AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #1 Skrevet 4. mars 2017 Jeg har ei venninne som stikker seg litt ut blant mine venner. Ho skal ofte liksom vise at ho er bedre enn meg. Lengre hår, merkeklær, har en mann som gjør alt for ho og som ho får masse fine ting av, reiser stadig på ferier og sender skrytebilder/ forteller om det, skryter av familie og fremtidig arv hun ser frem til å få. Hun eier ingenting, men mannen eier et stort hus...som hun skryter av er verdt så og så mye... Poenget er at jeg er lei...hun snakker konstant om seg selv. Vi kan ta en kaffe sammen og da går det i ett- om hennes ditt og datt, på inn og utpust. Skulle jeg finne på å slippe til så jeg får snakke om meg og mitt...ja da tar hun opp mobilen og trykker på den, mens jeg prøver å ...snakke....hallo!? Jeg er ikke misunnelig, eller jo, jeg skulle gjerne hatt en mann som kunne hjelpe meg så jeg kunne gjøre hva jeg ville her i verden. Men jeg er alene og gjør alt selv, eier hus selv og klarer meg selv. Jeg lurer på om hun er sjalu på meg siden hun hele tiden skal gni inn hvor fint og flott alt er? Jeg skjønner ikke greia... Flere som opplever dette? Anonymkode: fec97...4ca 3
Vera Skrevet 4. mars 2017 #2 Skrevet 4. mars 2017 Kanskje hun rett og slett bare har det fint og flott? Og forventer at en venninne vil glede seg med henne? 1
Amaha Skrevet 4. mars 2017 #4 Skrevet 4. mars 2017 22 minutter siden, Vera79 skrev: Kanskje hun rett og slett bare har det fint og flott? Og forventer at en venninne vil glede seg med henne? Ja det gjør jeg jo så klart, vi er ikke der.... dette handler om at hun bare er opptatt av seg selv.
Amaha Skrevet 4. mars 2017 #5 Skrevet 4. mars 2017 10 minutter siden, Nemigirl skrev: Lengre hår? Litt rart? Ja hva er greia...jeg driter da i hvor langt hår folk eller jeg selv har... 2
Vera Skrevet 4. mars 2017 #6 Skrevet 4. mars 2017 27 minutter siden, Amaha skrev: Ja det gjør jeg jo så klart, vi er ikke der.... dette handler om at hun bare er opptatt av seg selv. 27 minutter siden, Amaha skrev: Ja det gjør jeg jo så klart, vi er ikke der.... dette handler om at hun bare er opptatt av seg selv. Men det virker litt snodig når du sier at hun har lengre hår enn deg fordi hun prøver å være bedre enn deg..? At hun har en mann som bryr seg om henne burde jo også glede en venninne? At du er alene om mye er vel ikke venninnen din sin feil? Skal hun la være å være lykkelig fordi du ikke er helt der i livet ditt? 1
minjo Skrevet 4. mars 2017 #7 Skrevet 4. mars 2017 Hvis hun føler behov for å fremheve seg selv hele tida og ikke gidder å bry seg om deg så er det noe hakke gale da... Noen må bare holde andre nede for å føle seg bedre...bra du har andre venner da 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #8 Skrevet 4. mars 2017 Har ei venninne som er på samme måten. Hun snakker konstant om hvor mye forskjellig koster, hvor smart mannen er, hvor smarte barna er og at forskjellige skoler ikke er bra nok for de og mye annet skryt. Jeg er ikke misunnelig. Bare irritert. Jeg unner henne alt mulig godt, men det blir så overdrevet hvor perfekt alt er! Og det er alt hun vil snakke om 😮 Jeg klarer ikke å skryte på samme måten tilbake selv om jeg noen ganger har lyst. Er opplært til ikke å skryte av penger og materielle ting. Men noen ganger får jeg lyst å parkere henne med å gni ett eller annet inn.. men jeg gidder ikke. Jeg skjønner heller ikke greia. Slike folk er slitsomme og det har ikke noe med at vi er misunnelig eller ikke unner de det. Jeg har venner som virkelig tjener godt og bor flott, har statusjobber og flinke barn. Men de skryter ikke. Innimellom forteller de fra flotte ferier eller barnas prestasjoner, og det er bare koselig. For det er ikke så innmari krampaktig og hele tiden! Anonymkode: 5fb8a...5c7 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #9 Skrevet 4. mars 2017 4 timer siden, Nemigirl skrev: Lengre hår? Hahaha! Er dere 13 år, eller? Ville heller vært misunnelig/beundret noen som er selvstendige, og ikke trenger en mann for å klare seg. 😊 Anonymkode: 37206...427 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #10 Skrevet 4. mars 2017 Har hatt slike "venninner" som deg, Ts, og de klarte sjelden å glede seg på andres vegne. Det var nesten som om de livnærte seg på andres "dårligere" sider, og da hjelper det ikke å forsvare seg mot sånne. Det eneste det førte til, var at de bare smilte og lo nedlatende mot deg før de fortsatte, og noenganger så kunne de til og med få andre venninner med på den ekle leken sin også. Nei, jeg synes du skal kutte ut kontakten med denne "venninna", og heller finne deg andre som klarer å glede seg på vegne av deg, og som gir like mye som de får. Anonymkode: 91f05...d44 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #11 Skrevet 4. mars 2017 Dette er ikke ei god venninne, bryt kontakten med sånne. Sånne er ikke verdt å være veninne med Anonymkode: a31ae...3e3 3
Amaha Skrevet 4. mars 2017 #12 Skrevet 4. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer ikke å skryte på samme måten tilbake selv om jeg noen ganger har lyst. Slik er jeg også, kunne aldri falt meg inn ...lurer på hva hun hadde gjort om jeg plutselig gjorde det samme...
Amaha Skrevet 4. mars 2017 #13 Skrevet 4. mars 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hatt slike "venninner" som deg, Ts, og de klarte sjelden å glede seg på andres vegne. Det var nesten som om de livnærte seg på andres "dårligere" sider, og da hjelper det ikke å forsvare seg mot sånne. Det eneste det førte til, var at de bare smilte og lo nedlatende mot deg før de fortsatte, og noenganger så kunne de til og med få andre venninner med på den ekle leken sin også. Nei, jeg synes du skal kutte ut kontakten med denne "venninna", og heller finne deg andre som klarer å glede seg på vegne av deg, og som gir like mye som de får. Anonymkode: 91f05...d44 Hva gjorde du? Kuttet du kontakten med de? Jeg holder avstand nå da... holder meg opptatt, er så lei. Sist fortalte hun at hun hadde rådet en annen venninne til å ikke ta samme utdannelse som meg, det var bedre å ta utdannelsen hun hadde tatt...ehh...offpp....takk for den liksom 2
Amaha Skrevet 4. mars 2017 #14 Skrevet 4. mars 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke ei god venninne, bryt kontakten med sånne. Sånne er ikke verdt å være veninne med Anonymkode: a31ae...3e3 Nei jeg begynner å innse at det kanskje er lurt å trekke seg ut av dette "vennskapet". Men hvordan gjøre det liksom..
Amaha Skrevet 4. mars 2017 #15 Skrevet 4. mars 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahaha! Er dere 13 år, eller? Ville heller vært misunnelig/beundret noen som er selvstendige, og ikke trenger en mann for å klare seg. 😊 Anonymkode: 37206...427 Tror ikke hun har lyst til å innrømme at hun ikke ville klart seg like bra uten mannen sin, hun ser det nok heller slik at hun er vellykket som fikk han og at jeg fremdeles er singel og lite vellykket 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #16 Skrevet 4. mars 2017 5 minutter siden, Amaha skrev: Hva gjorde du? Kuttet du kontakten med de? Jeg holder avstand nå da... holder meg opptatt, er så lei. Sist fortalte hun at hun hadde rådet en annen venninne til å ikke ta samme utdannelse som meg, det var bedre å ta utdannelsen hun hadde tatt...ehh...offpp....takk for den liksom Jeg var dessverre veldig dumsnill og nesten selvutslettende veldig lenge, men til mitt forsvar så trodde jeg i fullt alvor at det fantes noe godt på bunnen hos disse "venninnene". Det var slik jeg så på menneskene rundt meg i lang, lang tid. Jeg håper at du klarer å kutte ut kontakten med denne skrytepaven, for hun høres ikke helt god ut. Anonymkode: 91f05...d44 1
Amaha Skrevet 4. mars 2017 #17 Skrevet 4. mars 2017 5 timer siden, Vera79 skrev: Men det virker litt snodig når du sier at hun har lengre hår enn deg fordi hun prøver å være bedre enn deg..? At hun har en mann som bryr seg om henne burde jo også glede en venninne? At du er alene om mye er vel ikke venninnen din sin feil? Skal hun la være å være lykkelig fordi du ikke er helt der i livet ditt? Det er ikke jeg som måler oss opp mot hverandre... det er hun som skal gjøre et poeng ut av at hun har langt og fint hår, i mens hun kommentere mitt hår som musegrått med slitte tupper. Det samme med farge på øyne ( !!), hun er så glad hun har blå øyne og ikke slike gusjegrønne som jeg har ( hennes ord). Altså..poenget er at hun skal fremheve seg selv...ikke at jeg ikke unner henne å være lykkelig...
Amaha Skrevet 4. mars 2017 #18 Skrevet 4. mars 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var dessverre veldig dumsnill og nesten selvutslettende veldig lenge, men til mitt forsvar så trodde jeg i fullt alvor at det fantes noe godt på bunnen hos disse "venninnene". Det var slik jeg så på menneskene rundt meg i lang, lang tid. Jeg håper at du klarer å kutte ut kontakten med denne skrytepaven, for hun høres ikke helt god ut. Anonymkode: 91f05...d44 Hva er galt med folk? Jeg også tenker at hun er jo ei snill jente, hun sier jo at hun aldri har hatt en så god venn som meg. Merker ikke sånne folk at det er skjevhet i vennskapet? Rare greier... Så fint at du innså at det ikke er verdt det.
veslemøy Skrevet 5. mars 2017 #19 Skrevet 5. mars 2017 Har et slikt vennskap jeg også Ts, men heldigvis rakker hun ikke ned på meg bare snakker i ett sett om seg selv. Sist gang hun ringte klarte jeg å si 3 setninger iløpet av en time, resten var fra henne. En føler jo at det blir et overfladisk vennskap siden hun egentlig ikke vet noe om meg, hadde kuttet ut vennskapet om hun ikke opprinnelig hadde vært en nær barndomsvenninne. Heldigvis bor hun i en annen landsdel nå. Tenker at et vennskap er likt som et forhold, dere skal få god energi av å henge sammen og hjelpe hverandre opp. Handler også om å gi og ta, men der har våre begge venninner mistolket det til kun å ta. Jeg kan ikke råde deg til noe siden jeg er i samme båt selv, men for min del hadde jeg kuttet kontakten med min venninne om hun flyttet hjem igjen og vi skulle hatt mer kontakt en de 5-6 samtalene vi har gjennom et år. 1
Amaha Skrevet 5. mars 2017 #20 Skrevet 5. mars 2017 2 timer siden, veslemøy skrev: Har et slikt vennskap jeg også Ts, men heldigvis rakker hun ikke ned på meg bare snakker i ett sett om seg selv. Sist gang hun ringte klarte jeg å si 3 setninger iløpet av en time, resten var fra henne. En føler jo at det blir et overfladisk vennskap siden hun egentlig ikke vet noe om meg, hadde kuttet ut vennskapet om hun ikke opprinnelig hadde vært en nær barndomsvenninne. Heldigvis bor hun i en annen landsdel nå. Tenker at et vennskap er likt som et forhold, dere skal få god energi av å henge sammen og hjelpe hverandre opp. Handler også om å gi og ta, men der har våre begge venninner mistolket det til kun å ta. Jeg kan ikke råde deg til noe siden jeg er i samme båt selv, men for min del hadde jeg kuttet kontakten med min venninne om hun flyttet hjem igjen og vi skulle hatt mer kontakt en de 5-6 samtalene vi har gjennom et år. Huff, det er jo tragisk. Ja det er jeg enig i, det blir overfladisk og nærmest litt plikt, i hvert fall for barndomsvenner.Jeg skulle gjerne hatt større avstand, men her bor vi i samme by. Jeg prøver å holde avstand, hun spør om vi skal møtes over en kaffe....problemet er at det er ikke noe jeg gleder meg over. Jeg vet hva som kommer...som før, igjen, jeg sier det passer dårlig nå-mye å gjøre om dagen. Da går det ikke lang tid før det legges ut bilder på snap/fb om reiseturer som er bestilt, eller det nye for tiden: sende bilder av seg selv med en eller annen ny venninne(ukjent for meg) -smiiiilende og lykkelig på fest. Jeg VET jo at det er en eller annen syk form for " se her, se på meg, bli misunnelig da". Nei jeg skjønner ikke virkelig ikke greia. Føler litt at hun ikke kommer til å forstå om jeg skal si at hun er for opptatt av seg selv Da blir jeg " den slemme" hun ikke kan ha kontakt med fordi jeg såret henne... Ikke lett... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå