egentlig. Dere understreker i grunn bare poenget om at kjærringer er seg selv nok. Anonymkode: 22147...0a1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #8 Skrevet 5. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dere understreker i grunn bare poenget om at kjærringer er seg selv nok. Anonymkode: 22147...0a1 Kanskje. Det er deres barn uansett og etterkommere. Ikke våre. Anonymkode: 69e29...866
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #9 Skrevet 5. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er det skrevet om 499208292828 ganger før på forumet. Bruk en av de gamle trådene. Anonymkode: d0412...2a6 Det er stort sett samme bruker som starter dem. Virker som en besettelse. Anonymkode: 51885...7d8 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #10 Skrevet 5. mars 2017 Synes da de fleste menn jeg møter har blitt oppdratt bra uavhengig av utdanning Anonymkode: a2aa1...cba 3
Lattea Skrevet 5. mars 2017 #11 Skrevet 5. mars 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Norske foreldre er farlig dårlige til å oppdra gutter. Flere av de som vokser opp fullfører ikke videregående (tar fagbrev eller får studiekompetanse), færre kan få partner og barn pga for lav utdanning, og flere sliter med ulike problem med disiplin og moral. Hvorfor er norske foreldre så ekstremt dårlige til å oppdra gutter? De er blitt fullstendig sviktet. Anonymkode: 69e29...866 Jeg leste også det at flere gutter ikke fullfører videregående utdanning eller fagbrev - men vet ikke om det bare er foreldres feil.. I dag er det liksom så mye mer aksept for alt, ungdommen skal bygges opp, ikke setes krav til osv. Jeg tenker at krav er bra. Men jeg tenker også at disse ungdommene er låst til å ta skolegang i de årene i livet der det skjer mye. De skal realisere seg selv, de skal få sin første kjæreste, det er mye hormoner osv. Kanskje skolen ikke er for alle? Kanskje man ikke skulle låst disse mulighetene for 3 årig skolegang? Kanskje man skulle hatt alternativer til skole?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #12 Skrevet 5. mars 2017 13 minutter siden, Lattea skrev: Jeg leste også det at flere gutter ikke fullfører videregående utdanning eller fagbrev - men vet ikke om det bare er foreldres feil.. I dag er det liksom så mye mer aksept for alt, ungdommen skal bygges opp, ikke setes krav til osv. Jeg tenker at krav er bra. Men jeg tenker også at disse ungdommene er låst til å ta skolegang i de årene i livet der det skjer mye. De skal realisere seg selv, de skal få sin første kjæreste, det er mye hormoner osv. Kanskje skolen ikke er for alle? Kanskje man ikke skulle låst disse mulighetene for 3 årig skolegang? Kanskje man skulle hatt alternativer til skole? Skolesystemet er nok ikke ideelt heller, slik du skriver. Men jeg tror det også handler svært mye om foreldrenes prioriteringer. Ingen disiplin og lave forventninger tror jeg skader gutter veldig i dag. Anonymkode: 69e29...866
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #13 Skrevet 5. mars 2017 Jeg vil si st mine gutter har skikket seg veldig bra iallefall, til tross for at jeg aldri har tatt til meg noe av det bedreviterne på kg mener. Altså ikke skjemme bort barna, ikke la dem få viljen sin, tvinge dem til samvær og virkelig bestemme over dem. Jeg har følt magefølelsen og vært mild mot dem og kanskje altfor ettergivende. Men når jeg nå ser resultatet så er jeg stolt. Begge går på universitetet og sikter mot høye stillinger, og de har klare mål. Hørtes kanskje litt ut som skryt dette her men.... Anonymkode: 2153a...5b0
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #14 Skrevet 5. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil si st mine gutter har skikket seg veldig bra iallefall, til tross for at jeg aldri har tatt til meg noe av det bedreviterne på kg mener. Altså ikke skjemme bort barna, ikke la dem få viljen sin, tvinge dem til samvær og virkelig bestemme over dem. Jeg har følt magefølelsen og vært mild mot dem og kanskje altfor ettergivende. Men når jeg nå ser resultatet så er jeg stolt. Begge går på universitetet og sikter mot høye stillinger, og de har klare mål. Hørtes kanskje litt ut som skryt dette her men.... Anonymkode: 2153a...5b0 Da er du heldig og ikke til etterfølgelse. De fleste foreldre burde tvinge guttene sine til å arbeide hardt. Anonymkode: 69e29...866
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #15 Skrevet 6. mars 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere understreker i grunn bare poenget om at kjærringer er seg selv nok. Anonymkode: 22147...0a1 Derfor du henger på kvinneforum? Tydeligvis ikke så ille da. Anonymkode: d0412...2a6 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #16 Skrevet 6. mars 2017 Mens kvinnene oppdrar døttrene til å flashe ræva på snapchat og bare bry seg om sminke og mote mens de tigger etter likes på facebook. Ikke glem at de lærer dem opp til at utseende er viktig, og at operasjoner er en fin måte å få et bra utseende på Anonymkode: 30fca...30f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #17 Skrevet 6. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mens kvinnene oppdrar døttrene til å flashe ræva på snapchat og bare bry seg om sminke og mote mens de tigger etter likes på facebook. Ikke glem at de lærer dem opp til at utseende er viktig, og at operasjoner er en fin måte å få et bra utseende på Anonymkode: 30fca...30f Det er ikke menn som lærer de det, det er et andre kvinner. Anonymkode: e9e96...da0
Spiteful Skrevet 6. mars 2017 #18 Skrevet 6. mars 2017 Fordi foreldre vet at gutter er vanskeligere å kontrollere enn jenter. Nei, jenter er ikke perfekte, men det vet ikke foreldrene. Jenter skjuler feila de gjør. Gutter derimot... Foreldre vet at guttene ikke er perfekte, men i frykt for at guttene skal gjøre motstand så tør ikke foreldrene gjøre noe. Ei jente pleier som regel ikke slå og ødelegge, og om hun gjør kan det kontrolleres fordi jenter er skjøre. En gutt kan lett slå og ødelegge, uten at foreldre får gjort noe uten å selv bli skada, fordi gutter er mer maskuline. Jenter er lettere å kontrollere enn gutter. Slik har jeg oppfatta det i alle fall. Og selvom dette ikke gjelder for alle, så gjelder det for mange. Og selv om ikke alle jenter og gutter passer inn j slike stereotypier, så gjør de aller fleste det. Helt fucka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå