Gå til innhold

Folk som aldri blir kalt inn til intervju eller får jobben..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser massevis av tråder her inne, om folk som søker og søker, men aldri kommer på intervju, ellers kommer noen på intervju men får ikke jobben. De holder i følge trådene sine på, i åresvis. Jeg får angst. Jeg har blitt oppringt fra nesten hver jobb jeg har søkt. Det er ikke for å skryte. Jeg har ikke høyere utd, jeg tar til takke med vanlige jobber som du kan få eller kurses til. Men jeg har virkelig villet ha jobben, fordi noe ved den intresserer meg. Kan det være at mange ikke får jobb, fordi de søker jobben bare for å ha en jobb?

Anonymkode: 03ce9...d27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er vitsen med denne tråden?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, globalagogo skrev:

Hva er vitsen med denne tråden?

Å finne ut hvorfor enkelte ikke får seg jobber? Siden jeg plutselig fikk de jeg virkelig ville ha, mens jeg fikk avslag på de som jeg søkte på da jeg var desperat etter jobb.. Det må da være noe i at sjefen ser hva du er ute etter`?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet de at jeg søker bare for å få enn jobb da? I søknaden så skriver jeg jo at jeg har en brennende/lidenskapelig interesse for hva enn de selger.

Anonymkode: fae73...55a

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser massevis av tråder her inne, om folk som søker og søker, men aldri kommer på intervju, ellers kommer noen på intervju men får ikke jobben. De holder i følge trådene sine på, i åresvis. Jeg får angst. Jeg har blitt oppringt fra nesten hver jobb jeg har søkt. Det er ikke for å skryte. Jeg har ikke høyere utd, jeg tar til takke med vanlige jobber som du kan få eller kurses til. Men jeg har virkelig villet ha jobben, fordi noe ved den intresserer meg. Kan det være at mange ikke får jobb, fordi de søker jobben bare for å ha en jobb?

Litt sånn som deg jeg. Blir nesten alltid oppringt til intervju, har fått de fleste jobbene etter endt i intervju. MEN det var 6 mnd jeg slet, så endret jeg litt på søknad etter å ha lest tips på linkedin å så fikk jeg intervju på 3 av 4 jobber, også en jeg aldri hadde jobbet med.

Anonymkode: ac447...6ea

AnonymBruker
Skrevet

Folk har nok forskjellige forutsetninger for å presentere seg selv på en god (nok) måte, mange har kanskje også enkelte problemer ved å uttrykke seg skriftlig. Husk at det også er mange som ikke er norske, og som dermed får språkutfordringene i tillegg. Så har du en del med større CV-hull, og da blir det vanskeligere uansett hvordan man vrir og vender på det og uansett hvor godt man ellers formulerer seg. Det er ikke uten grunn at HR-rådgivere påpeker at det blir verre å få jobb jo lenger man går arbeidsløs dessverre. 

Anonymkode: 92195...bf8

• Liker 1
Skrevet

det er mange ting som spiller inn hvordan erfaring folk har, hvordan jobb og utdanning folk har å hva de ser etter av jobber. Og hvor strenge de er på arbeidserfaring i de ulike jobbene.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt sånn som deg jeg. Blir nesten alltid oppringt til intervju, har fått de fleste jobbene etter endt i intervju. MEN det var 6 mnd jeg slet, så endret jeg litt på søknad etter å ha lest tips på linkedin å så fikk jeg intervju på 3 av 4 jobber, også en jeg aldri hadde jobbet med.

Kan du videreformidle de tipsene her?

Anonymkode: d9998...32d

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det handler nok mye om manglende erfaring og hull i CV. Siden man ikke får jobb, så får man heller ikke erfaring, og man hullet i CV'en blir større for hver dag.

AnonymBruker
Skrevet

For min del tror jeg arbeidsgiver(e) ikke vil ha meg fordi jeg har en baby, og for at det et store muligheter for at det kommer en baby til i løpet av de neste årene. Selv om verken arbeidsgivere eller meg selv vet noe om det. Har ikke søkt på så mang jobber etter jeg fikk barn, men har ikke blitt kalt inn til intervju på noen av dem.

Før jeg fikk barn derimot, hadde jeg ingen problemer med å få jobb. Ble kalt inn til intervju/samtaler på samtlige jobber jeg søkte på, og fikk jobbtilbud av samtlige. 

Man skal helst ikke ha barn har jeg skjønt...

Anonymkode: 172bf...cdd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 5.3.2017 den 12.18, AnonymBruker skrev:

Kan du videreformidle de tipsene her?

Anonymkode: d9998...32d

https://karrierestart.no/hvordan-skrive-soknad/1076-hvordan-skrive-en-jobbsoknad-som-far-deg-pa-intervju

Ikke akkurat samme artikkel, men veldig lik. I mine søknader var det små endringer som skulle til for at jeg kom meg inn på intervju.

Punkt nr.4 var noe jeg hadde stort fokus på uten å bruker "jeg,jeg jeg" for mye.

Skrevet (endret)

Det er noe jeg lurer på og som begynner å bekymre meg litt. 

Hva skjer hvis man rett og slett ikke får jobb noen sted? Jeg har hatt 4 praksisplasser og vært på 3 ordinære jobbintervjuer. Har masse hull i CVen pga daværende og tildels nåværende psykiske problemer. 

Aap pengene mine går ut dette året, og ja, jeg er en av de ts skriver om. En av de som bare ikke får jobb :( 

Må bare legge til en ting: Jeg ba om tilbakemelding på hva jeg gjorde feil under ett av intervjuene en gang. Bortsett fra manglende erfaring viste jeg en manglende entusiasme, så er nok der det ofte kan ligge.

Endret av KillerKitty
Skrevet

Jeg har heller aldri hatt problemer med å få jobber som ikke krever noe spesiell utdanning. Da holder det stort sett å se normal og ordentlig ut, og vise motivasjon for jobben. Når du er ferdig med høyere utdanning er du plutselig grovt overkvalifisert for disse jobbene. Samtidig mangler du ofte erfaring for de jobbene du har passelig utdanning for. Jeg kunne ønske jeg hadde tatt på meg flere styreverv etc og blåst enda litt mer i karakterer mens jeg studerte. Det er erfaring som teller. Jeg har vært nr. 2 på flere jobber, hvor jeg har hatt perfekt utdanning for stillingen, men jeg har ikke erfaring med administrative oppgaver, kun serviceyrke og en mastergrad. Det er dette som gang etter gang har gjort at flere "drømmejobber" har glippet for min del. For motivasjonen har det ikke stått på! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...