Gå til innhold

Å nekte å bruke beina? Honey boo boo.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir lille Norge amerikanisert og mer lik USA sin leve-stil? Blir folk latere og latere?
Folk gidder aldri å gå noe sted lenger, og det er ikke et mål å gå overalt heller, men å kjøre 10 meter er vel liten vits. Og det skader ikke å røre på seg litt altså.

Det blir litt rart formulert, men det blir jo ganske så amerikanisert når de bruker rullestol i stedet for å gå inne på matbutikken for å kjøpe med seg popcorn, godteri og brus i stedet for å bruke beina, og oppå det igjen så har dem kjørt til butikken og dit er det bare 20 meter å gå altså. Jeg hadde skjønt det hvis de var handikappet og brukte rullestol, men de er ikke det. Hvis noen av dere har sett Honey boo boo (og det har dere sikkert og kjent dere igjen i noe av det) så er det vel ikke sånn folk vil bli? Ekstremt feite, late rullestolbrukende-selv-om-dem-ikke-trenger-folk, som skriker og hyler ut om fet mat, fluer og sol, og enda fetere familiemedlemmer (som dem kritiserer for overvekt selv om dem er tjukke selv). Før var det et skjellsord å kalle folk det, men nå har det nesten blitt sånn at folk blir glade hvis man kaller et par feite eller lubne eller noe sånt. Ja sier dem og smiler søtt. Mer å ta i mer å være glad i. Nei altså, det er ikke noe galt i det og folk bestemmer selv, og for dem er det et kompliment, men selv ville jeg tatt meg litt i nakken og kanskje gått noen kveldsturer eller noe sånt. Kun for mosjonens skyld. Det er frekt å ta folk sin rullestolt også - den er for handikappede og ikke for friske mennesker. 

Det er ikke så mange som gjør dette altså, og jeg spissformulerer det litt, men jeg har sett det har skjedd (at flere bruker rullestolt av ren latskap i matbutikkene). Noen sa at levealderen er stigende, men at den nå er lavere fordi folk er stillesittende, fet mat, etc (typisk amerikanisert kosthold) - vi burde ta lærdom av det. De fleste vet hva som er usunt og sunt.

Anonymkode: 1f270...8f6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

PS: Vil si i fra at dette er typisk dem som bor på bygda. De dyrker honey boo boo og popcorn med smør over. Og de tror at avstandene er større enn hva de er.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

PS: Vil si i fra at dette er typisk dem som bor på bygda. De dyrker honey boo boo og popcorn med smør over. Og de tror at avstandene er større enn hva de er.

Jeg bor på bygda, men bruker beina :)  Det samme gjør mange som bor i byen :) 
"typisk dem som bor på bygda" kan du kutte ut med en gang. Late, feite mennesker som ikke orker å bruke beina (snakker om friske mennesker. Ikke de med handicap) finnes overalt i Norge.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:fnise::fnise:

Dere på kg bare elsker å rakke ned på bygda:fnise:

Nei, bygdafolk dyrker ikke honey boo boo(Hvem nå enn det er) og ikke bruker de så mye rullestol heller. Vil si folk på bygda går like mye, om ikke mer, enn byfolk. Her er det jo ikke buss som går hvert tiende minutt omtrent og det er avstander til alt.

Hilsen: Bygdemenneske som aldri har sett bygdemennesker bruke rullestol på butikken, men har mange bekjenner i byene som får maten levert rett på døra-Det er latskap det!

Anonymkode: 3e971...2d4

• Liker 4
Skrevet

Det er i alle fall usant. Som oppvokst "på bygda" med 30 minutter å gå til skolen, er bena mitt mest brukte fremkomstmiddel. En del byfolk som er oppvokst med fem minutter å gå og buss over alt skjønner ikke at jeg gidder. "GÅ 30 minutter til jobb, er du gal?", liksom. Med det mener jeg selvfølgelig ikke at byfolk nødvendigvis er verre, men at bygdefolk oftere er oppvokst og dermed vant til å gå fordi det ikke finnes alternativer. 

Uten å ta tak i eksemplifiseringen din, så tror jeg flere og flere undervurderer hverdagsaktiviteten de får ved å gå eller sykle til steder, og det er synd. Før vi begynte med "trening", var det hverdagsaktiviteten folk ble spreke av. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Minlillesky skrev:

Jeg bor på bygda, men bruker beina :)  Det samme gjør mange som bor i byen :) 
"typisk dem som bor på bygda" kan du kutte ut med en gang. Late, feite mennesker som ikke orker å bruke beina (snakker om friske mennesker. Ikke de med handicap) finnes overalt i Norge.

Nei - det er sant. Mange på bygdene gjør nesten ingenting. Dem bruker bilen til alt. Dem starter på et treningssenter og går der i en uke, og det er det. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei - det er sant. Mange på bygdene gjør nesten ingenting. Dem bruker bilen til alt. Dem starter på et treningssenter og går der i en uke, og det er det. 

Ok. Bra du har oversikten. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ananas. skrev:

Det er i alle fall usant. Som oppvokst "på bygda" med 30 minutter å gå til skolen, er bena mitt mest brukte fremkomstmiddel. En del byfolk som er oppvokst med fem minutter å gå og buss over alt skjønner ikke at jeg gidder. "GÅ 30 minutter til jobb, er du gal?", liksom. Med det mener jeg selvfølgelig ikke at byfolk nødvendigvis er verre, men at bygdefolk oftere er oppvokst og dermed vant til å gå fordi det ikke finnes alternativer. 

Uten å ta tak i eksemplifiseringen din, så tror jeg flere og flere undervurderer hverdagsaktiviteten de får ved å gå eller sykle til steder, og det er synd. Før vi begynte med "trening", var det hverdagsaktiviteten folk ble spreke av. 

Jada jeg vet at dem til tider må bruke bilen og alt annet av fremkomstmiddel, men når jeg var der fant jeg ut at sykkelen fungerte til ganske mye. Det er litt hardt og slitsomt, og de ser jo rart på folk som ikke kjører 20 meter til og fra butikken. Det finnes busser og sånt på bygdene også. Nattbussen, melkeruta, osv, men der jeg var sist så hadde dem ikke det en gang. De har èn buss en gang om dagen, og taxi, og noen med scooter/motorsykkel. Jeg sier ikke at alle der er late, og du har rett i mye av det. T-bane, buss osv er jo også et fremkomsmiddel for dem som ikke vil gå 30 min til jobb eller hva enn... :) 
Maten kan til tider bli litt vel mye tv-mat. Godis og fet mat. Det er bare min mening.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Perle skrev:

Ok. Bra du har oversikten. 

Jepp, det noteres. Hver dag. :ironi: 

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri tenkt at folk bruker rullestol fordi de er late?? Hvordan vet du at de er late? Kjenner du de? Jeg har sett EN person i rullestol i butikken og vil anta at hun er syk. 

Anonymkode: 07f70...e6b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har aldri tenkt at folk bruker rullestol fordi de er late?? Hvordan vet du at de er late? Kjenner du de? Jeg har sett EN person i rullestol i butikken og vil anta at hun er syk. 

Det jeg skal frem til er de få som har gjort det. De har bevisst brukt rullestol rundt om i gigantisk store matbutikker for å bruke den til å ha med seg all maten dem ville ha med. Det var på tv. :) Det er veldig få som har gjort det altså, og det var i USA. Mulig det er en greie de gjør der. Jeg vet ikke... 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her jeg bor bruker de fleste beina sine. Noen kjører så klart. Jeg går 30 min en vei til barnehage og jobb hver dag, hele uken. Tur/retur. Så er det jo idrett, og fritidsaktiviteter for barn/voksne. Det blir enda mer gåing. Ned å handle middag, og gå hjem igjen med tunge varer og barn. Jeg er et friluftsmenneske og er mye ute og elsker å bruke beina, som mange her gjør.

Ikke vær korttenkt. Ikke dra alle under en kam :) Ha en fin kveld :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig tråd!

Anonymkode: 081a2...40b

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så søtt når noen prøver å provosere! :baby:

Jeg går aldri på treningssenter men det handler om at det er både billigere og bedre å bruke naturen til trening. Når man bor uti skauen rett ved fjell er det bare å trene så mye man vil, helt gratis :)

Visste du forresten at mora til Honey Boo Boo, Mama June, har slanket seg ekstremt mye? Hun er nå en amerikansk str 4 og normalvektig :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg skal frem til er de få som har gjort det. De har bevisst brukt rullestol rundt om i gigantisk store matbutikker for å bruke den til å ha med seg all maten dem ville ha med. Det var på tv. :) Det er veldig få som har gjort det altså, og det var i USA. Mulig det er en greie de gjør der. Jeg vet ikke... 

Hvem gjør dette? =O 

Folk som er dårlig til bens da eller? Folk som er for tjukke til å gå rundt??

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg hadde vært for tjukk til å greie å gå, og om jeg da skulle ut å handle i en GIGAMEGASVÆR butikk så hadde jeg tatt en mini bil med glede.

Skrevet

Bruker man rullestol i Norge, så har man fått den av Hjelpemiddelsentralen, eller så låner man den på enkelte butikker og kjøpesentere som tilbyr dette. Det er ingen i Norge som får en rullestol fordi de er late og bor på bygda. Man må ha et reelt behov, og når man har en, så defineres den faktisk som beina dine og ikke som et kjøretøy. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er min oppfattelse av to bygder i Norge, eller tre da, hvis man skal regne med den som har klart å få by-status (jeg kan ikke forstå at den har fått by-status - det må ha vært et glipp i systemet der). I den ene bygda så jeg bokstavelig talt at folk kledde på seg det dyreste fritidsutstyret, tok på seg rumpetaska for å gå en tur på 15 minutter, og det var en gang i måneden. Det som gjorde at jeg klarte å se det komiske i det: trengte de påfyll av drikke og mat i løpet av 15 minutter? De gikk ikke i fort gange en gang. Det er helt seriøst det jeg skriver, jeg visste nesten ikke hva jeg skulle si, men det er jo en erfaring å ta med seg videre i livet da - for deretter å skrive ned på listen over ting jeg ikke skal bli eller gjøre.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si at det er heller motsatt. Min erfaring som en som kommer fra bygda og bor i Oslo. 

Anonymkode: 69e59...fef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Søgni skrev:

Bruker man rullestol i Norge, så har man fått den av Hjelpemiddelsentralen, eller så låner man den på enkelte butikker og kjøpesentere som tilbyr dette. Det er ingen i Norge som får en rullestol fordi de er late og bor på bygda. Man må ha et reelt behov, og når man har en, så defineres den faktisk som beina dine og ikke som et kjøretøy. 

Nå siterte jeg honey boo boo, og jeg skrev jo også at jeg skjønner jo selvklart det hvis folk er handikappede, men hvis du ser f.eks i amerika hvor folk bruker slike kjøretøy i butikkene pga at de er overvektige så mener jeg nei, ta beina fatt og bruk heller litt lenger tid så du får opp pulsen og får forbrent litt. Det for jo være grenser, men for all del, bruk den stolen - men ikke klag da, for det gjør dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...