AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #1 Skrevet 5. mars 2017 Fikk dere strammere og mer definert kropp av det? Evt. hvilke effekt hadde det på dere, og hvor lenge og ofte trener dere denne formen? Anonymkode: 300be...05f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #3 Skrevet 5. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: @Hoppetaujenta Anonymkode: 9b692...783 Gjør hun? Ble litt skuffet nå om ikke, trodde jeg hadde fått et ordentlig svar Anonymkode: 300be...05f
Gjest Froning Skrevet 5. mars 2017 #4 Skrevet 5. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk dere strammere og mer definert kropp av det? Evt. hvilke effekt hadde det på dere, og hvor lenge og ofte trener dere denne formen? Anonymkode: 300be...05f Bruker hoppetau som regel som oppvarming og av og til for å slite meg ut på slutten av treningen.Har gjort det i et halvt år eller noe. Effekten jeg har fått av det er en GROV pump i leggmusklene og enda større svetteringer under armene. Noe som gjør at jeg føler meg ganske sexy. Men, nei. Du får ikke en definert kropp hoppetau alene. Det er en fin måte å trene kondisjon og for å forbrenne kalorier. Så er det mange variasjoner som det er morsomt å øve på som gjør at ikke trenger å være så ensidig og. I
Puny Skrevet 6. mars 2017 #5 Skrevet 6. mars 2017 Det forbrenner kalorier som bare F...! Kombinerer du det med et godt kosthold vil du kunne bli definert fordi fettprosenten din går ned. Et tips er å starte rolig i starten. Det er fort gjort å bli ivrig og hoppe på seg skader.
Athene Skrevet 6. mars 2017 #6 Skrevet 6. mars 2017 Ikke alene. Det blir jo litt ensformig og kjedelig i lengden, og fokuserer på kondisjon og noen få muskler. Jeg trur også det er lett å få belastningsskader i ankler, skinnlegg, knær, skuldre, handledd og albue. Basert på hvor jeg kjenner det når jeg har brukt en del hoppetau i en økt. Men bruker det gjerne til oppvarming til en styrkeøkt. Eller som et intervall-element i en økt da jeg liker å kombinere tung styrke med å få opp pulsen. All trening og bevegelse er jo bra og bedre enn ingenting. Men jeg trur trening med kun hoppetau 1. vil være så kjedelig at du blir lei ganske raskt 2. har begrenset effekt i forhold til andre treningsformer.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #7 Skrevet 6. mars 2017 1 time siden, Athene skrev: Ikke alene. Det blir jo litt ensformig og kjedelig i lengden, og fokuserer på kondisjon og noen få muskler. Jeg trur også det er lett å få belastningsskader i ankler, skinnlegg, knær, skuldre, handledd og albue. Basert på hvor jeg kjenner det når jeg har brukt en del hoppetau i en økt. Men bruker det gjerne til oppvarming til en styrkeøkt. Eller som et intervall-element i en økt da jeg liker å kombinere tung styrke med å få opp pulsen. All trening og bevegelse er jo bra og bedre enn ingenting. Men jeg trur trening med kun hoppetau 1. vil være så kjedelig at du blir lei ganske raskt 2. har begrenset effekt i forhold til andre treningsformer. Med hoppetau trener du langt flere muskelgrupper en ved eks. jogging og du kan holde på kun halve tiden for å forbrenne likt antall kalorier, det belaster også mindre. Og man trener faktisk både kondisjon, koordinasjon, spenst og styrke. Har selv ikke gått lei, synes det er morsomt jeg, husker vi kunne holde på i evigheter når vi var små også, så det får frem barndomsminner Anonymkode: 300be...05f 1
Athene Skrevet 6. mars 2017 #8 Skrevet 6. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Med hoppetau trener du langt flere muskelgrupper en ved eks. jogging og du kan holde på kun halve tiden for å forbrenne likt antall kalorier, det belaster også mindre. Og man trener faktisk både kondisjon, koordinasjon, spenst og styrke. Har selv ikke gått lei, synes det er morsomt jeg, husker vi kunne holde på i evigheter når vi var små også, så det får frem barndomsminner Anonymkode: 300be...05f Nå har jeg som jeg skriver ikke erfaring med å bruke dette som hoved-trening Som sagt bruker jeg kun hoppetau for oppvarming og i BBG, og innimellom som del av HIIT, og synes det gir lite utover å få opp pulsen. Oppstrammende effekt har det ikke, da det i liten grad aktiverer de store musklene i lår, rumpe, mage og rygg. Hvordan trener man hoppetau? Står man og hopper i 30-60 minutter? Variasjon i tempo, bevegelser? Det eneste jeg er sikker på er at det lett disponerer for belastningsskader. På grunn av statiske og uvante bevegelser i ankler, skuldre, handledd og albuer. PTen min nevnte en gang at det var en av grunnene til at de helst ikke inkluderte hoppetau i programmene (nevnte jeg likte det som effektiv oppvarming før en styrkeøkt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå