AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #1 Skrevet 5. mars 2017 Hei! Meldte meg opp i januar i to muntlige fag, norsk og historie, men usikker på når datoen for disse er. Aner dere? Fordi skal på ferie den 10 juni, så bør helst være før det. Er erfaringene at det pleier å være før? Er fra oslo/østfold. Anonymkode: 22c01...71f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #2 Skrevet 5. mars 2017 Vi får vite dato i mars/april en gang. Teoretisk er muntlig eksamen helt til 20. juni, så risikoen for å komme opp 10. juni er relativt stor. Muntlig eksamen kan heller ikke pushes fram så her har du nok et valg du må ta dersom du er uheldig. Anonymkode: 20512...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #3 Skrevet 5. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi får vite dato i mars/april en gang. Teoretisk er muntlig eksamen helt til 20. juni, så risikoen for å komme opp 10. juni er relativt stor. Muntlig eksamen kan heller ikke pushes fram så her har du nok et valg du må ta dersom du er uheldig. Anonymkode: 20512...5aa Faen!! Men de foregående gangene du har kommet opp i muntlig, har det vært før 10 juni? Anonymkode: 22c01...71f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #4 Skrevet 5. mars 2017 Jeg får vite datoene på muntligeksamenene den 20. mars på privatistweb. Dette er i trøndelag. Anonymkode: 93c0b...fa8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #5 Skrevet 5. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får vite datoene på muntligeksamenene den 20. mars på privatistweb. Dette er i trøndelag. Anonymkode: 93c0b...fa8 Har du noe erfaring med muntlig før? Når har de isåfall pleid å være Anonymkode: 22c01...71f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #6 Skrevet 5. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noe erfaring med muntlig før? Når har de isåfall pleid å være Anonymkode: 22c01...71f Har ikke hatt muntlig på våren før, men har fått høre av noen at privatistene pleier å ha muntligeksamen tidligere enn vanlige vgs-elever som får det i mai-juni da elevene får ferie rundt 15-20. juni (antar jeg). Har selv erfart at muntlig eksamen har kommet før skriftlige eksamen, men det kan ha vært helt tilfeldig. Anonymkode: 93c0b...fa8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #7 Skrevet 5. mars 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke hatt muntlig på våren før, men har fått høre av noen at privatistene pleier å ha muntligeksamen tidligere enn vanlige vgs-elever som får det i mai-juni da elevene får ferie rundt 15-20. juni (antar jeg). Har selv erfart at muntlig eksamen har kommet før skriftlige eksamen, men det kan ha vært helt tilfeldig. Anonymkode: 93c0b...fa8 Samme følelsen selv. Noen som har erfaringer rundt dette? Anonymkode: 22c01...71f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #9 Skrevet 6. mars 2017 Det er ganske tilfeldig. De trekker når hver enkelt elev skal ha. Ikke alle har samme dag. Du kan få når som helst innenfor det gitte tidsrommet. Anonymkode: 30f81...7ae
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #10 Skrevet 6. mars 2017 Jeg har hatt i mai når jeg var privatist tror jeg. Kryss fingrene Anonymkode: c820c...5e6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #11 Skrevet 6. mars 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske tilfeldig. De trekker når hver enkelt elev skal ha. Ikke alle har samme dag. Du kan få når som helst innenfor det gitte tidsrommet. Anonymkode: 30f81...7ae Så helt fram til 20 da? Men er vel ikke vanlig å ha så sent vel? Da har vel vgs elevene ordinær eksamen? Anonymkode: 22c01...71f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #12 Skrevet 6. mars 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så helt fram til 20 da? Men er vel ikke vanlig å ha så sent vel? Da har vel vgs elevene ordinær eksamen? Anonymkode: 22c01...71f Det er satt et tidsrom for når privatist muntlig eksamen blir holdt. Dette har ikke noe med når vgs elever har. Hva er dette tidsrommet satt for muntlig eksamen der du bor? Det kan variere mellom komunnene. Du kan få når som helst innenfor dette tidsrommet. Det kan også være avhengig av hvor mange som har meldt seg opp til privatist eksamen. https://www.oslo.kommune.no/skole-og-utdanning/privatisteksamen/eksamensdato-og-sted/ Her står det at dato blir kunngjort innen 1. april i Oslo. Det er ikke sikkert din kommune holder på helt til 20. juni med privatist eksamen. Anonymkode: 30f81...7ae
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #13 Skrevet 6. mars 2017 I fjor hadde jeg norsk og naturfag eksamen 8 og 15 juni. Rogaland Anonymkode: 3cab8...66b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #14 Skrevet 6. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er satt et tidsrom for når privatist muntlig eksamen blir holdt. Dette har ikke noe med når vgs elever har. Hva er dette tidsrommet satt for muntlig eksamen der du bor? Det kan variere mellom komunnene. Du kan få når som helst innenfor dette tidsrommet. Det kan også være avhengig av hvor mange som har meldt seg opp til privatist eksamen. https://www.oslo.kommune.no/skole-og-utdanning/privatisteksamen/eksamensdato-og-sted/ Her står det at dato blir kunngjort innen 1. april i Oslo. Det er ikke sikkert din kommune holder på helt til 20. juni med privatist eksamen. Anonymkode: 30f81...7ae Jeg er østfold? Anonymkode: 22c01...71f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #15 Skrevet 6. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er østfold? Anonymkode: 22c01...71f Da kan du google "privatisteksamen dato østfold" å se når dato blir kunngjort der. Det står sikkert også om du logger inn på privatistweb. Man pleier å få beskjed om tidsrom når man melder seg opp til eksamen og Anonymkode: 30f81...7ae
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #16 Skrevet 6. mars 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da kan du google "privatisteksamen dato østfold" å se når dato blir kunngjort der. Det står sikkert også om du logger inn på privatistweb. Man pleier å få beskjed om tidsrom når man melder seg opp til eksamen og Anonymkode: 30f81...7ae Står INGENTING om det på nettet.. Haha Anonymkode: 22c01...71f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #17 Skrevet 6. mars 2017 Dette kom opp da jeg valgte østfold fylkeskommune på privatistweb før innlogging: "Priv.web er stengt. Neste mulighet for oppmelding er 1.9.2017. Spm.send epost:[email protected],el.SMS- 47479007.Dato for muntlig eks.blir oppgitt i brev fra skolen.Gi beskjed til skolen ved adr.endr." Du kan sende mail til epostadressen om når muntlig-eksamensdato blir offentliggjort. Anonymkode: 93c0b...fa8
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #18 Skrevet 6. mars 2017 Husker jeg reagerte på dette når jeg var privatist forresten. Man betaler 2000kr for å melde seg opp uten å aaane dato, man får ingen penger tilbake hvis man melder seg av (prøvde fordi jeg angret på et fag :p)... Så man må liksom holde av hele dagen hver eneste ukedag i hele mai og juni. Kan jo ikke være sååå vanskelig å få datoene på plass litt før. Anonymkode: c820c...5e6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #19 Skrevet 6. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husker jeg reagerte på dette når jeg var privatist forresten. Man betaler 2000kr for å melde seg opp uten å aaane dato, man får ingen penger tilbake hvis man melder seg av (prøvde fordi jeg angret på et fag :p)... Så man må liksom holde av hele dagen hver eneste ukedag i hele mai og juni. Kan jo ikke være sååå vanskelig å få datoene på plass litt før. Anonymkode: c820c...5e6 Er litt enig her. Forstår at de må vente til etter søknadsfristen har gått ut så de vet hvor mange de må plassere, men det burde ikke ta så lang tid. Burde ikke ta 2 måneder. Tviler på at det er sånn at de skriver navn på en lapp og trekker de ut av en hatt eller noe Anonymkode: 30f81...7ae
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #20 Skrevet 6. mars 2017 Nå har du allerede fått svar at muntlige privatisteksamener avholdes frem til 20. juni. Utover dette er det bare flaks du må satse på. Jeg har tidligere meldt meg oppe til to privatisteksamener i Oslo, og begge kom etter 10. juni. Anonymkode: eea9b...165
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå