Anonymer94 Skrevet 5. mars 2017 #1 Skrevet 5. mars 2017 Hei! Fikk plutselig en valp på 6 mnd i dag av en nabo i kvelg og ble jo litt sjokkert og ikke helt forbrett på dette. Har noen tips til hvordan man får valpen til å være rolig om natten den første tiden? Har vært rolig fram til nå (04.00). Men romsterer og utforsker så jeg nesten ikke får sovet selv.. Sliter med søvn for tiden, så ja. Hun lager jo ikke noen lyder og det. Men romsterer som sagt og virka litt urolig da jeg gikk for å sove.. Er det noen som har tips??
Leo Skrevet 5. mars 2017 #2 Skrevet 5. mars 2017 (endret) Dette høres jo ikke bra ut i det hele tatt og hunden er nok enda mer sjokkert og mindre forberedt enn deg, så den bør ikke være alene i det hele tatt! Lag en liggeplass for den ved siden av din egen seng eller legg deg på en madrass på gulvet der hvor du har tenkt at hunden skal ha sin plass den første tiden. Endret 5. mars 2017 av Leo 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #3 Skrevet 5. mars 2017 Men hvorfor stenger du den bort fra deg? Tenk så forvirret den er... :/ Anonymkode: 35892...505 7
Gjest Gia_ Skrevet 6. mars 2017 #4 Skrevet 6. mars 2017 Har alltid ligget på gulvet sammen med valpene jeg har hatt de første nettene, med unntak av en som var ekstremt trygg, og den lå jeg på gulvet med til hun sovnet også flytta jeg meg forsiktig opp i senga. Våknet de på nettene etter jeg sov i senga selv så strakk jeg hånden ned (hundene sover alltid ved siden av senga ) og koste til de sovnet . Viktig å tenke på valpen og ikke bare egen nattesøvn, den har jo blitt revet bort fra alt den er trygg på, klart den ikke sover natta gjennom fra dag 1.
ArtyFarty Skrevet 6. mars 2017 #5 Skrevet 6. mars 2017 Min erfaring er at en valp er desidert roligst på natten når den får ligge i sengen sammen med deg. Skal den ligge for seg selv så blir det mer uro med en gang. 1
Kontormus Skrevet 6. mars 2017 #6 Skrevet 6. mars 2017 La den sove sammen med deg, så sover dere bedre begge to!
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #7 Skrevet 6. mars 2017 På 3/4/2017 den 19.03, Anonymer94 skrev: Hei! Fikk plutselig en valp på 6 mnd i dag av en nabo i kvelg og ble jo litt sjokkert og ikke helt forbrett på dette. Har noen tips til hvordan man får valpen til å være rolig om natten den første tiden? Har vært rolig fram til nå (04.00). Men romsterer og utforsker så jeg nesten ikke får sovet selv.. Sliter med søvn for tiden, så ja. Hun lager jo ikke noen lyder og det. Men romsterer som sagt og virka litt urolig da jeg gikk for å sove.. Er det noen som har tips?? Ikke si du ikke skjønner av deg selv at valpen må sove sammen med deg?! Anonymkode: b2487...a37 1
Honnikorn Skrevet 6. mars 2017 #8 Skrevet 6. mars 2017 Om du ikke vil ha den i sengen så legg den iallfall slik at den har sengen sin ved siden av din og slik at du rekker ned til den med hånden. Jeg pleier å sove med valpen som flere sier her, tar med madrassen på gulvet og så sover vi. 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 6. mars 2017 #9 Skrevet 6. mars 2017 Min hund sov i senga med meg den første tiden når han var valp. Selvfølgelig skulle han det, han var jo revet bort fra mor og søsken og var forvirret og ensom. Han pleide å sove sammenkrøllet i halskroken min ❤ Etterhvert som han ble trygg flyttet jeg han ned på gulvet i sin egen seg, og så inn på eget rom. Nå sover han fint alene uten en eneste lyd.
WubWub Skrevet 6. mars 2017 #10 Skrevet 6. mars 2017 På 5.3.2017 den 4.03, Anonymer94 skrev: Hei! Fikk plutselig en valp på 6 mnd i dag av en nabo i kvelg og ble jo litt sjokkert og ikke helt forbrett på dette. Har noen tips til hvordan man får valpen til å være rolig om natten den første tiden? Har vært rolig fram til nå (04.00). Men romsterer og utforsker så jeg nesten ikke får sovet selv.. Sliter med søvn for tiden, så ja. Hun lager jo ikke noen lyder og det. Men romsterer som sagt og virka litt urolig da jeg gikk for å sove.. Er det noen som har tips?? Tuller du? Den må jo sove sammen med deg i starten. Valpen er i fremmede omgivelser og skjønner sikkert ingenting, kanskje den tilogmed er redd. Ikke rart den ikke finner roen på natta 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #11 Skrevet 7. mars 2017 23 timer siden, ArtyFarty skrev: Min erfaring er at en valp er desidert roligst på natten når den får ligge i sengen sammen med deg. Skal den ligge for seg selv så blir det mer uro med en gang. Jeg har aldri hatt hund i senga, eller på soverommet, mwn har allikevel hatt rolige hunder om natta. Men - ved ny valp i hus har det vært flatseng på stuegulvet ved siden av liggeplassen til valpen. Etter et par netter har jeg avansert til feltseng som jeg har flyttet lenger unna valpens liggeplass for hver natt, og etter 1-1,5 uker har valpen sovet alene. Anonymkode: d46d3...ed4 1
Alice123 Skrevet 7. mars 2017 #12 Skrevet 7. mars 2017 Jeg har pleid å sove på madrass på gulvet sammen med hunden de første dagene, for å så sove på sofaen (hunden har soveplass i stua), til å så sove i hvert vårt rom (aøternativt ha liggeplass på soverommet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå