Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er noen jenter som liker heavy metal? I så fall hvilkene band?🤘💀

Anonymkode: 13af7...0a4

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 5.3.2017 den 14.21, AnonymBruker skrev:

Er noen jenter som liker heavy metal? I så fall hvilkene band?🤘💀

Anonymkode: 13af7...0a4

Ja:)

Megadeth, Iron Maiden, Candlemass, Manowar, Dio, Judas Priest,Whitesnake, gammel Metallica, Danzig, Type O Negative, WASP, Black Sabbath, Halloween. I hvert fall de jeg kan komme på:) 

Liker også Alice Cooper, men tror det er før han ble metall. 

Skal også sies at jeg hører på mer enn bare metall, da😉

• Liker 1
Skrevet

Nei, men jeg liker thrash, black og death -metal. For fysisk vondt av heavy metal. Herrejesus vi lever jo i Norge, black og thrash er jo hele vår eksport vare til verden. UGh!

• Liker 2
Skrevet

Norsk thrash er ikke eksportvare som norsk black metal, men greit. Thrash er konge. Synd du ikke liker band som Black Sabbath, Motörhead og Dio. 

Skrevet
På 15.3.2017 den 17.14, Mari Y skrev:

Ja:)

Megadeth, Iron Maiden, Candlemass, Manowar, Dio, Judas Priest,Whitesnake, gammel Metallica, Danzig, Type O Negative, WASP, Black Sabbath, Halloween. I hvert fall de jeg kan komme på:) 

Liker også Alice Cooper, men tror det er før han ble metall. 

Skal også sies at jeg hører på mer enn bare metall, da😉

Du har feilstavet et av banda. Gjett hvilket.

Stort pluss for Candlemass skal du imidlertid få.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mener du heavy metal spesifikt, eller mener du alle typer metal? Som regel brukes heavy metal om en spesifikk type metall, og brukes ikke om for eks black meta, thrash, power osv

Jeg liker Leprous, Borknagar, Diablo Swing Orchestra, Fair to Midland. Det var de jeg kom på i trøttheten

Anonymkode: b0b4c...bdc

Skrevet (endret)

Må det bare være heavy metal? Kan det ikke være metal generelt? Heavy metal er det jo stort sett ikke så mange jenter som hører på, men godt voksne damer på min alder. 

Jeg liker: DIO, Black Sabbath, Blackmores rainbow fra da Ronnie James var vokalist, Motorhead, Maiden, Sepultura, Satyricon, Enslaved, Metallica, Testament, Accept, Judas Priest, Mastodon, Arkona, Finntroll og Dimmu

For s art en mannsalder siden, pleide jeg å høre mye på Nuclear assault, fates warning, dokken, helloween, queensryche, anthrax, annihilator og en rekke andre, men har ikke orket å følge dem opp - ble noe lei av Helloween. Tenker at det som fester seg godt nok til å henge med etter konkurranse med en rekke andre musikkstiler er det som er mest minneverdig for min del. 

Edit: Måtte føye til Diablo swing orchestra, etter et lite titt over i tråden. 

Endret av absinthia
Skrevet
5 minutter siden, absinthia skrev:

Må det bare være heavy metal? Kan det ikke være metal generelt? Heavy metal er det jo stort sett ikke så mange jenter som hører på, men godt voksne damer på min alder. 

Jeg liker: DIO, Black Sabbath, Blackmores rainbow fra da Ronnie James var vokalist, Motorhead, Maiden, Sepultura, Satyricon, Enslaved, Metallica, Testament, Accept, Judas Priest, Mastodon, Arkona, Finntroll og Dimmu

For 

Motörhead er ikke metal.

Lemmy: “We are Motörhead. And we play rock and roll.”

Skrevet
5 timer siden, slabbedask skrev:

Motörhead er ikke metal.

Lemmy: “We are Motörhead. And we play rock and roll.”

Lemmy må selv posthumt bare finne seg i at han for lengst har blitt puttet i boks, til tross form nok helst ville holdt det på den enkle siden. Som Lemmy selv tidligere har uttalt, ville nok bandet heller blitt puttet i boksen " punk" om de hadde kort hår, selv om tekstene som oftest ikke er så veldig punkpreget. 

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, lille humla skrev:

Nei, men jeg liker thrash, black og death -metal. For fysisk vondt av heavy metal. Herrejesus vi lever jo i Norge, black og thrash er jo hele vår eksport vare til verden. UGh!

Det eneste "kjente" thrashbandet vi hadde var vel Equinox. Absolutt et knallband og Auf Wiedersehen er en klassiker, men jeg tror ikke de fikk til stort utenfor landegrensene.

Anonymkode: 1d362...399

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, absinthia skrev:

Lemmy må selv posthumt bare finne seg i at han for lengst har blitt puttet i boks, til tross form nok helst ville holdt det på den enkle siden. Som Lemmy selv tidligere har uttalt, ville nok bandet heller blitt puttet i boksen " punk" om de hadde kort hår, selv om tekstene som oftest ikke er så veldig punkpreget. 

De spillte hard rock.

Ferdig snakka.

Anonymkode: b285d...b4d

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, absinthia skrev:

Nuclear assault

Alt de gjorde på åttitallet er bra og spesielt Handle With Care holder seg godt.

Skrevet

Ja, jeg liker veldig godt heavy metal. Men er ikke så glad i trash, black, death osv. 

Skrevet (endret)

Heavy metal er ikke min favorittsanger, men liker noen band. Liker W.A.S.P, Dio, Judas priest er ok,Black Sabbath. 

Ellers liker jeg mye annen metal. Ikke så glad i black metal, men liker death metal, avant-garde metal, prog metal, goth metal osv. Gidder ikke å liste opp alle bandene jeg liker. Det er vel ikke relevant uansett hvis det bare er heavy metal denne tråden handler om. 

Endret av Elaine Marley
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som liker Celtic Frost her?

Skrevet
På 18.3.2017 den 0.09, AnonymBruker skrev:

De spillte hard rock.

Ferdig snakka.

Og heavy metal og speed metal. Se metal archives. Heile Inferno plata er skam metal ser vi bort fra Whore house blues. In the name of tragedy er så metal som du får det.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Hemmingroad skrev:

Og heavy metal og speed metal. Se metal archives. Heile Inferno plata er skam metal ser vi bort fra Whore house blues. In the name of tragedy er så metal som du får det.

Den gjelder ikke. Det er bare de klassiske platene frem til 1982 med den klassiske trioen som teller.

Skrevet

Å ja, akkurat...😂 Da er det kun de tre første platene til Metallica som gjelder. Eller ingen, for Dave er ikke med☝

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Hemmingroad skrev:

Å ja, akkurat...😂 Da er det kun de tre første platene til Metallica som gjelder. Eller ingen, for Dave er ikke med☝

Det er kun de fire første som gjelder.

resten er ræl.

AnonymBruker
Skrevet

Vi må ha litt norsk heavey i denne tråden:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...