Gå til innhold

Fliser eller tregulv på varmekabler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har støpt nytt gulv i kjelleren vår med vannbåren varme, og nå må vi bestemme hva slags gulv vi vil ha på det.  Etter det jeg har klart å lese meg opp på så er fliser eller tregulv det beste, men jeg finner ingen artikler som setter disse to opp mot hverandre.  Hva er fordelene eller ulempene med disse to valgene?  Det blir tre rom i kjelleren: kjellerstue, treningsrom og hobbyrom.  Jeg tenker at tregulv kanskje er mer praktisk, men fliser er kanskje mer energieffektiv?  Synspunkter og erfaring tas gladelig imot!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig parkett er veldig lett å holde rent, og det er enkelt å legge selv. Hvis man ser for seg å bytte gulv i fremtiden er det lurest med parkett, for den er enklest å bytte. Man kan også velge mellom mange typer og farger. Fliser er mest vanlig i inngangsparti og bad. Flis er naturlig ganske kalde, så det er det must å ha gulvvarme hvis man skal legge flis. Fugene mellom flisene kan være herk å rengjøre, men mange syns flis er veldig fint. Man bør ha en fagmann som legger flisene, for det er vanskeligere å gjøre dette selv og få et godt resultat.

Anonymkode: 74a03...32a

Skrevet

Ved tregulv kan du maks ha 27 grader varme - den er vel også litt mer sårbar for vannsøl og kanskje hakk også. Men ville vel hvertfall ikke ha fliser i et treningsrom heller - der ville jeg ha sjekket andre alternativer. 

Men sjekk dette med fagfolk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...