Gå til innhold

Hater kvinnfolk, noe galt med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å ha menn som favoritter er det jo ingenting galt med, men å hate kvinner på den måten vil jeg ikke si er normalt. Menn i diverse serier kan jo være like usympatiske,og jeg synes at de fleste serier har både menn og kvinner jeg liker på en eller annen måte.

Ville nok ikke begynt og sett Girls om du vil forandre på tankegangen din. Jeg liker serien, men noen av karakterene er veldig irriterende og da spesielt Hannah. Flere av karakterene fremstilles ganske ofte sånn at du ikke akkurat får særlig sympati med dem eller gjør at du liker dem.

Orange is the new black er nok et bedre valg. Mange interessante karakterer der, men det er jo menn der også så kanskje du velger å overse kvinnene der også.

Videoannonse
Annonse
Gjest antbug
Skrevet

Kvinnerollene er ofte veldig overfladiske. Babe, sexy hurpe/usexy hurpe eller moderlig. De er ofte bare der for å bygge opp under de mannlige karakterene, og da blir de gjerne uinteressante. 

Gjest antbug
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legger til dette til posten min: F.ex. i TV-serien The Killing, så ELSKER jeg Holder, men la aldri merke til Linden, selv om hun jo gjør/er en bra rolle. En venninne av meg pleier å spøke med at nå skal hun "ta frem sin indre LInden" hvis noen er ufine eller hun blir urettferdig behandlet for noe. Linden bare går uten å forklare seg, og venninna mi ser opp til denne egenskapen. Jeg derimot har ikke sett noen egenskaper Linden har som jeg liker, men legger kun merke til dem når hun påpeker det. Jeg har altså aldri kvinner som idol eller forbilder på noen som helst slags måte. Det er rart siden jeg er kvinne...

Anonymkode: c59b3...18b

Jeg har virkelig sansen for Linden! Hun har integritet uansett hva som skjer med henne, og hun er sammensatt og smart. Det at hun ikke er noen skjønnhet er sikkert med på å gjøre henne så interessant, for da er det personligheten hennes som får alt fokus, og den er spennende. Hun har store problemer, strever og er ikke i nærheten av perfekt. Og hun er irriterende, men på en måte som gjør at man også får sympati for henne. Jeg synes hun spiller utrolig godt, og jeg tror ikke Holder hadde blitt like interessant hvis den kvinnelige hovedkarakteren hadde vært av standardtypen. Jeg ble nesten litt satt ut av henne, for det var så befriende med en kvinnelig karakter som var et helt menneske med feil og mangler. Det som gjorde det så ekstra bra var at det ikke blir bedt om unnskyldning for feilene hennes, og hun blir ikke til en vakker sommerfugl og en perfekt mor på slutten. Nå søkte jeg opp serien, og jeg ser at produsenten og flertallet av manusforfatterne er kvinner. Kanskje forklaringen ligger der:)

Skrevet (endret)

"hater kvinnfolk, noe galt med meg ?"

Ja

Endret av fjærestein
AnonymBruker
Skrevet
På 3/5/2017 den 11.36, antbug skrev:

Jeg har virkelig sansen for Linden! Hun har integritet uansett hva som skjer med henne, og hun er sammensatt og smart. Det at hun ikke er noen skjønnhet er sikkert med på å gjøre henne så interessant, for da er det personligheten hennes som får alt fokus, og den er spennende. Hun har store problemer, strever og er ikke i nærheten av perfekt. Og hun er irriterende, men på en måte som gjør at man også får sympati for henne. Jeg synes hun spiller utrolig godt, og jeg tror ikke Holder hadde blitt like interessant hvis den kvinnelige hovedkarakteren hadde vært av standardtypen. Jeg ble nesten litt satt ut av henne, for det var så befriende med en kvinnelig karakter som var et helt menneske med feil og mangler. Det som gjorde det så ekstra bra var at det ikke blir bedt om unnskyldning for feilene hennes, og hun blir ikke til en vakker sommerfugl og en perfekt mor på slutten. Nå søkte jeg opp serien, og jeg ser at produsenten og flertallet av manusforfatterne er kvinner. Kanskje forklaringen ligger der:)

For meg er hun helt normal, jeg syns de "vanlige" karakterene er bare pyntedokker uten personlighet. Vi blir altså over oss av begeistring når vi finner en kvinnelig karakter i en serie, som er som et vanlig menneske. Da er det jammen noe helt galt med hvordan kvinner vanligvis blir fremstilt på film/serier.

Anonymkode: c59b3...18b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...