Gå til innhold

Hvorfor er eldre damer så undervurdert?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kvinner får en helt ny seksuell frihet når de blir fri fra bekymringer om uønsket graviditet.

De har frodige kvinnelige former.

Og masse seksuell erfaring og verdifull livserfaring, som burde gjøre de attraktive som partner.

At mange middelaldrende damer sliter med å finne ny kjæreste begriper jeg ikke?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De ser ikke bra ut

Derfor

Anonymkode: 0596b...744

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Rynker og cellulitter. For å være ærlig. Men så har du de som holder seg bra og evt har fikset på utseende. De er fortsatt populære. 

Anonymkode: 5f058...5e3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Nusse skrev:

Kvinner får en helt ny seksuell frihet når de blir fri fra bekymringer om uønsket graviditet.

Og masse seksuell erfaring og verdifull livserfaring, som burde gjøre de attraktive som partner.

Har jeg ikke hørt noe om. Alle får seg kjæreste i disse dager, uansett hvor gamle de er eller hvordan de ser ut :) 

Anonymkode: 89e34...810

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Nusse skrev:

er ung kvinne og har aldri bekymret meg for uønsket graviditet. bruker jo prevansjon.

Anonymkode: 39687...b18

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Nusse skrev:

Det er da slett ikke alle som blir "frodige" med alderen. Noen forblir tynne og flatbrystet hele livet... 

Anonymkode: 7a183...45c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rynker og cellulitter. For å være ærlig. 

Anonymkode: 5f058...5e3

Cellulitter er veldig vanlig. Og har ingenting med alder å gjøre. 

Anonymkode: 7a183...45c

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Nja... Er mye verre for eldre menn med pondus mage. Kan ikke se for meg at de er særlig populære. Eldre kvinner ser ofte bedre ut enn eldre menn.

Anonymkode: 29cdc...d7a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja... Er mye verre for eldre menn med pondus mage. Kan ikke se for meg at de er særlig populære. Eldre kvinner ser ofte bedre ut enn eldre menn.

Syns jeg ser overvektige eldre damer også. Blitt komfortable med årene og orker ikke trene så mye. Dette er like vanlig for begge kjønn.

Begge to er like upopulære.

Anonymkode: 0596b...744

AnonymBruker
Skrevet

Voksne er gjerne mindre fordomsulle og mindre opptatt av uvesentligheter som pondus og strekkmerker.

Sex som godt voksen er MYE bedre enn som ung.

Anonymkode: e74d3...133

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ung kvinne synes veldig mange eldre menn er attraktive.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Motsatt her. Mann  -  Likr mine kvinner minst 15 år eldre

Anonymkode: 1fe59...7c7

• Liker 4
Skrevet

Jeg visste ikke at de var undervurdert. Så dumt da. Jeg som gledet meg skikkelig til å bli 50. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men altså mange mister ikke mensen før de er godt over 50 år, og vi får jo håpe de har følt seksuell frihet før den tid. Vektøkning kan komme med alder, mens mange jo legger på seg når de får barn og blir slankere når barna vokser til og de kan tenke mer på seg selv og eget utseende igjen.

I den grad eldre kvinner er undervurdert tror jeg nok helst det er yngre som er opphengt i akkurat det. Voksne kvinner og menn pleier å ha det like bra sammen som yngre personer. Kanskje til og med bedre, i og med livserfaring og trygghet på seg selv.

Denne eldre kvinner shamingen enkelte driver med kommer til å treffe dem i ansiktet om ikke så veldig mange år, men det er de for umodne og dumme til å innse.

Anonymkode: dfbfb...80b

• Liker 14
Skrevet
16 timer siden, Nusse skrev:

Rett og slett fordi kvinner eldes som biler, ikke hus, for å bruke en flåsete metafor. Attraktiviteten synker veldig, når kvinner legger seg ut (blir "frodige"), blir mer rynkete og rett og slett fremstår mindre feminine enn når de er yngre. På samme måte er nok ikke "erfaring", eventuelt bagasje, noe menn generelt synes er attraktivt, hverken når det gjelder at de har ligget med mange eller vært gjennom mye. 

Samtidig konkurrerer nevnte kvinner om menn som i mange tilfeller blir mer maskuline og samtidig som de forfaller noe kroppslig, får de andre kvaliteter kvinner gjerne setter høyt som makt, penger, erfaring osv. De nevnte kvinnene må også konkurrere med yngre kvinner, gitt at relativt attraktive menn er mer attraktive for yngre kvinner, enn tilsvarende kvinner er for yngre menn, når det gjelder forhold. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Nusse skrev:

Oppbrukt floskel. Det forutsetter at kvinnen har hatt mye og variert sex i løpet av livet.

Dette er langt i fra tilfellet for svært mange.

Anonymkode: e5874...20f

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppbrukt floskel. Det forutsetter at kvinnen har hatt mye og variert sex i løpet av livet.

Dette er langt i fra tilfellet for svært mange.

Anonymkode: e5874...20f

Og videre at det er noe menn setter pris på, som ikke nødvendigvis er tilfelle. Mange menn vil tvert imot foretrekke en kvinne som ikke har hatt mange.

• Liker 2
Skrevet (endret)
19 timer siden, Nusse skrev:

Det handler nok om at kvinner (og menn) blir mer kresne og sære med alderen og at den biologiske klokken ikke tikker lenger så ikke like viktig å ha en mann/kone. 

Tror ingen kvinner(eller menn) sliter med å få kjæreste pga noen rynker. 

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jente på 21 år og synes de aller fleste eldre menn er uattraktive. Noen holder seg bra og trener og tar vare på kroppen sin, men de fleste forfaller og får måne og pondus mage. Hjelper ikke med mye erfaring hvis han ikke ser ut!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samfunnet er besatt av ungdom. Da spesielt om kvinner. Kvinner eldes ikke fortere enn menn sånn rent fysisk, men siden fruktbarhet sånn rent biologisk er attraktivt så påvirker dette kvinner mer enn menn siden menn kan formere seg nærmest hele livet. 

Anonymkode: c2ab7...f3b

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...