AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #1 Skrevet 5. mars 2017 Hva er forskjellen mellom en avdelingsleder og en enhetsleder i kommunen (helsesektor)? Ser at det er utlyst to ledige stillinger som avdelingsledere på en arbeidsplass i kommunen. Enhetslederen ved denne arbeidsplassen er oppsatt som kontaktperson for den utlyste stillingen. Men jeg forstår ikke hva som er forskjell på avdelingsleder og enhetsleder? Er enhetslederen "høyere oppe" enn avdelingslederen? Tenker siden denne er satt som kontaktperson og sikkert er den som bestemmer hvem som ansettes? Anonymkode: a2130...308
Nerine_ Skrevet 5. mars 2017 #2 Skrevet 5. mars 2017 Enhetsleder er den som har ansvar for hele enheten, som f.eks helse og omsorg, barnehage, plan og teknisk osv Avdelingsleder er den som har ansvaret på den aktuelle avdelingen, som pleieavdelingen på sykehjemmet f.eks.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #3 Skrevet 5. mars 2017 Akkurat nå, Nerine_ skrev: Enhetsleder er den som har ansvar for hele enheten, som f.eks helse og omsorg, barnehage, plan og teknisk osv Avdelingsleder er den som har ansvaret på den aktuelle avdelingen, som pleieavdelingen på sykehjemmet f.eks. Okei, takk for svar Dette er snakk om en spesifikk bydel hvor de yter tjenester til brukere med spesielle behov. Vil da enhetslederen være lederen for hele denne bydelen, og de avdelingslederne som ansettes ha ansvar for noe mer konkret under der igjen? Anonymkode: a2130...308
Nerine_ Skrevet 5. mars 2017 #4 Skrevet 5. mars 2017 Er ikke sikker på hvordan inndelingen er når kommunen er delt i flere bydeler, så jeg vet ikke om enhetslederen kun har denne bydelen eller hele kommunen. Du kan jo ringe å sjekke om du har behov for å vite det?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #5 Skrevet 5. mars 2017 1 minutt siden, Nerine_ skrev: Er ikke sikker på hvordan inndelingen er når kommunen er delt i flere bydeler, så jeg vet ikke om enhetslederen kun har denne bydelen eller hele kommunen. Du kan jo ringe å sjekke om du har behov for å vite det? Jeg vet at det er flere enhetsledere (en for hver bydel innenfor denne kommunetjenesten), så da regner jeg med enhetslederen som står oppført er kun for denne bydelen, og slik blir nærmeste sjefen til de avdelingslederne som ansettes? Anonymkode: a2130...308
Nerine_ Skrevet 5. mars 2017 #6 Skrevet 5. mars 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at det er flere enhetsledere (en for hver bydel innenfor denne kommunetjenesten), så da regner jeg med enhetslederen som står oppført er kun for denne bydelen, og slik blir nærmeste sjefen til de avdelingslederne som ansettes? Anonymkode: a2130...308 Hvis det er flere avdelinger e.l. er det godt mulig det finnes en virksomhetsleder også. Som er over avd. leder men under enhetsleder
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #7 Skrevet 5. mars 2017 3 timer siden, Nerine_ skrev: Hvis det er flere avdelinger e.l. er det godt mulig det finnes en virksomhetsleder også. Som er over avd. leder men under enhetsleder Skjønner Men avdelingsleder og enhetsleder er iallefall ikke det samme da, altså? Trodde et øyeblikk at det var to ord om samme sak Anonymkode: a2130...308
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå