Gå til innhold

Youtube-videoer som ruller og går i bakgrunnen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke tube-folket å lage en videospiller som stopper når den er i bakgrunnen og ørten videoer passerer revy non stop?

Har Youtube noen fordel av at dette ruller og går?
Dra opp statistikken for antall visninger?

Flere ganger oppdager jeg at et vindu i bakgrunnen har gående youtube-strøm, så tenker jeg...ahh...derfor det går så h.... tregt på nettet (vi har 6 maskiner + mobiler i heimen, så ikke greit å vite hva alle gjør). Dessuten har vi ikke fiber - kun kobber og ca 5 Mbit.

Det er litt irriterende om dette skjer på et par pcer som unga har gått i fra og man oppdager dette et par dager etterpå og har slitt med tregt nett.

Anonymkode: 29ce8...9d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes jo en stopp-knapp da

Anonymkode: dce14...07f

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke tube-folket å lage en videospiller som stopper når den er i bakgrunnen og ørten videoer passerer revy non stop?

Klart de klarer, men klarer brukere å slå av "autoplay" eller bruke nettlesere/ stille inn at dette skal skje? feks for FX: about:config -> media.block-autoplay-until-foreground (TRUE).

Dette er et brukerproblem, ikke et service problem. Blir som å klage på vegvesenet for at bilen gjør noe du ikke liker.

Eventuelt klage til Toro for at komfyren din ikke slo seg av selv når du er ferdig å lage Mexikansk Gryte.

Endret av NewYork
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes jo en stopp-knapp da

Anonymkode: dce14...07f

15 timer siden, NewYork skrev:

Klart de klarer, men klarer brukere å slå av "autoplay" eller bruke nettlesere/ stille inn at dette skal skje? feks for FX: about:config -> media.block-autoplay-until-foreground (TRUE).

Dette er et brukerproblem, ikke et service problem. Blir som å klage på vegvesenet for at bilen gjør noe du ikke liker.

Eventuelt klage til Toro for at komfyren din ikke slo seg av selv når du er ferdig å lage Mexikansk Gryte.

Er fullt klar over at Youtube har stoppknapp og den blå autokjør-greia som kan slås av.
Likevel føler jeg at det starter noe likevel, og det forundrer meg ikke om Google har til hensikt å generere trafikk/statistikk ved å belaste linjene til folk uten at de forstår hvorfor eller hvordan.

Sammenligningen med komfyr og Toro er dum.
Komfyren burde ha standard timeout på 1 time eller 30 min, som kunne overstyres om man bevisst ønsker kontinuerlig bruk, men da kun på lav effekt. Full effekt på ei kokeplate i lang tid har faktisk ingen bruk for i normal sammenheng i alle fall.

Folk har vannstopper i forbindelse med vaskemaskin og oppvaskmaskin, samt komfyrvakt for brannsikkerhet. Dette er ekstra teknisk utstyr og montering koster gjerne ekstra.
Software-leketøyet til Google er bare en enkel programmering, men likevel står de og suger nett i tide og utide.

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, NewYork skrev:

FX: about:config -> media.block-autoplay-until-foreground (TRUE).

Men takk for tips.

Skrevet

Selvfølgelig lønner det seg for youtube at du ser på masse videoer, og til og med dropper å hoppe over reklamen.

Skrevet

Eller installere flashblock i nettleseren, da starter ikke videoene uten at du klikker på de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...