AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #1 Skrevet 5. mars 2017 Er det noen her som har Erfaring med sink og/eller betakaroten/A-vitamin mot kviser? Noen hudleger sier det skal virke, men er det virkelig effektivt nok? Evt. noen som har prøve tea tree olje? Anonymkode: 7b47c...53f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #2 Skrevet 6. mars 2017 JA Sink er kjempebra, alle med kviser bør ta det. Når det gjelder betakaroten (spis grønne og orange grønsaker) så har jeg heller tatt karotenoider fordi folk med kviser ofte mangler dette. Tea tree er også kjempebra, men du bør tynne den godt ut og så bruke den sparsomt. Ikke kjøp den i norge, den er altfor dyr og den er alt for utvannet og blir derfor veldig dyr. Kanskje kjøpe den på iherb.com Det er flere tilskudd du også kan ta om du sliter med kviser, som omega 3 og vitamin E (nøtter og frø). Du bør også forsikre deg at du får nok vitamin D, B12 og jodd. Du har sikkert hørt det før men du bør unngå melkeprodukter om du sliter med akne. Husk å rense huden. Jeg liker godt å bruke c-vitamin serum det hjelper også veldig på kviser da det er antibaktriellt. Så et godt c-vitamin serum kan gjøre underverker Anonymkode: a20da...c14
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #3 Skrevet 6. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: JA Sink er kjempebra, alle med kviser bør ta det. Når det gjelder betakaroten (spis grønne og orange grønsaker) så har jeg heller tatt karotenoider fordi folk med kviser ofte mangler dette. Tea tree er også kjempebra, men du bør tynne den godt ut og så bruke den sparsomt. Ikke kjøp den i norge, den er altfor dyr og den er alt for utvannet og blir derfor veldig dyr. Kanskje kjøpe den på iherb.com Det er flere tilskudd du også kan ta om du sliter med kviser, som omega 3 og vitamin E (nøtter og frø). Du bør også forsikre deg at du får nok vitamin D, B12 og jodd. Du har sikkert hørt det før men du bør unngå melkeprodukter om du sliter med akne. Husk å rense huden. Jeg liker godt å bruke c-vitamin serum det hjelper også veldig på kviser da det er antibaktriellt. Så et godt c-vitamin serum kan gjøre underverker Anonymkode: a20da...c14 Takk for svar, jeg tar tran med E, D og omega 3, men det har ikke hjulpet noe. Var det slik at sink eller karotenoider minsket, eller fjernet kvisene nærmest helt? Hvordan funket tea tree oljen? Anonymkode: 7b47c...53f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #4 Skrevet 6. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, jeg tar tran med E, D og omega 3, men det har ikke hjulpet noe. Var det slik at sink eller karotenoider minsket, eller fjernet kvisene nærmest helt? Hvordan funket tea tree oljen? Anonymkode: 7b47c...53f Siden karetenoider ofte er lavt hos personer med akne så tror de det ligger en årsak der, mange får fin effekt av å ta det da det er bra for huden. Du kan spise ting som gresskar, gullrøtter og søtpotet (kjent for å være veldig bra for huden). Sink hjelper på betennelser i kroppen, så sink er viktig for kroppens imunforsvar. Personer som sliter med akne er ofte lave i sink og da vil også hudens imunforsvar bli dårligere til å kjempe mot betennelser som akne men også eksem. Så ja, å ta disse tingene kan ta vekk aknen, men det er jo også viktig hva du ellers gjør. Melk er NEI mat for noen med akne, dette er også ofte en fellesnevner Tea tree oljen har du på oppå huden. Du blander den ut i ønsket olje og tar den på kvisene med en q-tip. Den hjelper på blant annet baktrielle infeksjoner som man trenger når man har et utbrudd. Jeg liker effekten av tea tree olje først så leirmaske på toppen Bruker rene produkter og ofte leire som jeg mikser sammen selv Anonymkode: a20da...c14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå