Gå til innhold

Bilsikring når man ikke har bil selv?

Elle Melle

Anbefalte innlegg

Dere som ikke har bil selv, hva gjør dere for å sikre babyen hvis den en sjelden gang skal transporteres i bil?

Det hender jo at man kanskje tar taxi hjem fra klinikken, til legevakten/legen, eller kanskje blir hentet på flyplassen av besteforeldre når man skal på ferie.

Kjøper dere et eget barnesete til 1500kr som dere bruker tre ganger før det er for lite?

Har tenkt litt på hvordan vi skal gjøre dette og jeg lurer egentlig fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

selv om vi ikke har bil. Vårt bilsete kostet kr. 1400,- og var av merket MaxiCosi. Vi brukte det relativt få ganger i bil, men endel som vippestol inne, så det hadde kombi-bruk kan man si.

Det er relativt vanskelig å få bestilt taxi med slike seter da det er barnepute de fleste taxier har liggende i bilene.

Du trer seter på armen og bærer babyen i det til/fra biler, og det er lett å montere når du har gjort det en gang eller to.

Vårt holdt dessuten lenge, for det er relativt langt i ryggen og tåler opp til 13 kg.

Jeg ser nesten daglig at slike og andre babyseter selges til halv pris i avisen. Pass bare på at det er godkjent.

Uansett om du kjøper brukt eller ikke kan du jo selge det etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan leie barneseter av de minste typen på en del barneutstyrsbutikker, noen NAF-stasjoner og hos noen forsikringsselskap. Vi har f.eks. leid når vi har vært hos besteforeldrene, hvis vi har reist med mye bagasje (julefeiring osv). Da har vi leid for en helg eller en uke.

Du kan heller vurdere å kjøpe sete når den lille blir større, siden de fleste som man bruker fra de er nyfødt, kun varer til 9 eller 13 kg (12-15 mnd?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bil, men vi har likevel kjøpt et bilsete. Det er faktisk den eneste tingen vi har kjøpt så langt - har termin i slutten av februar. Kjøpte MaxiCosi, det samme som gjest beskrev lengre opp i tråden. Det kan brukes som vippestol, kan monteres på vognen vi planlegger å kjøpe i tillegg til at det er et bilsete. Jeg regner med at besteforeldre kommer til å ville se barnebarnet ofte, siden de har bil kommer nok barnet til å kjøre en del. I taxier er det også fint å ha, feks når vi skal kjøre hjem fra sykehuset. Vi kjøpte setet på salg, følger du litt med i butikker og aviser finner du sikkert et godt tilbud før barnet kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...