AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #1 Skrevet 5. mars 2017 Det er noen, som jeg har vært vitne til baksnakke, drive skjult mobbing. De bryr seg jo ikke sååå om folk, men, det er bare det, at disse er på plass og er nesten pågående om noen får et sammenbrudd. Jeg kan finne på noe lignende ; Lars kjenner ikke så mange. Han er litt stille og har noen få venner. Jeg er i samme situasjon. "populære" Marita, Emilie og gjengen snakker gjerne bak folks rygg og fryser ut dem de vil. Så får Lars en grusom beskjed, eller skader seg, så han setter seg og gråter for seg selv. Jeg går bort, selv om jeg ikke kjenner ham, for å være der for ham. Så får Marita og gjengen det med seg, og nærmest dytter meg til side fordi de bare måå være der for han nå. De nærmest konkurrerer mot meg om hvem som skal påta seg æren for å værr til hjelp. De er tross alt "dronningene på haugen", ingen andre enn dem skal være til hjelp. Jeg bare koker over av irriterasjon.. Sånne overfladiske folk, som kommer og skal være til hjelp bare for å vise hvor gode de er. Det er ikke fordi de bryr seg i det hele tatt.. Anonymkode: 82393...888
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #2 Skrevet 5. mars 2017 Tror jeg har sett noe lignende i barnehage-avdelingen til sønnen min på 4. Anonymkode: 00e90...e49
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #3 Skrevet 5. mars 2017 Har sett mye sånt på nettet også, men på en litt annen måte. Hvor folk skriver et langt innlegg på facebook om at de har hjulpet en fremmed på en eller annen måte, hvor de veldig åpenbart kun fokuserer på hvor fantastiske de er som hjelper. Er jo fint hvis de hjelper til, men opplever at disse personene som oftest er av den veldig overfladiske og selvopptatte typen ellers. Og folk spiser det opp som bare det. Anonymkode: 6aa2b...b62 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #4 Skrevet 6. mars 2017 Det kan være du har helt rett, eller det kan være de hadde et oppriktig ønske om å hjelpe. Husker jeg var i en situasjon hvor en jeg bor i kollektiv med hadde besøk av en jeg også kjenner, men gjerne ikke såå godt. Han som var på besøk slet, åpnet seg, gråt.. Jeg kjente på den at jeg ville ikke "ta over", men roomien min bare satt der, sa ingenting, null tegn til empati. Så da holdt jeg rundt han som var trist. Skulle jeg ha latt være av hendyn til roomien min? Eller hva andre ville tro? Når det gjelder å skryte av fine ting man har gjort på Facebook o.l. så tenker jeg det kan ha en smitteeffekt. Jeg gjør det ikke selv, men ser ikke ned på andre som gjør det. Om de føler seg bedre, vel, da er det bare enda en person som får det bedre fordi de gjorde en god gjerning. Synes det er en god ting. Anonymkode: 07630...861
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #5 Skrevet 6. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kan være du har helt rett, eller det kan være de hadde et oppriktig ønske om å hjelpe. Husker jeg var i en situasjon hvor en jeg bodde i kollektiv med hadde besøk av en jeg også kjenner, men gjerne ikke såå godt. Han som var på besøk slet, åpnet seg, gråt.. Jeg kjente på den at jeg ville ikke "ta over", men roomien min bare satt der, sa ingenting, null tegn til empati. Så da holdt jeg rundt han som var trist. Skulle jeg ha latt være av hensyntil roomien min? Eller hva andre ville tro? Når det gjelder å skryte av fine ting man har gjort på Facebook o.l. så tenker jeg det kan ha en positiv smitteeffekt. Jeg gjør det ikke selv, men ser ikke ned på andre som gjør det. Om de føler seg bedre, vel, da er det bare enda en person som får det bedre fordi de gjorde en god gjerning. Synes det er en god ting. Anonymkode: 07630...861 Rettet opp skrivefeil. Det gikk litt fort i svingene her Anonymkode: 07630...861
Gjest antbug Skrevet 6. mars 2017 #6 Skrevet 6. mars 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg har sett noe lignende i barnehage-avdelingen til sønnen min på 4. Anonymkode: 00e90...e49 Hehe! Men det er faktisk ikke så uvanlig blant godt voksne heller. Folk er ofte veldig mye mer gira på å gjøre en innsats når det er snakk om noe som blir lagt merke til av mange og gir godt med godhetspoeng
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #7 Skrevet 6. mars 2017 Disse veldedighetsskryterne er også veldig raske til å påpeke hvor kaldt samfunnet er, hvor hjerteskjærende det er at de er de eneste som bryr seg, osv. Anonymkode: af31a...a5f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå