Gå til innhold

Hva skal jeg tatovere? (Symbolikk)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har lyst på en liten og enkel tatovering.

For noen år siden var jeg gjennom en behandling av en sykdom. Det var en veldig tøff behandling som påvirket meg mye. Jeg hadde det veldig hardt i disse 3 årene med behandlingen. Kort sagt hadde jeg 3 vanskelige år for at resten av livet mitt skal bli bedre. Jeg er redd for å glemme denne "battelen" min, og ønsker derfor en tatovering som kan minne meg på hva jeg har ofret.

Problemet er at jeg ikke aner hva som kan symbolisere dette, så jeg lurer på om noen har noen tips? Et lite symbol eller noe lignende 

Håper på hjelp. Takk på forhånd :)

0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du lurer på hva du skal tatovere så bør du la det være.

• Liker 12
Skrevet
10 timer siden, Leo skrev:

Hvis du lurer på hva du skal tatovere så bør du la det være.

Du har et poeng der.. men jeg er bare ute etter idéer, har ikke tenkt å tatovert med det første :)

Skrevet

Ikke sikkert du liker det, men du kan jo se litt på betydningen av en blekksprut-tatovering.

• Liker 1
Skrevet

Hvilken sykdom?

AnonymBruker
Skrevet

En bæsjeflekk.

Anonymkode: 06fec...e35

AnonymBruker
Skrevet

NAV-logoen.

Anonymkode: 8de78...126

• Liker 2
Skrevet

Hjerte med bånd rundt. :) 
Det er sikkert veldig vanlig, men veldig fint. Blomster ser jeg mange har.

• Liker 1
Skrevet

Spørs litt hva du egentlig ønsker å huske/fokusere på. Jeg liker feks fugler som står for frihet (fra fortiden), mens andre kan like en løvetann for å vise det å klare seg mot alle odds.

Sjekk feks et symbolleksikon for ideer og inspirasjon.

• Liker 2
Gjest lipgloss
Skrevet

Du trenger ikke merke deg selv for å huske hva du har vært igjennom, vær smart og styr unna tattoering.

Skrevet

Det spørs jo hvilken sykdom du hadde. Hvis det var f eks brystkreft, ville jeg tattovert en rosa sløyfe med ordene Fighter under

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...