Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfart hvordan dette gjøres? Skal igjennom denne prosessen nå. Hvordan bør denne attesten fra arbeidsgiver se ut? Er ant timer igjennom året nok, når man ikke har vært fast ansatt? Eller må det være en gjennomsnittlig stillingsprosent i løpet av året? Jeg har jobbet i helsevesenet uten fast ansettelse og har da ikke hatt en fast stillingsprosent.

Kom gjerne med forslag og erfaringer! Takk :)

Anonymkode: f7968...dd8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bump! :)

AnonymBruker
Skrevet

Kkopi av lønnsslippene dine kan brukes. Der står det jo hvor mange timer du har jobbet hver mnd. 

Anonymkode: b16fa...92c

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kkopi av lønnsslippene dine kan brukes. Der står det jo hvor mange timer du har jobbet hver mnd. 

Har du selv brukt de? 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du selv brukt de? 

Jepp.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, TinyBean skrev:

https://www.samordnaopptak.no/info/soke/sokeprossesen/riktig-dokumentasjon/arbeidspraksis/index.html Skal stå her hvordan du kan dokumentere praksis. Det greieste er å få attest fra arbeidsgiver over hvor lenge du har jobbet og hvor stor stilling du har hatt. (Det har jeg selv gjort da jeg også skal søke via 23/5 )

Lønnslipper kan også brukes.

Takk for svar! Har lest igjennom den flere  ganger :). Tenkte bare det er greit å vite hva som har gått igjennom og ikke, hvis noe ikke ble godkjent etc.

Hadde du 100% stilling i minst fem år? Eller mindre stilling, flere jobber etc over flere år? :) 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Har lest igjennom den flere  ganger :). Tenkte bare det er greit å vite hva som har gått igjennom og ikke, hvis noe ikke ble godkjent etc.

Hadde du 100% stilling i minst fem år? Eller mindre stilling, flere jobber etc over flere år? :) 

Har hatt fire år med skole ( 3 års VGS og et år på folkehøgskole) og mindre stillinger i løpet av 20-årene som jeg samlet opp og sendte inn( kompetansebevis og vitnemål fra skolene og attester fra arbeidsgivere) så får saksbehandleren regne ut alt sammen x)

Du kan bruke videregående og skole ellers på 23/5, det teller i de 5 årene du trenger med utdanning og arbeidspraksis.

Samle opp alt du kan og send inn. Alt teller :biggrin:

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette godtok de ikke da jeg skulle gå opp til fagbrevet i barne- og ungdomsarbeiderfaget i Vestfold. Jeg måtte ha attest fra arbeidsplassen hvor det sto hvor lange vikariat jeg hadde med stillingsprosent eller tilkallingsvikar og antall timer jeg jobbet og hvor lenge jeg jobbet.

Lykke til! 

Anonymkode: f9787...9cb

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, TinyBean skrev:

Har hatt fire år med skole ( 3 års VGS og et år på folkehøgskole) og mindre stillinger i løpet av 20-årene som jeg samlet opp og sendte inn( kompetansebevis og vitnemål fra skolene og attester fra arbeidsgivere) så får saksbehandleren regne ut alt sammen x)

Du kan bruke videregående og skole ellers på 23/5, det teller i de 5 årene du trenger med utdanning og arbeidspraksis.

Samle opp alt du kan og send inn. Alt teller :biggrin:

Takk igjen for svar. 

Jeg har "bare" fullført VG1, minus ett fag som jeg ikke bestod, men som jeg tok opp første semester etter. Vil VG1 telle som ett år? Har i etterkant tatt fagene jeg mangler på privatskole samt jobbet, så tror det skal gå, men er samtidig usikker..

Skrevet

Om du er usikker ville jeg fått samtale med en karriereveileder eller noe lignende. Jeg fikk god hjelp av en av disse.

Et år på vgs kan telle tror jeg ja, men er ikke helt sikker. Få en veiledningssamtale, de kan gjerne svare på spørsmål om dette bedre.

Hvis du vet du kan dokumentere 5 år med skole og/eller arbeid, trenger du bare få tak i attester og kompetansebevis/vitnemål som beviser dette og laste opp på samordnaopptak.

Men som sagt, om du har tilgang på karriere - eller studieveileder, ta kontakt og få en time med dem. De er veldig behjelpelige med sånne ting. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk igjen for svar. 

Jeg har "bare" fullført VG1, minus ett fag som jeg ikke bestod, men som jeg tok opp første semester etter. Vil VG1 telle som ett år? Har i etterkant tatt fagene jeg mangler på privatskole samt jobbet, så tror det skal gå, men er samtidig usikker..

Ett år på VGS teller som ett års praksis i 23/5-regelen. Det gjør også enkeltfag som tilsammen kan utgjøre et helt år, timemessig. 

Anonymkode: 87d84...324

• Liker 1
Skrevet

Jeg ba tidligere arbeidsgivere om å få attest, i noen tilfeller var et enkelt da jeg hadde hatt fast stillingsprosent. I et tilfelle hadde jeg vært ekstrahjelp og hadde altså ikke stillingsprosent i det hele tatt, da så jeg på tidligere årsoppgjør hvor det var oppgitt hvor mange timer jeg hadde jobbet det året og regnet ut det iforhold til hvor mange timer en fullstidsstilling består av, og oppga da den stillingsprosenten - altså et gjennomsnittet gjennom hele året. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...