AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #1 Skrevet 4. mars 2017 Snakket med et par venninner i dag, om tv serier og kjendiser. Begge har både menn og kvinner på sin favorittliste. Fra en serie så nevner de begge kjønn som favoritt karakterer. Jeg har kun menn som favoritter. Jeg liker bare menn, og vet ikke helt hvorfor. Jeg er likegyldig til kvinnfolkene i film og TV. Noen ganger kan jeg tenke "bitch" hvis karakteren gjør noe irriterende. Jeg tar alltid mannen's side, hvis jeg skal velge en side. Enten så har jeg negative tanker om kvinnene, ellers så er jeg likegyldig. Det er ikke slik at jeg tenker "gud hun er stygg", når hun tydeligvis er pen. Jeg ser jo om noen er pen eller om de er flinke skuespillere. Men er fortsatt likegyldig til dem. Det er bare det at jeg har ingen kvinnelige favoritter innen film, tv og kjendiser generelt. Jeg liker dem ikke og/eller jeg bryr meg ikke. Vet ikke hvorfor det er slik, jeg bare er sånn. Jeg kan ramse opp 50 navn på mannlige skuespillere, men nesten ingen kvinnfolk. Fordi jeg er så likegyldig at jeg legger nesten ikke merke til dem, og får ikke med meg verken ansiktet eller navnet. Var i NY i fjor sommer, og da gikk jeg på ei som er skuespiller. Venninnen min gikk bananas, jeg ante ikke hvem hun var før jeg googler henne. Og hun var med i 2 serier jeg er fan av. For å understreke hvor likegyldig jeg er og hvor lite jeg legger merke til dem. Er det normalt? Andre som er slik? Anonymkode: d8feb...07b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #2 Skrevet 4. mars 2017 Jeg vil ikke si det er helt normalt nei. Hvordan stiller du deg til kvinner i det virkelige liv? Anonymkode: 085f7...825 5
Cathrine88 Skrevet 4. mars 2017 #3 Skrevet 4. mars 2017 Overskriften er vel litt misvisende når du faktisk har venninner? Er du kvinne selv? De fleste favorittkarakterene mine er menn, men det er fordi menn ofte får de mest interessante rollene, spesielt i serier, selv om det stadig forbedrer seg. 3
brownbrown Skrevet 4. mars 2017 #4 Skrevet 4. mars 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakket med et par venninner i dag, om tv serier og kjendiser. Begge har både menn og kvinner på sin favorittliste. Fra en serie så nevner de begge kjønn som favoritt karakterer. Jeg har kun menn som favoritter. Jeg liker bare menn, og vet ikke helt hvorfor. Jeg er likegyldig til kvinnfolkene i film og TV. Noen ganger kan jeg tenke "bitch" hvis karakteren gjør noe irriterende. Jeg tar alltid mannen's side, hvis jeg skal velge en side. Enten så har jeg negative tanker om kvinnene, ellers så er jeg likegyldig. Det er ikke slik at jeg tenker "gud hun er stygg", når hun tydeligvis er pen. Jeg ser jo om noen er pen eller om de er flinke skuespillere. Men er fortsatt likegyldig til dem. Det er bare det at jeg har ingen kvinnelige favoritter innen film, tv og kjendiser generelt. Jeg liker dem ikke og/eller jeg bryr meg ikke. Vet ikke hvorfor det er slik, jeg bare er sånn. Jeg kan ramse opp 50 navn på mannlige skuespillere, men nesten ingen kvinnfolk. Fordi jeg er så likegyldig at jeg legger nesten ikke merke til dem, og får ikke med meg verken ansiktet eller navnet. Var i NY i fjor sommer, og da gikk jeg på ei som er skuespiller. Venninnen min gikk bananas, jeg ante ikke hvem hun var før jeg googler henne. Og hun var med i 2 serier jeg er fan av. For å understreke hvor likegyldig jeg er og hvor lite jeg legger merke til dem. Er det normalt? Andre som er slik? Anonymkode: d8feb...07b kan godt hende du bare syns mannlige skuespillere er mer spennende og interessangt. det syns jeg også. er ikke en eneste kvinnelig skuespiller jeg har sansen for
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #5 Skrevet 4. mars 2017 Vil nok ikke si det er normalt. Selv synes jeg det er veldig rart å dømme folk etter kjønn. Å være likegyldig er nå en ting men å tenke "bitch" og alltid ta menns side synes jeg er ganske rart. Anonymkode: a29ec...01d 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #7 Skrevet 4. mars 2017 Leste over innlegget igjen, og det er litt forvirrende. Når jeg sier jeg tenker negativt om kvinner, så er det med en grunn. Det er altså karakteren som er ei bitch, ondskapsfull, irriterende, spydig, ekkel eller slem. Det er ikke slik at jeg tenker slikt uten grunn. Menn kan spille drittsekker også, men da er det som oftest noe mer med karakteren. Sjarmerende, snill, morsom.. så om de da gjør noe "galt" eller slemt så tenker jeg ikke stort over det. Ikke på samme måte som med kvinnene. for jeg synes mennene er mer likbare og har mere ved seg, mens kvinnene er så enkle. De er bare bitch, løs, frekk eller irriterende. De er ikke 4 forskjellige ting på en gang, slik som menn ofte er. Fra barnehagen til ungdomskolen så var jeg bare venn med gutter. Noe jentene i klassen ikke likte, og jeg ble mobbet for det. Jeg har aldri likt sminke, mote og jentete-ting, noe de i klassen ikke tålte. Jeg har ikke hatt så mange positive minner med jenter. Drama, mobbing, sladder og rykter. Gutter er så mye enklere å være sammen med synes jeg, og jeg føler meg mer avslappet rundt dem. Vet ikke om det kan være grunnen til at jeg favoriserer mannlige skuespillere også? ts Anonymkode: d8feb...07b
Gjest hysj Skrevet 4. mars 2017 #8 Skrevet 4. mars 2017 Kunne du nevne noen av seriene der disse kvinnene er "bitcher", ts? Jeg føler av og til at noen av de seriene jeg ser på, har slike kvinner som ikke helt passer, men det må jo være fordi rollen skal tolkes på en viss måte?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #9 Skrevet 4. mars 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra barnehagen til ungdomskolen så var jeg bare venn med gutter. Noe jentene i klassen ikke likte, og jeg ble mobbet for det. Jeg har aldri likt sminke, mote og jentete-ting, noe de i klassen ikke tålte. Jeg har ikke hatt så mange positive minner med jenter. Drama, mobbing, sladder og rykter. Gutter er så mye enklere å være sammen med synes jeg, og jeg føler meg mer avslappet rundt dem. Vet ikke om det kan være grunnen til at jeg favoriserer mannlige skuespillere også? ts Kjenner meg igjen i noe av dette, og jeg legger også bare merke til mannlige skuespillere, og liker mannlige vokalister, ALDRI kvinnelige. Jeg hadde en mor som var manipulerende, nesten en slags narsissist vil jeg si og jeg ble sveket av begge bestevenninnene mine på ungdomsskolen. Kanskje det har noe å si. Har også alltid vært litt "guttejente", leste aldri sånne kjærlighetsnoveller i blad, men gikk for hestebladene etc. Anonymkode: c59b3...18b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #10 Skrevet 4. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjenner meg igjen i noe av dette, og jeg legger også bare merke til mannlige skuespillere, og liker mannlige vokalister, ALDRI kvinnelige. Jeg hadde en mor som var manipulerende, nesten en slags narsissist vil jeg si og jeg ble sveket av begge bestevenninnene mine på ungdomsskolen. Kanskje det har noe å si. Har også alltid vært litt "guttejente", leste aldri sånne kjærlighetsnoveller i blad, men gikk for hestebladene etc. Anonymkode: c59b3...18b Legger til dette til posten min: F.ex. i TV-serien The Killing, så ELSKER jeg Holder, men la aldri merke til Linden, selv om hun jo gjør/er en bra rolle. En venninne av meg pleier å spøke med at nå skal hun "ta frem sin indre LInden" hvis noen er ufine eller hun blir urettferdig behandlet for noe. Linden bare går uten å forklare seg, og venninna mi ser opp til denne egenskapen. Jeg derimot har ikke sett noen egenskaper Linden har som jeg liker, men legger kun merke til dem når hun påpeker det. Jeg har altså aldri kvinner som idol eller forbilder på noen som helst slags måte. Det er rart siden jeg er kvinne... Anonymkode: c59b3...18b
WubWub Skrevet 4. mars 2017 #11 Skrevet 4. mars 2017 Jeg er omvendt. Har ingenting til overs for menn - men jeg forguder kvinner. I dataspill spiller jeg alltid som dame da jeg ikke tåler trynet på menn. Når det kommer til tv underholdning ser jeg bare på filmer og serier hvor kvinner har hovedrollen. Tenker det er helt normalt å ha antipatier ovenfor menn. I din omvendte situasjon hvor du misliker kvinner derimot så tenker jeg at dette er ytterst unormalt
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #12 Skrevet 4. mars 2017 Tror nok at vi lever i et ganske kvinne hatende samfunn, kanskje dette har smittet over på deg ts. Utrolig trist å hate sitt eget kjønn Anonymkode: c2a6d...a3a 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #13 Skrevet 4. mars 2017 Akkurat nå, hysj skrev: Kunne du nevne noen av seriene der disse kvinnene er "bitcher", ts? Jeg føler av og til at noen av de seriene jeg ser på, har slike kvinner som ikke helt passer, men det må jo være fordi rollen skal tolkes på en viss måte? Skal prøve å komme på noen. Som sagt, jeg glemmer fort. De kan være bitch der og da, men så glemmer jeg det. Så må google serier jeg har sett, slik at det "trigger" minnet. House MD - Allison Cameron spilt av Jennifer Morrison Måten hun snakker på og ansiktsutrykket hennes noen ganger. Det er ganske bitchy og får meg til å tenke "bitch". Spesielt om hun er bedreviter og frekk i munnen mot andre. grey's anatomy - Cristina Yang spilt av Sandra Oh Samme som hun fra House. De er generelt bitch og jeg får mange "bitch" moments. De behøver ikke å vær bitch fra start til slutt, de får meg jeg til å si "bitch" i hodet mitt på grunn av spesifikke hendelser eller ting de sier og gjør. Noen karakterer klarer jeg ikke å se på, på grunn av karakteren er irriterende. De kan være høylytt og irriterende, spydig og frekk, Promiskuøs på en irriterende måte, slitsom karakter... ja mange grunner. Det er ikke slik at jeg hater kvinner, bare for å hate dem. Det er en grunn til det, men som oftest, 80% av tiden så legger jeg ikke merke til dem. Jeg husker dem ikke, verken navn eller ansikt, jeg er rett og slett likegyldig. Men når det kommer til menn så legger jeg lettere merke til dem. Det er ikke en eneste kvinnelig skuespiller jeg er fan av. Det er heller ikke en eneste kvinnelig sangerinne som jeg er fan av. Menn... der er listen lang. ts Anonymkode: d8feb...07b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #14 Skrevet 4. mars 2017 Dette er altfor overdrevet til at jeg tror på det. En som "morer" seg på en lørdagskveld? Anonymkode: 3eb34...6a4 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #15 Skrevet 4. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legger til dette til posten min: F.ex. i TV-serien The Killing, så ELSKER jeg Holder, men la aldri merke til Linden, selv om hun jo gjør/er en bra rolle. En venninne av meg pleier å spøke med at nå skal hun "ta frem sin indre LInden" hvis noen er ufine eller hun blir urettferdig behandlet for noe. Linden bare går uten å forklare seg, og venninna mi ser opp til denne egenskapen. Jeg derimot har ikke sett noen egenskaper Linden har som jeg liker, men legger kun merke til dem når hun påpeker det. Jeg har altså aldri kvinner som idol eller forbilder på noen som helst slags måte. Det er rart siden jeg er kvinne... Anonymkode: c59b3...18b akkurat slik har jeg det også. Føler jeg må forandre meg selv, siden det ikke er normalt å være slik, men hvordan? Hvordan skal jeg klare å like og legge merke til kvinnfolk? Jeg har hørt mye positivt om Orange Is the New Black og Girls. Men disse to seriene orker jeg ikke tanken på å prøve ut en gang. For jeg vet at det kommer til å være minst 3 karakterer jeg hater der, og resten er jeg likegyldig til. ts Anonymkode: d8feb...07b
Gjest hysj Skrevet 4. mars 2017 #16 Skrevet 4. mars 2017 Jeg måtte tenke litt over hvilke serier jeg har fulgt med på tidligere hvor de kvinnelige skuespillerne hadde vært "bitchete", og kom på NCIS, som et eksempel. Nå sendes den som en reprise for det meste, men hun som hadde den kvinnelige hovedrollen først, var utrolig snerpete og fæl, men da hun sluttet, så ble hun erstattet av en ny kvinne som jeg følte passet bedre i rollen. Dessverre så sluttet hun også etter en tid, og nå er det enda en ny kvinne som jeg ikke klarer å fordra, så nå ser jeg bare på repriser med hun som jeg tåler bedre:)
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #17 Skrevet 5. mars 2017 Jeg liker noen kvinnelige karakterer, henne for eksempel "How sexy am I now, flirty boy?": Anonymkode: c59b3...18b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #18 Skrevet 5. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: House MD - Allison Cameron spilt av Jennifer Morrison Måten hun snakker på og ansiktsutrykket hennes noen ganger. Det er ganske bitchy og får meg til å tenke "bitch". Spesielt om hun er bedreviter og frekk i munnen mot andre. Anonymkode: d8feb...07b Hva med Thirteen? (Olivia Wilde) Aner ikke hva som er normalt, men jeg liker stort sett karakterer uten at det har masse med kjønn å gjøre, likte House, Thirteen og Marte M. Masters i House MD f.eks. Anonymkode: f8d04...587
Cathrine88 Skrevet 5. mars 2017 #19 Skrevet 5. mars 2017 Eh, jeg liker doktor House, men hvis det er noen i den serien som er en bitch, så er det han! 4
Hedy Lamarr Skrevet 5. mars 2017 #20 Skrevet 5. mars 2017 5 minutter siden, Cathrine88 skrev: Eh, jeg liker doktor House, men hvis det er noen i den serien som er en bitch, så er det han! Enig! Og kan du tenke deg om Dr House ble spilt av en kvinne? Tror han slipper unna med mye bitching i den serien fordi han er mann. Bitche-terskelen for kvinner er dessverre mye lavere. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå