AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #1 Skrevet 5. mars 2017 Jeg skal straks ha min andre og eldste bruker fortsatt bleier. Jeg trenger derfor tips for å slanke ned utstyret vi dresser med på langtur. Baby 0-5 mnd (før fast føde), hva er dine må-ha i stellebag når dere skal være borte over mange timer? Hva er typiske ting dere bruker sjelden/aldri? Anonymkode: b8587...a9e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #2 Skrevet 5. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal straks ha min andre og eldste bruker fortsatt bleier. Jeg trenger derfor tips for å slanke ned utstyret vi dresser med på langtur. Baby 0-5 mnd (før fast føde), hva er dine må-ha i stellebag når dere skal være borte over mange timer? Hva er typiske ting dere bruker sjelden/aldri? Anonymkode: b8587...a9e Et-to klesskift, bleier, vaskekluter, liten salve med bephaten, flasker, vann og pulver (kan ikke amme) et par små leker, baby er 4 mnd nå. Deler stelleveske med storesøster som kun har med bleier og et par klesskift. Anonymkode: b1b60...668 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #3 Skrevet 5. mars 2017 Bleier, stellematte, vaskekluter, bleieposer,(evt Inotyhol) er must. Vi trenger alltid å ha med ett ekstra skift i tilfelle bæsjebleieeksplosjon, gulpeklut og siklesmekke. Evt smokker, koseklut og en leke har vi også trengt. Alt dette har vi hatt bruk for når vi er borte i flere timer Anonymkode: aa8c2...c0d
Forundret.. Skrevet 5. mars 2017 #4 Skrevet 5. mars 2017 Bleie, kluter, salve, ekstra skift, stellematte, en sånn gassfille til gulp, suggel og kos. Min bruker ikke smokk men hadde han gjort det så ville jeg nok hatt en i reserve med. Har noen leker hengende på vogna men er ikke den med så har jeg en leke og to med i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #5 Skrevet 5. mars 2017 Jeg bruker en fjellreven mini kånken og får plass til stellesaker til begge to i den. Eldste (nettopp fylt tre): - 3 bleier (+/- avhengig av hvor mange timer) - liten pakke rosiner og en smoothie minsten (4 mnd): - 6 bleier (+/- avhengig av hvor mange timer) - en gulpeklut - ett klesskift - en liten leke felles: - våtservietter - bleieposer - stellematte (de i papir fra Libero) - antibac - tynn genser til meg (fast inventar etter x antall ganger jeg har fått masse gulp over hele meg) - kontanter Anonymkode: a29fc...f77
Kvinne30 Skrevet 5. mars 2017 #6 Skrevet 5. mars 2017 Vår er 8 mnd nå, men før fast føde så det ca slik ut: Mme/flaske/vann osv. Kan ikke kan amme. Ett- to klesskift. En ekstra genser til meg, pga mye gulping:) 3-4 bleier. Libero sine stellematter. Poser (slike lilla fra libero) Våtservietter. en- to leker etterhvert. Gulpeglut Ekstra smokk Antibac
Gjest GulSol Skrevet 5. mars 2017 #7 Skrevet 5. mars 2017 - rene hender til meg selv - 2 gulpekluter + 1 gasklut - 4 bleier + våtservietter - 2 reservesmokker - body og bukse til baby - flaske + ferdig mme (noen ganger saks også..) Var en stund jeg drasset med meg disse plastikkstellemattene til libero også, men brukte etter kort tid bare den som fulgte med stelleveska Evt gasklut funker fint.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #8 Skrevet 5. mars 2017 Hei og takk for innspill. Jeg har slanket bort skift til eldste (det er så sjelden vi bruker det at skiftet som lå der var blitt for lite i str), og har nå Stellematte, engangskluter, liten reiseflaske babyolje, saltvannsdråper (tre engangsdoser), to gulpekluter, liten bepanthen, skift til minsten, antibac og en liten pakke våtservietter. Bleier til begge, avfallsposer og helsekortene... Da har jeg ledig plass til å ta med leker/snacks og melk/mat etter behov og lengde på turen. Puh. Jeg fryktet det verste når den var stappfull til bare én, men omorganisering ordner alt Anonymkode: b8587...a9e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #9 Skrevet 6. mars 2017 Bleier, våtservietter og en skiftebody. Anonymkode: 0767b...979
FantasDick Skrevet 6. mars 2017 #10 Skrevet 6. mars 2017 - Et klesskift; body, bukse/strømpebukse og smekke. - Bleier, stellekluter, liten tube salve, saltvannsdråper. - Stellematte, har en liten som hører til veska. - Gulpeklut, en leke, en liten pakke våtservietter.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #11 Skrevet 7. mars 2017 På 05/03/2017 den 12.01, AnonymBruker skrev: Jeg skal straks ha min andre og eldste bruker fortsatt bleier. Jeg trenger derfor tips for å slanke ned utstyret vi dresser med på langtur. Baby 0-5 mnd (før fast føde), hva er dine må-ha i stellebag når dere skal være borte over mange timer? Hva er typiske ting dere bruker sjelden/aldri? Anonymkode: b8587...a9e Kun bleier, engangs papirkluter, Lana Care salve til rumpen, en flaske vann (bruker ikke våtservietter men engangs og vann), ammeklut og et nødskift. Anonymkode: 6db6d...f76
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #12 Skrevet 7. mars 2017 Mitt barn nr 2 er 3 mnd. Med førstemann hadde jeg alltid stelleveske, nå er det rett som det er at jeg putter 2 bleier og en liten pakke våtservietter i den ene lomma og et skift (tynn hel dress) i den andre lomma på vinterjakka 😂 Spørs selvfølgelig hvor lenge vi skal være borte og hva vi skal da 😊 Anonymkode: 11fb5...7c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå