Gå til innhold

Neglelakk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tips til hvordan jeg får pene negler?

Trinn for trinn! 

Føler jeg bare søler og får masse neglelakk rundt kantene, og neglelakken flasser fort.
Hva gjør jeg feil? Har ikke råd til å gå til neglestudio eller kjøpe den dyreste neglelakken heller.

Så jeg må få noen råd her, både til merke (som ikke koster 400 kr flaska), 

basecoat og topcoat - er det nødvendig?

Er det noen neglelakker der det holder med kun et par strøk neglelakk? 

Anonymkode: 622a9...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når du filer neglene, så fil én vei. Sikk-sakk-filing gjør at neglene lettere brekker/får rifter/deler seg. Ikke fil når hendene/neglene er våte, og ikke bruk metallfil. 

Før du begynner å lakkere, så gå over neglene med litt neglelakkfjerner slik at du får bort smuss og oljer fra neglen. Da sitter lakken bedre. Bruk også både underlakk og overlakk, og gjerne to lag med den lakken du ønsker. Når du påfører så ikke ha som mål at du skal dekke hele neglen helt ut til kanten, da vil du nesten garantert få lakk på neglebåndene og det vil se stygt ut. Prøv heller å la det være et lite mellomrom mellom neglebånd og der lakken er. Det vil ikke synes fra avstand. Du kan også bruke neglelakkfjerne på en liten kost til å fjerne det som eventuelt kommer utenfor. 

Et annet tips er å forsegle lakken ved at du har et strøk av overlakk på kanten på tuppen av neglen. Det er på tuppen at lakken blir mest slitt, og hvis du glemmer å forsegle vil lakken ofte flasse av i tuppen mye tidligere. Denne forseglingen vil slites bort, så om du vil ha neglene til å se like fresh ut hele uken, så anbefaler jeg at du tar et nytt strøk på tuppen når det har gått noen dager.   

Anonymkode: 132e5...50a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste neglelakkene trenger to strøk for å se bra ut, men det er noen som er så pigmentert at det holder med ett. Om du bare legger ett lag med farge, så må du være mer nøye siden eventuelle striper (at lakken ikke er helt jevnt påført) vil være veldig synlige. 

O.P.I og Essie er lette å jobbe med, men når du har øvd deg og fått den rette teknikken, så fungerer det meste. 

Anonymkode: 132e5...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tips til hvordan jeg får pene negler?

Trinn for trinn! 

Føler jeg bare søler og får masse neglelakk rundt kantene, og neglelakken flasser fort.
Hva gjør jeg feil? Har ikke råd til å gå til neglestudio eller kjøpe den dyreste neglelakken heller.

Så jeg må få noen råd her, både til merke (som ikke koster 400 kr flaska), 

basecoat og topcoat - er det nødvendig?

Er det noen neglelakker der det holder med kun et par strøk neglelakk? 

Anonymkode: 622a9...2d6

En god basecoat har to hovedfunksjoner. Den gjør at fargen sitter bedre på og motvirker flassing, og den gjør også at neglene beskyttes mot avfarging fra fargelakken. Spesielt røde neglelakker har en tendens til å misfarge neglene og gjøre dem gule. I tillegg finnes det flere basecoat'er som inneholder styrkende og pleiende ingredienser.

En god topcoat har også to hovedfunksjoner: Den beskytter fargelakken mot mekanisk slitasje, og gir en ekstra blank overflate. Også her er det noen som har flere funksjoner. Essie har for eksempel en topcoat som tørker ekstra fort og gir en ekstra slitesterk overflate. (Denne elsker jeg. :) )

I bunn og grunn er det litt sånn at om du investerer i en god basecoat og topcoat vil også rimeligere fargelakker kunne holde ganske godt og gi et mye bedre resultat enn de gjør på egen hånd. Så da kan du få flere fine farger for pengene. :) 

Noen flere tips for godt resultat:

• Sørg for helt rene og fettfrie negler når du starter. Bruk f.eks. en god, oljefri neglelakkfjerner før første strøk.
  • Flere tynne lag lakk sitter bedre og gir penere resultat enn ett tykt.
  • La lakken tørke godt før du har på neste lag.
  • Søl kan fjernes med neglelakkfjerner og Q-tips, bomull på en manikyrpinne eller en korrekturpenn
  • Metode 2 mot søl, når du har god tid: 1) Legg basecoat. 2) Smør neglebåndene godt med en fet krem. 3) Gni kremen godt av selve neglene med en tørr klut, papir, bomull e.l. 4) Lakk neglene ferdig. 5) La tørke godt. 6) Bløt opp fingrene i vann. 7) Skrap bort neglelakksølet, som nå løsner enkelt og greit uten risiko for å ødelegge resten av manikyren. (Ofte lakker jeg på kvelden, og skraper vekk sølet i dusjen morgenen etter.)

Anonymkode: 51961...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...
AnonymBruker

Husker ikke navnet på neglelakken men dette ble tatt sent på natta etter en fest :P bommet litt på visse steder altså sølte litt men med øl innabords og trøtt som juling så vil jeg si at dette var et bra resultat :P aner ikke hvorfor jeg plutselig fikk lyst til og lakkere dem der og da

P1011023.jpg.a560d0365adf000b21ec33ffa6ca33a6.thumb.jpg.02e2b23711fb7fd25d7e7d09bd6390fe.jpg

1027246658_P1011023(2).jpg.ed4640423e823c3da6791705cd90ac7c.jpg.7e873b99a758e6907a73d1d2b376d0a3.thumb.jpg.e483eaf96bb914bb4cb3c9bb6bea6c33.jpg

Anonymkode: a25e8...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...