Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har en mastergrad i HR, men får ikke jobb, har søkt utallige jobber i snart to år. Ble ferdig i 2015. Noen som har noen tips?

Noen som jobber med HR og kan forklare hvorfor det er så vanskelig?

Har masse arbeidserfaring fra studier.

Anonymkode: f28cd...93a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbmarkedet er hardt. Det er ingen fasit på hvordan man skal gå frem med det.
Men først vil jeg spørre deg; har du fått intervjuer noen steder?

AnonymBruker
Skrevet

Fordi HR er ubrukelig

Skulle tenkt litt lenger før du tok denne masteren

Anonymkode: 7140d...51d

AnonymBruker
Skrevet

HR er ikke ubrukelig, men en bedrift trenger som regel bare en, og hvis jeg ikke husker feil så er det ikke påkrevd med egen HR ansvarlig før det er mer enn 13 eller var det 15 ansatte. Kanskje en jobb i en bedrift i vekst kunne vært noe?

Jeg vil foreslå at du uansett tar en butikkjobb eller noe slikt bare for å unngå hull. Jo større hull du har i CVen, jo verre blir det å få jobb. Dette blir heller neppe så lett, men med en mastergrad bør det gå passe lett for seg.

Anonymkode: cffa9...7ee

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg har en mastergrad i HR, men får ikke jobb, har søkt utallige jobber i snart to år. Ble ferdig i 2015. Noen som har noen tips?

Noen som jobber med HR og kan forklare hvorfor det er så vanskelig?

Har masse arbeidserfaring fra studier.

Anonymkode: f28cd...93a

Jeg jobber med HR og synes det er utrolig synd at slike mastergrader tilbys på heltid. Det gjør at unge mennesker tror at de skal få en bra HR-jobb av å ta en master i HR, og det blir jo veldig feil. 

Dette studiet burde kun vært tilbudt på deltid, og burde hatt et krav om minimum 5 års arbeidserfaring og aller helst krav om å ha hatt personalansvar som opptakskrav. 

Jobber selv med HR, men hadde aldri funnet veien inn, om jeg ikke hadde hatt flere ulike jobber fra tidligere. En stor del av jobben er å veilede/sparre med ledere og tidvis ansatte. Hvordan forventer du å være en troverdig støttespiller når du er ung og uerfaren?

Vil anbefale deg å prøve å jobbe med rekruttering/bemanning for å komme deg litt inn i HR, eller finne deg en jobb som innebærer personalansvar. Selv om det "bare" er sjef på McDonald's eller en cafè. Livets lære er også viktig!

Anonymkode: ec931...415

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...