lindamer90 Skrevet 4. mars 2017 #1 Del Skrevet 4. mars 2017 Hej! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er ikke klar for barn og vil gjerne beholde min Jaydess hormonspiral da jeg fikk så mye illeluktende infeksjoner og soppinfeksjoner av mine p-piller, samt at jeg har fått tilbake sexlysten siden jeg sluttet med dem. MEN. Jeg har hatt min hormonspiral siden juni 2016 nå, alltså 9 månader. Mensen ær fortsatt oregelbunden, varer i ukesvis, ibland ær det som att den kommer tre ganger i strek. En eller to ganger i måneden har jeg så kraftige smerter/kramper at jeg ikke klarer å stå, dessa varer i 2-5 dager. Under de mensfria periodene kommer det småblødningar. Utøver detta har jag haft fruktansværda humørsvængningar, jag har aldrig varit så arg, lettirritert eller ledsen noensinne, men heller ikke like lykkelig. noen dager i måneden er jeg også veldig kvalm. Jeg føler at det påvirker jobben og forholdet. Jeg har tidligere gått på cerazette i ca 10 år, Jeg hadde ingen mens under perioden med cerazette. Er det noen andre som har opplevd dette med jaydess, kommer mensen att bli regelbunden og har dere humørsvinginger? Jeg vil jo ikke proppe i meg masse hormoner og piller men jeg orker ikke disse humørsvingingene og all mensen, burde jeg ta den ut?:( (beklager svorsken) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 4. mars 2017 #2 Del Skrevet 4. mars 2017 Ikke erfaring med Jaydess, men har brukt Mirena. Er vel første type prevensjon jeg har hatt null bivirkninger av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #3 Del Skrevet 4. mars 2017 Jeg bruker Jaydess, og har ikke opplevd det samme som du. For meg fungerer den veldig bra. Men gynekologen min advarte meg om at Jaydess kan ha for lite hormoner for noen kvinner, slik at de blir plaget med slike bivirkninger som det du forteller om. I såfall foreslo hun at jeg burde forsøke Mirena i stedet. Etter 9 måneder burde ting ha stabilisert seg, så jeg ville tatt opp temaet med legen din. Anonymkode: 08f4a...e94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lindamer90 Skrevet 4. mars 2017 Forfatter #4 Del Skrevet 4. mars 2017 Ja jeg har hørt at noen kvinner får verre pms osv når de ikke bruker noen hormoner, kanskje jeg er en av dem, føles bare så rart at det kanskje er verre å være helt "naturlig". Jeg var hos jordmor etter 6 måneder, da hade jeg egentlig lyst til å ta den ut men vi kom frem til at jeg skulle prøve litt til, siden jeg gått på p-piller så lenge før spiralen men trur jeg kanskje booker en time nå uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #5 Del Skrevet 5. mars 2017 Jeg har også bare prøvd Mirena, egentlig veldig fornøyd med den. Har aldri født, og har per i dag kobberspiral. Mener det tok rundt 1 måned før smertene i forbindelse med innsetting forsvant og jeg mistet mensen etter 3 måneder. Vurderte å bytte til Jaydess. Men leste at det ikke er garantert at du mister mensen pga. liten mengde hormoner og da forsvinner poenget for min del. Så ville byttet til Mirena om jeg var deg, 9 måneder er lenge. Anonymkode: a5f18...506 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå