AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #1 Skrevet 5. mars 2017 Jeg har en nabo som fikk barn september 2016, da var disse et par. I desember flyttet han ut, hun virker som en drama elsker og kontrolfreak. Han besøkte dem titt og ofte til starten av februar, siden har han ikke vært her. Jeg ser han ofte på butikken og på tur ned hunden (bor ikke langt unna). Jeg mistenker at mor nekter barnet en far for å snylte staten. Bør jeg melde fra til barnevernet? Anonymkode: 0c17d...e19
Zienna Skrevet 5. mars 2017 #2 Skrevet 5. mars 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en nabo som fikk barn september 2016, da var disse et par. I desember flyttet han ut, hun virker som en drama elsker og kontrolfreak. Han besøkte dem titt og ofte til starten av februar, siden har han ikke vært her. Jeg ser han ofte på butikken og på tur ned hunden (bor ikke langt unna). Jeg mistenker at mor nekter barnet en far for å snylte staten. Bør jeg melde fra til barnevernet? Anonymkode: 0c17d...e19 Det er når barn lider nød og ikke har det bra, at du skal melde til Barnevernet. Det vet du ingenting om, synes det som.. 13
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #3 Skrevet 5. mars 2017 Slutt å kikk på naboene og heller konsentrer deg om deg selv... Erre mulig 🙄 Anonymkode: a596d...9d8 22
jauda Skrevet 6. mars 2017 #4 Skrevet 6. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en nabo som fikk barn september 2016, da var disse et par. I desember flyttet han ut, hun virker som en drama elsker og kontrolfreak. Han besøkte dem titt og ofte til starten av februar, siden har han ikke vært her. Jeg ser han ofte på butikken og på tur ned hunden (bor ikke langt unna). Jeg mistenker at mor nekter barnet en far for å snylte staten. Bør jeg melde fra til barnevernet? Anonymkode: 0c17d...e19 Hvordan får du barnevernet inn i dette? Hvordan mistenker du hun for å snylte staten,har du gravd i søppela og? 🤔Jeg bare eeeeelsker slike naboer som deg, vedder på at du står bak gardinen med kikkerten i hånden og følger med dagen lang,har du husket å notere ned alt som skjer?slike folk som dette er skumle,burda ringt politiet på deg med engang siden jeg mistenker deg for å vær ganske så ustabil 😂 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #5 Skrevet 6. mars 2017 Skaff deg en annen hobby. Gud for mange slutninger du trekker uten å kjenne de. Anonymkode: ea9f9...f88 5
Gjest O.G. Skrevet 6. mars 2017 #6 Skrevet 6. mars 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en nabo som fikk barn september 2016, da var disse et par. I desember flyttet han ut, hun virker som en drama elsker og kontrolfreak. Han besøkte dem titt og ofte til starten av februar, siden har han ikke vært her. Jeg ser han ofte på butikken og på tur ned hunden (bor ikke langt unna). Jeg mistenker at mor nekter barnet en far for å snylte staten. Bør jeg melde fra til barnevernet? Anonymkode: 0c17d...e19 Du burde ikke føle så mye, ser jeg.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #7 Skrevet 6. mars 2017 Barnefaren er vel i stand til å ta kampen selv, dersom det er slik du tror? Dette har du ingen verdens ting med. For øvrig skummelt med folk som sitter bak gardinene sine og mistenker folk for både det ene og det andre uten å ha det minste peiling på hva som egentlig foregår. Mye fri diktning med slike folk, er min erfaring... Anonymkode: 09273...4d8 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #8 Skrevet 6. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnefaren er vel i stand til å ta kampen selv, dersom det er slik du tror? Dette har du ingen verdens ting med. For øvrig skummelt med folk som sitter bak gardinene sine og mistenker folk for både det ene og det andre uten å ha det minste peiling på hva som egentlig foregår. Mye fri diktning med slike folk, er min erfaring... Anonymkode: 09273...4d8 Det er ingen som kan vurdere barnefarens egnethet som omsorgsperson bedre enn barnemoren. Mest sannsynlig er det likevel barnefaren som har kuttet kontakten og sviktet sitt ansvar, Anonymkode: 1c5c5...155 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #10 Skrevet 6. mars 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Slutt å kikk på naboene og heller konsentrer deg om deg selv... Erre mulig 🙄 Anonymkode: a596d...9d8 Helt feil holdning når det gjelder å beskytte barn. TS: Hvis moren lager drama og er kontrollfreak så er det grunn nok til å sende en bekymringsmelding til BV. Anonymkode: 23341...47e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #11 Skrevet 6. mars 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen som kan vurdere barnefarens egnethet som omsorgsperson bedre enn barnemoren. Mest sannsynlig er det likevel barnefaren som har kuttet kontakten og sviktet sitt ansvar, Anonymkode: 1c5c5...155 For det finnes ingen dysfunkjonelle kvinnfolk? Mødre slipper ofte unna med langt mer enn de burde bare fordi de er kvinner. Anonymkode: 23341...47e
Arkana Skrevet 6. mars 2017 #12 Skrevet 6. mars 2017 Dette må være noe av det særeste jeg har sett. En kvinne som har gått fra eller blitt forlatt av mannen sin får (ut fra det naboen kan se) færre besøk av ham, og ut fra det konkluderer du med at 1) hun snyter barnet for en far og 2) hun snylter staten. Du vet ingenting om det er hun som har nektet ham å ta del i barnets liv, om det er han som ikke ønsker å ta del i barnets liv eller om de faktisk har et velfungerende foreldreskap selv om du ikke har fått det med deg. Du har ingenting med hvilket forhold de har mellom seg. Kanskje du heller burde passe litt mer på dine egne saker og bruke litt mindre tid på å spionere på naboene dine? 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #13 Skrevet 6. mars 2017 Herlighet.. Glad for at jeg har naboer som faktisk snakker med meg, de har tilogmed bedt meg si fra om jeg trenger noe, småprater osv. Mye bedre fremgangsmåte! For ja, selv om dere ikke har noe med det så kan jeg skjønne at nysgjerrigperer kan lure litt på hva som er situasjonen når samlivsbrudd skjer. Ellers så sier jeg til deg TS at ok, ring barnevernet da, fortell dem hva du heter (hvis du står for det du sier? Og kommer ikke frem her at mor er truende) , at du er nabo og at du føler sånn og sånn basert på at du.. føler at mor er sånn og sånn. Så kan du jo se hvor kort tid de klarer å bruke på å be deg slutte å kaste bort tiden deres! Lurer også litt sånn på siden på hva du tenker at barnevernet skal gjøre her, men.. Man kan ikke tvinge noen til samvær om de ikke ønsker og om man ønsker mer samvær enn det man klarer å få gjennom på familievernkontoret/annen parterapi så må man gjennom retten. Barnevernet kan ikke fastsette samvær når foreldrene har omsorgen for barna. Anonymkode: 876d4...9ab 4
Thyra Skrevet 6. mars 2017 #14 Skrevet 6. mars 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en nabo som fikk barn september 2016, da var disse et par. I desember flyttet han ut, hun virker som en drama elsker og kontrolfreak. Han besøkte dem titt og ofte til starten av februar, siden har han ikke vært her. Jeg ser han ofte på butikken og på tur ned hunden (bor ikke langt unna). Jeg mistenker at mor nekter barnet en far for å snylte staten. Bør jeg melde fra til barnevernet? Anonymkode: 0c17d...e19 Og dette er en barnevernssak fordi...?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #15 Skrevet 6. mars 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt feil holdning når det gjelder å beskytte barn. TS: Hvis moren lager drama og er kontrollfreak så er det grunn nok til å sende en bekymringsmelding til BV. Anonymkode: 23341...47e Beskytte barn? Naboen ho ikke kjenner som ho bare ser igjennom vindue. Eg kan føle at personen som går forbi meg på gata er en latsabb, trenger virkelig ikke å bety at han er det. Ringe til bv fordi ho FØLER de snylter på staten. Nei vettuka. Ts kan sette seg ned i sofaen og lukke persienne og holde snyteskafte sitt for seg selv. Anonymkode: a596d...9d8
Britt Banditt Skrevet 6. mars 2017 #16 Skrevet 6. mars 2017 Hvis man vil snylte på staten (som du kaller det), så er det ikke noe poeng i å nekte far å se barnet i hvert fall, hun har rett på stønader så lenge hun har barnet mest. Dvs far kan fortsatt ha barnet 40% for eksempel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå