Gå til innhold

Tar du mannens etternavn?

Tar du mannens etternavn?  

1. 1. Tar du mannens etternavn?

• Ja
      45
    • Nei
      13

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det? Lager dere ett dobbeltnavn med bindestrek?

Nei, jeg tror ikke vi skal ha bindestrek, for da blir det litt langt. Mitt etternavn blir da bare mellomnavn, men vi skal bruke det aktivt begge to.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg tar min manns etternavn, bare fordi jeg vil det...

Mulig jeg er litt hva mange av dere vil kalle gammeldags, men jeg skjønner ikke hvorfor man skal måtte forsvare det!! :evil:

Slutt å forsvar da vel :wink:

jeg skal ta min manns etternavn, hva andre synes om det bryr jeg meg ikke om. :wink:

Skrevet

Eg tar mannen min sitt etternavn, men beholder mitt eige som mellomnavn. Etternavnet til mannen min er fint og sjeldan, alle som heiter det kjem frå samme slekta. Barna våre skal ha begges etternavn.

Skrevet

Jeg driver fortsatt å "mobber" han med å si at jeg kanskje skifter navn, eller spør om han skal skfite, men i realiteten har vi vel forlengs bestemmt at jeg skifter til hans. Hans navn er litt mindre vanlig enn mitt nemlig, og da synes jeg det er greit.

Er spennt på hvordan det kommer til å bli da. Jeg svarer jo fortsatt av og til med mitt etternavn på vår felles telefon, av gammel vane. Tar det lang tid før det føles naturlig å presentere meg med det nye navnet tro??

Skrevet

Vi slår sammen navnene våre med bindestrek. Jeg har et veldig kort etternavn, han et forholdsvis langt, og de passe veldig godt sammen :P

Skrevet

Jeg tar hans etternavn,men beholder mitt eget som mellomnavn - dette fordi vi begge har spesielle etternavn!!

Skrevet

Jeg skal ha hans etternavn.Ungene våre har hans etternavn også,så for oss er det en selfølge at jeg tar hans etternavn.Gleder meg jeg:)

Skrevet
Vi slår sammen navnene våre med bindestrek. Jeg har et veldig kort etternavn' date=' han et forholdsvis langt, og de passe veldig godt sammen :P[/quote']

Åh, ja det var jo lurt ! :) Jeg hadde et relativt "kjedelig"

-sen etternavn og dessuten føltes det også rett og riktig å få hannes etternavn. Vi har også felles barn.

Skrevet

Ja det gjør jeg. Mitt etternavn er mer vanlig enn hans, selv om hans er vanlig også. Men nå har vi 5 forskjellige etternavn i familien her, greit å få ett mindre i det minste.

Gjest Anonymous
Skrevet

Niks. Ganske enkelt fordi det ikke er noe fint. Forhåpentligvis skal eventuelle barn ha mitt etternavn.

Skrevet

Et år siden jeg giftet meg. Men nei jeg tok ikke hans navn. Han tok mitt.

Skrevet

Jeg tok hans. Nå er jeg skilt, men har beholdt hans navn...! Det er liksom "meg" både i yrkeslivet og ellers etter så mange år..... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Har vurdert det, og ja. Jeg blir nok å ta hans navn.. Litt mer spessielt enn min tradisjonelle Sen-navn...

Skrevet

Akkurat dette temaet har jeg og min kjære snakket mye om, og vi har kommet frem til at vi vil ta hverandres navn!:)

Begge har vi sjeldne etternavn som det er verdt å føre videre...OG, vi synes det er koselig at vi blir en famile, forhåpentligvis med unger etterhvert, som alle heter det samme! :-)

Skrevet

Jeg tar min kjæres etternavn rett og slett fordi jeg vil gjøre det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...