Gå til innhold

Samværsnekt - La meg være far

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så denne teksten på FB nettopp og kjente at jeg ble så oppgitt

Hvor mange av disse super fedrene har 
-slått mor eller barn
-misbrukt barn og de fortalt om det men de allikavel "skal på samvær"
-ikke tatt vare på barn på samvær, ikke gitt mat nok, ikke skiftet bleie nok, ikke passet på sikkerheten når det gjelder små barn
- ruset seg med barn i samme hus
- vært beruset med barn i samme hus
Generelt ikke tatt bare på barnet og mor sett seg nødt til å starte en kamp da det er ikke forsvarlig at de har samvær. 
Udugelige fedre (og mødre) mister ikke samværsrett før det har gått i domstol der bevisbyrden er sterk. Ikke akkurat lett å bevise at far har gjort en eller flere av tingene ovenfor. 

Og hva med de barna som er så gamle at de selv stanser samværet, allikavel roper far høytt ! Selvom det var de selv som stod bak mishandlingen som gjorde at barnet ikke vil til far mer. 

HÆRLIG å være en mor i en slik sak og høre far si at alt er mor's skyld 😱
Se hvordan han snur alle i mot man da han er jo stakkars far som bare vil se barnet sitt. Så sitter man her og blir kvalm av alle løgnene og orker ikke å styre med mot kamp da han manipulerer folk til den store gull medaljen og er selv sliten av det hele.

Bare sier at det finnes tilfeller der det ikke er mor som stopper samvær uten god grunn. Så lett å glemme det nå som alle fedre skal holdes oppe på en gylden stol.

Anonymkode: 9d42d...d31

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt.. snakk om å skjære alle over én kam..  Alle de tingene du ramser opp der er ikke noe som er forbeholdt fedre, det finnes også mødre som driver med omsorgssvikt! 

Anonymkode: 723ad...3c2

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Er i grunnen helt enig i hi. Fedre krever og får gjennomslag for alt for mye, uavhengig av hva barna ønsker. Trenger ikke vise til kilder eller annen dokumentasjon for å forstå dette. Det foregår jo overalt.

Anonymkode: 9547f...59c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Far her har fått gjennomslag for mer enn han 'fortjener'. Uten å gå i detalj på hvordan han er som far, burde ikke barnet være alene med mannen. Ikke fordi han ikke er en snill far, men han er så lat og gjør ikke det som forventes under samværet. Synes synd på mor og meg selv (stemor) som må finne oss i hvordan han er. Angrer på at jeg fikk barn med han. 

Anonymkode: fbecc...a27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt.. snakk om å skjære alle over én kam..  Alle de tingene du ramser opp der er ikke noe som er forbeholdt fedre, det finnes også mødre som driver med omsorgssvikt! 

Nå er det fedre jeg snakker om i denne tråden. Du kan gjerne starte en annen tråd ;) 

Nå for tiden så blir mødre stemplet som hekser som står i veien for samvær, peker på at i endel tilfeller så er det grunner som naboer, venner, familie ikke får vite da mødrene ikke sier noe om den egentlig grunnen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her en eks som ifølge han har vært en super far. Han fulgte aldri opp når han skulle ha samvær, avlyste i siste minutt. Og når han skulle gjøre noe var det alltid meg som måtte være fleksibel. Men fleksibel andre veg var han aldri.

Motarbeidet meg når jeg prøvde og få til samværs avtaler.  Har ikke hatt barnet sitt en hel uke sammenhengende, det var for slitsomt. Ferier planla han utifra hva han selv hadde lyst til og prioriterte aldri barnet sitt. Barnet er nå så gammel at det kan velge hva han/hun vil. Og han vil ikke ha noe mere med sin pappa å gjøre, ønsker ikke samvær. Og nå klager pappa over at han ikke får se sitt barn. Og selvfølgelig er det min skyld, jeg har sagt mye dritt om han. Han har fortjent det så godt!!!!!!

Anonymkode: 4b687...e89

• Liker 2
  • 3 år senere...
Skrevet (endret)
På 5.3.2017 den 12.52, AnonymBruker skrev:

Så denne teksten på FB nettopp og kjente at jeg ble så oppgitt

Hvor mange av disse super fedrene har 
-slått mor eller barn
-misbrukt barn og de fortalt om det men de allikavel "skal på samvær"
-ikke tatt vare på barn på samvær, ikke gitt mat nok, ikke skiftet bleie nok, ikke passet på sikkerheten når det gjelder små barn
- ruset seg med barn i samme hus
- vært beruset med barn i samme hus
Generelt ikke tatt bare på barnet og mor sett seg nødt til å starte en kamp da det er ikke forsvarlig at de har samvær. 
Udugelige fedre (og mødre) mister ikke samværsrett før det har gått i domstol der bevisbyrden er sterk. Ikke akkurat lett å bevise at far har gjort en eller flere av tingene ovenfor. 

Og hva med de barna som er så gamle at de selv stanser samværet, allikavel roper far høytt ! Selvom det var de selv som stod bak mishandlingen som gjorde at barnet ikke vil til far mer. 

HÆRLIG å være en mor i en slik sak og høre far si at alt er mor's skyld 😱
Se hvordan han snur alle i mot man da han er jo stakkars far som bare vil se barnet sitt. Så sitter man her og blir kvalm av alle løgnene og orker ikke å styre med mot kamp da han manipulerer folk til den store gull medaljen og er selv sliten av det hele.

Bare sier at det finnes tilfeller der det ikke er mor som stopper samvær uten god grunn. Så lett å glemme det nå som alle fedre skal holdes oppe på en gylden stol.

Endret av Anita70
Skrivefeil
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
On 3/5/2017 at 1:56 PM, AnonymBruker said:

Leste du innlegget skikkelig?

Hun skrev også dette:

On 3/5/2017 at 12:52 PM, AnonymBruker said:

Anonymkode: 3601e...018

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til en far som satt og røyka hasj i sofaen med sin to-tre år gamle datter på samvær der.... det ble advokatmat og det var ikke måte på da mor fikk vite det, hun ville naturlig nok sette stopp for samværet til far da. Man sitter ikke og ruser seg når man har ansvar alene for et lite bleiebarn! Fra da av måtte han i flere år ha samvær hos sin mor, som passet på at far ikke ruset seg mens han traff barnet der.

Anonymkode: 87dca...615

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner til en far som satt og røyka hasj i sofaen med sin to-tre år gamle datter på samvær der.... det ble advokatmat og det var ikke måte på da mor fikk vite det, hun ville naturlig nok sette stopp for samværet til far da. Man sitter ikke og ruser seg når man har ansvar alene for et lite bleiebarn! Fra da av måtte han i flere år ha samvær hos sin mor, som passet på at far ikke ruset seg mens han traff barnet der.

Anonymkode: 87dca...615

Man ruser seg ikke når man har ansvar alene for et barn, punktum.

Like ille om far røyket hasj når man har samvær med en syvåring eller en fjortenåring, og like ille om han ruset seg alene med et glass whiskey eller lignende.

Jeg har ingenting imot rekreasjonsrusmidler, men jeg synes ikke man skal ha ansvar for barn når man gjør det. 

Anonymkode: 84446...c33

Skrevet (endret)

xxx

Endret av Anita70
Skrivefeil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...