AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #1 Del Skrevet 4. mars 2017 Det er reunion i sommer. Jeg gikk ikke sist og har ikke tenkt å gå nå. Jeg takket nei til invitasjonen, men fikk melding med spørsmål om hvorfor jeg ikke vil bli med og at de vil at jeg skal komme. Jeg skjønner ikke hvorfor de vil ha meg der. Jeg har lyst til å være ærlig, ikke bare lyve og si at jeg ikke har tid, men er det noen vits? Jeg har aldri blitt mobbet, men jeg var Viggo venneløs det meste av skoletiden. De ytterst få vennene jeg hadde er jeg heldigvis fremdeles venner med selv om vi alle har flyttet fra hjembyen vår. Jeg har noen av de andre på vennelisten på Facebook og ser at de fleste jentene i klassen fremdeles er gode venner, treffes jevnlig, drar på jenteturer og har det gøy. Det er mange år siden, men det gjør fremdeles vondt at jeg aldri fikk komme inn i varmen hos dem. Jeg har lyst til å si det som det er, at ingen av dem brydde seg om å være vennen min da vi gikk sammen på skolen og hvorfor i all verden skulle jeg ha noen som helst interesse av å se dem nå? Noen som har vært i samme situasjon, unngått reunion pga vonde minner og vært ærlig om det. Hvordan var reaksjonen? Anonymkode: 33a0f...938 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #2 Del Skrevet 4. mars 2017 Si det akkurat som det er! Anonymkode: 81aa2...305 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #3 Del Skrevet 4. mars 2017 Jeg var på reunion for 10 år siden, naiv som jeg var trodde jeg det kom til å bli bra, så fikk meg en smell. Så jeg kommer ikke til å dra på ny reunion i høst. Jeg har tenkt å skylde på "jobbreise" eller noe liknende, gidder ikke å utlevere privatlivet mitt for folk jeg ikke ser på som annet enn bekjente. Anonymkode: 09f3a...be2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #4 Del Skrevet 4. mars 2017 Bare si det. "Jeg gidder ikke kaste vekk tiden min på å være med den typen folk". Anonymkode: ac9a3...121 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #5 Del Skrevet 4. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tenkt å skylde på "jobbreise" eller noe liknende, gidder ikke å utlevere privatlivet mitt for folk jeg ikke ser på som annet enn bekjente. Anonymkode: 09f3a...be2 Det er det jeg også kjenner litt på. Det kan liksom godt være at jeg forteller noe veldig personlig og sårt for meg og så tenker de bare "whatever" og går til sitt. Anonymkode: 33a0f...938 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 4. mars 2017 #6 Del Skrevet 4. mars 2017 Du trenger jo ikke å bli veldig personlig. Bare noe om at siden du aldri ble venner med dem så har du ikke noe behov for å dra nå. Trenger ikke skrive at du ble såret på grunn av det eller noe om dine følelser rundt det. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillyline Skrevet 4. mars 2017 #7 Del Skrevet 4. mars 2017 Ja, jeg unngikk reunion. Første gangen sa jeg at jeg ikke hadde tid, andre gangen var jeg ærlig. Angrer ikke på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #8 Del Skrevet 4. mars 2017 4 minutter siden, Elaine Marley skrev: Du trenger jo ikke å bli veldig personlig. Bare noe om at siden du aldri ble venner med dem så har du ikke noe behov for å dra nå. Trenger ikke skrive at du ble såret på grunn av det eller noe om dine følelser rundt det. Det var et godt forslag. Ærlig, men ikke for personlig. Anonymkode: 33a0f...938 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #9 Del Skrevet 4. mars 2017 Jeg har takket nei til to reunions, ikke fordi jeg ble mobbet eller noe, men var ganske utenfor (Viggo venneløs - som du sier). Sa bare at "jeg gidder ikke". Anonymkode: 5e4a8...283 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 4. mars 2017 #10 Del Skrevet 4. mars 2017 Siden de aktivt oppsøker deg for en årsak,og ikke bare godtar et avslag, så synes jeg du kan være ærlig men ikke for personlig, som flere andre foreslår. Samtidig er dette temaet noe jeg har en litt spesielt forhold til, siden jeg var med på å arrangere en gjenforening en gang. Vi inviterte (selvsagt!) alle sammen. I den forbindelse hadde jeg et par veldig ubehagelige opplevelser, men folk som ble direkte ufine i denne prosessen. De kunne ikke bare si nei, de måtte samtidig være ganske ubehagelige. At ikke alle sitter igjen med gode minner fra skolen kan jeg forstå, og jeg respekterer selvsagt at ikke alle ønsket å komme. Men å være mer enn frekk mot de som tar på seg arbeidet det er å arrangere noe sånt, synes jeg er langt over enhver grense. Det skal sies at jeg verken hadde deltatt i noen mobbing eller annen form for plaging av disse menneskene, selv var jeg heller ikke en av de populære på skolen. Godtok også selvsagt avslag, og var ikke invaderende og spurte etter grunner til dette. Jeg kommer aldri mer til å delta i å arrangere en reunion. Men jeg klarer jo selvsagt å se at det trolig er verre for de det gjelder enn for meg, da. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #11 Del Skrevet 4. mars 2017 Spør du meg er det ikke noe i veien for å si at man ikke har tid, selv om det kanskje er en liten hvit løgn. I dag er jo de fleste opptatt på hver sin kant, mange bor også langt unna der det skal være reunion. Med mindre noen konfronterer deg hardt, ser jeg ikke noe noen grunn til å lage drama ved å fortelle den egentlige grunnen. I verste fall fremstår du som svak idet du viser at du fortsatt bryr deg om hierarkiet som eksisterte i skolegården. Du er selvsagt ikke det, men det er viktig å ikke alltid blottlegge sine følelser ovenfor mennesker som strengt tatt ikke betyr noe for deg. Vær stolt, si i en høflig tone at du dessverre ikke har mulighet den dagen pga. familietur/vennetur/studier/jobb whatever Anonymkode: 7190c...c52 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #12 Del Skrevet 4. mars 2017 Akkurat nå, Søgni skrev: Siden de aktivt oppsøker deg for en årsak,og ikke bare godtar et avslag, så synes jeg du kan være ærlig men ikke for personlig, som flere andre foreslår. Samtidig er dette temaet noe jeg har en litt spesielt forhold til, siden jeg var med på å arrangere en gjenforening en gang. Vi inviterte (selvsagt!) alle sammen. I den forbindelse hadde jeg et par veldig ubehagelige opplevelser, men folk som ble direkte ufine i denne prosessen. De kunne ikke bare si nei, de måtte samtidig være ganske ubehagelige. At ikke alle sitter igjen med gode minner fra skolen kan jeg forstå, og jeg respekterer selvsagt at ikke alle ønsket å komme. Men å være mer enn frekk mot de som tar på seg arbeidet det er å arrangere noe sånt, synes jeg er langt over enhver grense. Det skal sies at jeg verken hadde deltatt i noen mobbing eller annen form for plaging av disse menneskene, selv var jeg heller ikke en av de populære på skolen. Godtok også selvsagt avslag, og var ikke invaderende og spurte etter grunner til dette. Jeg kommer aldri mer til å delta i å arrangere en reunion. Men jeg klarer jo selvsagt å se at det trolig er verre for de det gjelder enn for meg, da. Hvorfor ikke bare si at man ikke har tid selv om de spør en gang til? Det er jo ikke verre enn det, mange av oss har jo timeplanen full det meste av døgnet året rundt, så det er ikke slik at det er unaturlig å måtte si nei i en viss alder. Den eneste grunnen til at jeg hadde fortalt den egentlige grunnen måtte ha vært en direkte og kanskje frekk konfrontasjon. Da hadde jeg lagt kortene på bordet og videre fortalt om konsekvensene som kan komme ved å trakassere videre, til den som hadde arrangert. Anonymkode: 7190c...c52 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 4. mars 2017 #13 Del Skrevet 4. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke bare si at man ikke har tid selv om de spør en gang til? Det er jo ikke verre enn det, mange av oss har jo timeplanen full det meste av døgnet året rundt, så det er ikke slik at det er unaturlig å måtte si nei i en viss alder. Den eneste grunnen til at jeg hadde fortalt den egentlige grunnen måtte ha vært en direkte og kanskje frekk konfrontasjon. Da hadde jeg lagt kortene på bordet og videre fortalt om konsekvensene som kan komme ved å trakassere videre, til den som hadde arrangert. Anonymkode: 7190c...c52 Ja, altså, jeg ville valgt en hvit løgn selv, så jeg er enig. Men jeg syns TS kan si grunnen om hun vil, på en fin måte. Men meldeplikt har hun jo ikke, og ikke er det spesielt rart å ikke komme heller, forresten, for det er alltid mange som ikke kan komme på reunion. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 4. mars 2017 #14 Del Skrevet 4. mars 2017 Da jeg ble bedt om grunn svarte jeg noe så enkelt som at "Jeg kjente ingen av dere da jeg gikk der, og har ingen kontakt med noen derfra nå, så jeg kommer til å prioritere annerledes, men jeg håper det blir en vellykket kveld for dere!". Et veldig tydelig svar, men sannsynligvis ikke et ubehagelig svar for den som tar imot, selv om det sikkert ikke er forståelig for alle, noen mener jo at det er en fin anledning til å bli kjent på nytt. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 4. mars 2017 #15 Del Skrevet 4. mars 2017 (endret) 27 minutter siden, Søgni skrev: Siden de aktivt oppsøker deg for en årsak,og ikke bare godtar et avslag, så synes jeg du kan være ærlig men ikke for personlig, som flere andre foreslår. Samtidig er dette temaet noe jeg har en litt spesielt forhold til, siden jeg var med på å arrangere en gjenforening en gang. Vi inviterte (selvsagt!) alle sammen. I den forbindelse hadde jeg et par veldig ubehagelige opplevelser, men folk som ble direkte ufine i denne prosessen. De kunne ikke bare si nei, de måtte samtidig være ganske ubehagelige. At ikke alle sitter igjen med gode minner fra skolen kan jeg forstå, og jeg respekterer selvsagt at ikke alle ønsket å komme. Men å være mer enn frekk mot de som tar på seg arbeidet det er å arrangere noe sånt, synes jeg er langt over enhver grense. Det skal sies at jeg verken hadde deltatt i noen mobbing eller annen form for plaging av disse menneskene, selv var jeg heller ikke en av de populære på skolen. Godtok også selvsagt avslag, og var ikke invaderende og spurte etter grunner til dette. Jeg kommer aldri mer til å delta i å arrangere en reunion. Men jeg klarer jo selvsagt å se at det trolig er verre for de det gjelder enn for meg, da. Forsåvidt enig i at man ikke skal være frekk, men man må også tåle sannheten. Selv ble jeg mobbet og kommer til å være helt ærlig på at jeg ikke kommer til å tilbringe mer tid med mennesker jeg ikke finner verdt å tilbringe tiden med, om de på død og liv skal vite grunnen. At de skulle bli såret eller vonbroten for det får de bare bli, mine tidligere mobbere fortjener å høre sannheten. Endret 4. mars 2017 av SPOCA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 4. mars 2017 #16 Del Skrevet 4. mars 2017 Akkurat nå, SPOCA skrev: Forsåvidt enig i at man ikke skal være frekk, men man må også tåle sannheten. Selv ble jeg mobbet og kommer til å være helt ærlig på at jeg ikke kommer til å tilbringe mer tid med mennesker jeg ikke finner verdt å tilbringe tiden med, om de på død og liv skal vite grunnen. At de skulle bli såret eller vonbroten for det får de bare bli, mine tidligere mobbere fortjener å høre sannheten. Her er det to viktige forskjeller. Jeg er ikke en tidligere mobber, og ingen av oss som arrangerte etterspurte noen grunn. Når man inviterer til reunion, så inkluderer man selvsagt hele den tidligere klassen. Det skjer forresten ofte at jeg inviteres til ting sammen med folk jeg ikke finner verdt å tilbringe tid med, men å fortelle disse dette under påskudd av å skulle være ærlig, gjør jeg selvsagt ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #17 Del Skrevet 4. mars 2017 44 minutter siden, Silje Lien skrev: Ja, jeg unngikk reunion. Første gangen sa jeg at jeg ikke hadde tid, andre gangen var jeg ærlig. Angrer ikke på det. Bare et ps. Ikke ha ditt fulle navn som nick. Fant deg på fb på to sekunder. Anonymkode: 4b311...c7f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 4. mars 2017 #18 Del Skrevet 4. mars 2017 (endret) 3 minutter siden, Søgni skrev: Her er det to viktige forskjeller. Jeg er ikke en tidligere mobber, og ingen av oss som arrangerte etterspurte noen grunn. Når man inviterer til reunion, så inkluderer man selvsagt hele den tidligere klassen. Det skjer forresten ofte at jeg inviteres til ting sammen med folk jeg ikke finner verdt å tilbringe tid med, men å fortelle disse dette under påskudd av å skulle være ærlig, gjør jeg selvsagt ikke. Nå ville jeg heller ikke fortalt det "under påskudd av å skulle være ærlig". Hadde jeg blitt spurt hadde jeg sagt det som det var. Hvis jeg hadde blitt invitert hadde jeg personlig bare takket nei. Hvis man fortsatte å mase, slik som i ts' tilfelle, ville jeg selvsagt vært ærlig. Nå blir ts spurt, og da bør man kunne være ærlig om det. Tåler man ikke sannheten bør man la være å spørre i utgangspunktet. Endret 4. mars 2017 av SPOCA 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 4. mars 2017 #19 Del Skrevet 4. mars 2017 Akkurat nå, SPOCA skrev: Nå forteller heller jeg det "under påskudd av å skulle være ærlig". Hadde jeg blitt spurt hadde jeg sagt det som det var. Hvis jeg hadde blitt invitert hadde jeg personlig bare takket nei. Hvis du fortsatte å mase, slik som i ts' tilfelle, ville jeg selvsagt vært ærlig. Nå blir ts spurt, og da bør man kunne være ærlig om det. Tåler man ikke sannheten bør man la være å spørre i utgangspunktet. Så hva er det egentlig vi er uenige om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 4. mars 2017 #20 Del Skrevet 4. mars 2017 (endret) 1 minutt siden, Søgni skrev: Så hva er det egentlig vi er uenige om? Jeg har ikke skrevet at vi er uenige? Det er i så fall din tolkning. Det var et innspill, intet mer. Endret 4. mars 2017 av SPOCA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå