Gå til innhold

Sendte inn en klage til politiet pga hendelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sendte inn en liten klage til politiet, pga hendelse. De skulle bare innom for å levere noe. Dørklokka virket ikke. De begynte å rope navnet mitt utenfor, slik at min utleier, og naboer begynte å bli bekymret. Jeg sendte inn en klage om hendelsen. Fikk svar om at de har ikke ropt utenfor leiligheten. De skulle bare levere noe, derfor var det ingen nødvendighet å rope. Det står i svaret fra politiet at de to politimennene som kom på døren benekter å ha ropt. Men de har ropt. De anbefalte meg å anmelde en sak i tillegg. Men jeg har ikke orket å gjort det, men har svart de anngående det. 

Men huff: føler meg som en klagepotte. Men hvem ville ikke blitt litt skuffet om politiet bråkte utenfor huset deres. Jeg skrev nytt brev om at jeg er ikke ute etter direkte klage til politiet men jeg ville bare si ifra. 

Er det mulig at politiet kan lyve? Jeg har vitner på at de har ropt og bråkt utenfor leiligheten. 

Anonymkode: 37d8b...bc9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er en, de var to. Ord mot ord, med mindre du får naboene m.fl. til å være vitner til hendelsen. 

Ellers er det ikke til politiet du klager, når du klager på politiet men til politiets spesialenhet. http://www.spesialenheten.no/

Og du, se til å skaffe deg en dørklokke, så unngår du sånt for ettertiden. De koster noen få kroner på jula eller Clas Ohlson. Trådløse dørklokker kan du og ta med deg når du flytter. 

Anonymkode: 57681...0ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er en, de var to. Ord mot ord, med mindre du får naboene m.fl. til å være vitner til hendelsen. 

Ellers er det ikke til politiet du klager, når du klager på politiet men til politiets spesialenhet. http://www.spesialenheten.no/

Og du, se til å skaffe deg en dørklokke, så unngår du sånt for ettertiden. De koster noen få kroner på jula eller Clas Ohlson. Trådløse dørklokker kan du og ta med deg når du flytter. 

Anonymkode: 57681...0ad

Jeg vet. Jeg gidder ikke å ta det opp med naboene. Men jeg vet at de bråkte veldig utenfor. De var rett og slett ufine. Et av barna mine var tilstede. Barnet mitt ble redd situasjonen pga de bråkte. Jeg spurte barnet mitt om det var meg som overdriver med å si at de bråkte og ropte. Nei sa han. De bråkte noe vannvittig. Men okey: de benekter det. Nå har jeg klaget litt over en henvendelse om en sak som de skulle levere meg. Og ikke så mye over politiet. Skrev at vi oppfattet det som bråk innenfra. Men gjerne dumt å klage på sitt eget politi. Men jeg var så skuffet over at utleier og naboer fortalte meg at de lurte på hva som skjedde osv. Men politiet hadde informert de om at det var ingenting å bekymre seg for. Jeg måtte gi alle sammen en grundig forklaring pga bråket. Har ikke pratet om det med dem siden. Orker det ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Javel så ropte de men hva så egentlig? Politiet gjør for det meste som de vil. 

Anonymkode: 4fcd0...309

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet. Jeg gidder ikke å ta det opp med naboene. Men jeg vet at de bråkte veldig utenfor. De var rett og slett ufine. Et av barna mine var tilstede. Barnet mitt ble redd situasjonen pga de bråkte. Jeg spurte barnet mitt om det var meg som overdriver med å si at de bråkte og ropte. Nei sa han. De bråkte noe vannvittig. Men okey: de benekter det. Nå har jeg klaget litt over en henvendelse om en sak som de skulle levere meg. Og ikke så mye over politiet. Skrev at vi oppfattet det som bråk innenfra. Men gjerne dumt å klage på sitt eget politi. Men jeg var så skuffet over at utleier og naboer fortalte meg at de lurte på hva som skjedde osv. Men politiet hadde informert de om at det var ingenting å bekymre seg for. Jeg måtte gi alle sammen en grundig forklaring pga bråket. Har ikke pratet om det med dem siden. Orker det ikke. 

Nei, la det ligge. Det er ingenting å kave seg opp for

Skrevet

If you cant do the time, dont do the crime. 

AnonymBruker
Skrevet

Legg dette bak deg nå... Litt roping får dere tåle når de ikke fikk kontakt med deg. Å sitte å krangle på dette er litt Tante Sofie, og du kommer ingen vei med dette utover å bli en morsom historie etter hvert. 

Se litt på sakene mot politiet som blir henlagt, og så kan du tenke deg saken "ropte litt høyt"  passer inn med det som blir henlagt allerede....

Anonymkode: 08323...270

• Liker 3
Skrevet

Unnskyld utrykket, men det er ikke bare lett å være politi med slike som deg😐

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, WubWub skrev:

If you cant do the time, dont do the crime. 

Har du lært et nytt uttrykk, siden du bruker dette i flere tråder?  :fnise:

Anonymkode: 63c5f...b41

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du lært et nytt uttrykk, siden du bruker dette i flere tråder?  :fnise:

Anonymkode: 63c5f...b41

Kan du linke til andre tråder hvor jeg har brukt det begrepet? Nei det kan du ikke for det har ikke skjedd ;) Din lille søte løgner hihi :lillesky2:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville satt opp overvåkningsutstryr utfor døren til neste gang. Løgn og dårlig moral finne man overalt, selv i politiet.

Anonymkode: 7d22e...3f9

AnonymBruker
Skrevet

Kan vel tenkes at de to betjentene dro en liten hvit løgn hvis de faktisk ropte navnet ditt høyt for at du skulle låse opp, det er dessverre ganske menneskelig. Problemet ditt ved klage er at det er to betjenter, og du klager alene, evt. med nabo som vitne. Du har nok dessverre ganske lite å gå videre med, klageinstanser vil nesten garantert tro to politifolk i 99% av tilfellene fremfor to sivile. Ville nok droppet dette her, for du kommer bare til å lage problemer for deg selv om du velger å gå videre med saken. 

Anonymkode: 250d0...f9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sendte inn en liten klage til politiet, pga hendelse. De skulle bare innom for å levere noe. Dørklokka virket ikke. De begynte å rope navnet mitt utenfor, slik at min utleier, og naboer begynte å bli bekymret. Jeg sendte inn en klage om hendelsen. Fikk svar om at de har ikke ropt utenfor leiligheten. De skulle bare levere noe, derfor var det ingen nødvendighet å rope. Det står i svaret fra politiet at de to politimennene som kom på døren benekter å ha ropt. Men de har ropt. De anbefalte meg å anmelde en sak i tillegg. Men jeg har ikke orket å gjort det, men har svart de anngående det. 

Men huff: føler meg som en klagepotte. Men hvem ville ikke blitt litt skuffet om politiet bråkte utenfor huset deres. Jeg skrev nytt brev om at jeg er ikke ute etter direkte klage til politiet men jeg ville bare si ifra. 

Er det mulig at politiet kan lyve? Jeg har vitner på at de har ropt og bråkt utenfor leiligheten. 

Forstår ikke helt dette :

Hva skulle politiet levere til deg ? De har jo da hatt en grunn til være utenfor huset ditt og ønsket kontakt med deg.

Kanskje de ropte fordi de ble bekymret da du ikke åpnet ? Du har jo tydeligvis hatt kontakt med de tidligere, siden de skulle levere noe, så kanskje de hadde grunn til det ?

Jeg prøver ikke å snu dette rundt og gjøre deg "ansvarlig" for politiets påståtte roping, men finne årsaken som lå bak at de gjorde en ekstra innsats for å få kontakt med deg.

Og så tenker jeg litt på barnet du nevner: hvis barnet ble redd av at politiet sto utenfor og prøvde å få kontakt, så blir kanskje barnet redd/engstelig av at du nå kaver deg sånn opp over dette ? Om det ikke utgjør noen stor greie, så la det ligge og gå videre.

Anonymkode: c2158...707

Skrevet

Synes de fleste i denne tråden tar veldig lett på denne hendelsen.

Jeg vet at jeg selv ville følt meg skikkelig uthengt om politiet skulle stått på utsiden her å lagd leven uten å ha en god grunn til det, og selv om jeg ikke hadde gjort noe galt.

Og det at de lyver om det i tilegg er jo bare idiotisk når det faktisk er mulig å få naboene til å bekrefte det.

Virker ikke ringeklokka så banker en på døra, får en ikke svar så går en. En lager da for pokker ikke et leven på utsiden. Jeg for min del åpner av og til ikke døra fordi det ikke passer meg. Kommer det folk uanmeldt så er det risiko for at de kommer til stengt dør, sånn er det bare. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men du hørte jo tydeligvis at de ropte på deg... Hvorfor gikk du ikke da ut, i stedet for å bli stående å høre på bråket :klo:

Anonymkode: 7bbe1...0de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du hørte jo tydeligvis at de ropte på deg... Hvorfor gikk du ikke da ut, i stedet for å bli stående å høre på bråket :klo:

Anonymkode: 7bbe1...0de

Jeg har vært plaget med menn som uønsket har troppet opp på døren. Jeg lukker derfor kun opp når noen ringer eller sender sms. Huff... jeg får vondt inni meg om at jeg følte meg uthengt pga bråket utenfor. Mulig jeg skal skrive en ny mail om dette til politiet siden jeg har skrevet at jeg opplevde det sånn innenfra som svar. Jepp føler meg som tante Sofie i kardemomme nå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...