Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har arvet en gammel Hardangerbunad, men en av trådene på brystduken er røket og noen av perlene mangler (se bilde) Er det noen som vet om en enkel måte å fikse det på? Evt. hva det koster å få den reparert på for eksempel Husfliden? Vil jo ikke ødelegge den heller, så jeg kan gjerne legge litt penger i å få den fikset der, men ikke om det koster skjorta 😔

IMG_3015.JPG

IMG_3017.JPG

Anonymkode: 45547...259

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlige små glassperler? I så fall vil jeg tro du kan kjøpe på f.eks. Panduro og tråkle på selv uten noe større problem. Du kan telle antallet perler i sort/hvitt og se hvordan de er festet på motsatt side (ser ut som det mangler en sort perle øverst, og deretter et antall hvite). Det er for øvrig mulig det er mer hjelp å få i hobbyforumet enn her.

Anonymkode: e3781...42c

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt med Husfliden. Kanskje de kan hjelpe

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har arvet en gammel Hardangerbunad, men en av trådene på brystduken er røket og noen av perlene mangler (se bilde) Er det noen som vet om en enkel måte å fikse det på? Evt. hva det koster å få den reparert på for eksempel Husfliden? Vil jo ikke ødelegge den heller, så jeg kan gjerne legge litt penger i å få den fikset der, men ikke om det koster skjorta 😔

IMG_3015.JPG

IMG_3017.JPG

Anonymkode: 45547...259

Dette kan du om du har har litt erfaring fikse selv.

Har selv fikset opp sånne småting lett, men så har jeg sydd både herre og dame bunaden fra bunn av til mine.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlige små glassperler? I så fall vil jeg tro du kan kjøpe på f.eks. Panduro og tråkle på selv uten noe større problem. Du kan telle antallet perler i sort/hvitt og se hvordan de er festet på motsatt side (ser ut som det mangler en sort perle øverst, og deretter et antall hvite). Det er for øvrig mulig det er mer hjelp å få i hobbyforumet enn her.

Anonymkode: e3781...42c

Ville heller anbefalt de en får på sybutikker, min erfaring er at de er bedre.

Husk Forøvrig å ta med inn bringeduken slik at fargene stemmer helt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...